מרצדס A קלאס

מרצדס לוגו
מרצדס A קלאס

מעניקה חוויית מרצדס אמיתית באריזה קומפקטית – אבל היום יותר מתמיד צריך לרצות מאוד את הסמל, אחרת הכסף פשוט ילך רחוק יותר אצל המתחרות.

החל מ-

 319,900


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

מרצדס A קלאס נולדה בשנות ה־90 כדגם שהעז לחרוג מהתדמית המסורתית של המותג. במקום לימוזינות ארוכות ו-SUV יוקרתיים, הציגה מרצדס לראשונה מכונית קומפקטית עם מבנה גבוה יחסית, עיצוב לא שגרתי ומערכת בטיחות שעמדה במבחן "מבחן האייל" הידוע לשמצה. המבחן הזה – שבו הדגם הראשון נכשל בתחילה – הפך לסמל שמרצדס למדה ממנו והגבירה משמעותית את הסטנדרט הבטיחותי שלה.

מאז ועד היום, ה-A קלאס עברה ארבעה דורות והפכה להיות אחד הדגמים המזוהים ביותר עם הכניסה לעולם מרצדס. עבור לקוחות רבים, זו הפעם הראשונה שהם יכולים להרשות לעצמם לנהוג במכונית עם סמל הכוכב הכסוף על מכסה המנוע.

עיצוב וממדים

בדור הנוכחי, ה-A קלאס כבר לא מנסה להיות “חמודה” אלא משדרת רצינות ובשלות. הקווים חדים, החזית אגרסיבית עם יחידות תאורה צרות וגריל גדול, והפרופורציות מזכירות יותר האצ'בק יוקרתית מאשר רכב עירוני פשוט. מבחינת מידות, המכונית גדלה עם השנים: אורך של כ־4.4 מטר, בסיס גלגלים של כ־2.7 מטר ותא מטען שמציע 355 ליטר – נתון שמספיק למשפחה קטנה אך לא מתעלה על מתחרות כמו אאודי A3 או ב.מ.וו סדרה 1.

תא נוסעים ואבזור

כאן טמון אחד הקלפים החזקים ביותר של ה-A קלאס. מרצדס השקיעה במערכת מולטימדיה מהדור החדש, ה־MBUX, עם מסך כפול רחב, גרפיקה חדה ותמיכה בעברית. איכות החומרים גבוהה בחלק העליון של הדשבורד, אם כי בחלקים התחתונים מורגש פלסטיק פשוט יותר – תזכורת לכך שזו הדלת הכניסה לעולם מרצדס ולא ה-S קלאס.

המושבים הקדמיים נוחים ותומכים, תנוחת הנהיגה נמוכה וספורטיבית יחסית, והתחושה הכללית היא של רכב יוקרתי. במושב האחורי המצב פחות מזהיר: מרווח הברכיים והראש בינוני, ואם יושבים שלושה מאחור – זה צפוף.

יחידות הנעה וביצועים

בישראל מוצעת ה-A קלאס לרוב בגרסאות הבנזין הקטנות יותר – A180 ו-A200, שתיהן עם מנועי טורבו בנפח 1.3 ליטר בשיתוף רנו-ניסאן. המנועים מספקים 136 או 163 כ"ס, ומחוברים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד. הביצועים סבירים – התאוצה ל־100 קמ"ש אורכת 8.2–9 שניות, בהתאם לגרסה – אך לא מדובר בחוויית נהיגה ספורטיבית אמיתית.

מי שמחפש יותר כוח יכול לפנות לגרסאות ה-AMG (כמו A35 או A45 S), אבל אלו נדירות ויקרות בישראל. במבחן היומיומי, ה-A קלאס מעניקה שילוב בין נוחות יחסית ליציבות טובה, אם כי כיול המתלים נוקשה מעט בעיר.

בטיחות

מרצדס לא מתפשרת בתחום הזה, וה-A קלאס מגיעה עם מערכות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וחיישני חניה היקפיים. מערכות אלו אמנם זמינות בחלקן גם בקיה סיד או טויוטה קורולה החדשה, אבל במרצדס הן משולבות עם כיול רגיש ואינטגרציה טובה יותר במערכת הכללית.

צריכת דלק

גרסאות ה־1.3 ליטר מספקות במציאות בין 13–15 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת. זה נתון סביר מאוד לרכב יוקרה עם ביצועים כאלו, אך רחוק מיעילות של רכבים היברידיים כמו לקסוס UX או טויוטה קורולה.

חוויית בעלות

פה מתחילה הבעיה העיקרית: המחיר. בישראל, ה-A קלאס מתומחרת סביב 250–280 אלף שקלים לגרסאות הפופולריות, מה שמציב אותה מול מתחרות קשוחות כמו אאודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 וגם מול רכבים חשמליים שמציעים טכנולוגיה עדכנית יותר במחיר דומה.

עלות אחזקה גבוהה יחסית – טיפולים במוסך מורשה מרצדס אינם זולים, ושיעור ירידת הערך בשנים האחרונות חד יותר בגלל התחרות והמעבר לחשמל.

יתרונות לעומת מתחרות

  • סמל הכוכב הכסוף ויוקרה שמגיעה איתו.

  • תא נוסעים מרשים עם מערכת MBUX מצוינת.

  • רמת בטיחות גבוהה ואבזור עשיר.

  • איכות נסיעה ובידוד רעשים טובים.

חסרונות לעומת מתחרות

  • מחיר התחלתי גבוה ביחס למה שמקבלים.

  • מרחב אחורי מוגבל ותא מטען לא מרשים.

  • מנועים קטנים שמרגישים מוגבלים בהשוואה לתדמית "מרצדס".

  • ירידת ערך מהירה יחסית בישראל.

מבט שוק – ישראל 2025

היום, כשהשוק הישראלי מוצף בהצעות חדשות, במיוחד חשמליות מסין, ה-A קלאס מתקשה להצטייר כעסקה משתלמת. צרכן שמוכן להוציא 260 אלף שקלים ישאל את עצמו – למה לא לבחור ביונדאי איוניק 6 או טסלה מודל 3 שמציעות טווח חשמלי של מאות ק"מ, או אפילו קרוסאובר פרקטי יותר? מצד שני, מי שמחפש את התחושה של מרצדס – את הלוגו, את סביבת הנהג ואת המוניטין – ימצא ב-A קלאס את כרטיס הכניסה המהיר ביותר לעולם הזה.

סיכום

מרצדס A קלאס היא מכונית קומפקטית יוקרתית שממשיכה לנסות להחזיק את הדגל של "מרצדס להמונים". היא נראית מצוין, מציעה תא נוסעים מרשים ורמת בטיחות גבוהה, אבל המחיר הגבוה והעובדה שהיא מתבססת על מנועים קטנים יחסית מקשים עליה להתחרות מול ההיצע הרחב בשוק הישראלי.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “מרצדס A קלאס”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

יצרן קטגוריה ,

תפריט נגישות

לצורך הקמת מערך שירותי ייעוץ אפקטיבי

לזמן מוגבל אנחנו מציעים את שירותי הייעוץ שלנו לגמרי בחינם.

יש לכם הטלבטות לגבי קניית רכב? השאירו פרטים

מבטיחים לא להספים.

מרצדס A קלאס

קבל הצעת מחיר תוך 24 שעות

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.