תיאור
ליפמוטור הוא מותג סיני צעיר יחסית, שהוקם ב-2015 מתוך מטרה ברורה: לפתח רכבים חשמליים בלבד, בלי לעבור דרך בעידן הבנזין. עד לא מזמן הוא היה מוכר בעיקר בסין, אבל אחרי שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת סטלנטיס (פיג’ו-סיטרואן, אופל, ג’יפ ועוד) – נפתח בפניו השוק האירופי וגם השוק הישראלי. ה-C10 הוא הדגם הבכיר שמגיע אלינו: קרוסאובר חשמלי משפחתי בגודל של ב.מ.וו X3 או טסלה מודל Y, במחיר שממקם אותו מתחת לרף 200 אלף ₪ – אזור שמעניין מאוד את הצרכן הישראלי.
עיצוב וממדים
ה-C10 נראה מודרני ולא מנסה להמציא את הגלגל. חזית נקייה עם פנסי LED דקים, קו גג משתפל קלות ויחידות תאורה אחוריות אופנתיות. התוצאה: רכב שמצד אחד לא “צועק” סיני, ומצד שני מציע עיצוב עדכני שלא ייראה מיושן עוד שנתיים.
בממדים הוא קרוב לקרוסאוברים יוקרתיים: אורך 4.74 מטר, רוחב 1.90 מטר, גובה 1.68 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 2.82 מטר. בפועל זה מתרגם לתא נוסעים מרווח מאוד – גם למשפחה עם שלושה ילדים – ותא מטען בנפח 435 ליטר, לא הכי גדול בקטגוריה, אבל שימושי בהחלט.
יחידת הנעה וטווח
בישראל מוצעת כרגע גרסת EV עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 215 כ”ס ומומנט של 32 קג”מ. התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת כ-7.5 שניות – לא ספורטיבי, אבל בהחלט זריז ויותר ממספיק לשימוש יומיומי.
הסוללה בקיבולת 69.9 קוט”ש מעניקה טווח של עד 424 ק”מ לפי תקן WLTP. זה נתון מכובד מאוד, ומציב אותו כמעט באותה רמה עם טסלה מודל Y סטנדרד ריינג’ ו-BYD Atto 3. טעינה מהירה בהספק 84 קילוואט מאפשרת מילוי מ-30% ל-80% בכ-30 דקות, וטעינה ביתית AC בהספק 6.6 קילוואט תיקח בערך 11 שעות.
תא נוסעים ואבזור
כאן ליפמוטור באמת מפתיעה. גם בגרסת Style הבסיסית מקבלים מסך מולטימדיה מרכזי ענק בגודל 14.6 אינץ’, לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ’, מערכת שמע עם 12 רמקולים, גג פנורמי גדול ותאורת אווירה. גרסת Design מוסיפה חומרים יוקרתיים יותר, מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, מצלמות 360 מעלות ומערכות נוחות נוספות.
התחושה בפנים בהחלט יוקרתית, גם אם לא ברמת מרצדס או אודי – אבל ביחס למחיר, קשה מאוד למצוא מתחרה שמעניק כל כך הרבה.
בטיחות
ה-C10 תוכנן מראש לפי דרישות Euro NCAP וזכה בציון חמישה כוכבים. הוא מצויד במערכות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, שמירה אקטיבית על נתיב, זיהוי תנועה חוצה מאחור ומערכת התראה על שכחת ילדים. ליפמוטור גם מציינת שימוש במבנה מרכב מחוזק ובבדיקות עמידות גבוהות במיוחד – משהו שלא תמיד מובן מאליו ברכבים סינים.
חוויית נסיעה
בנסיעה עירונית הוא נוח, עם מתלים שסופגים טוב את שיבושי הכביש. בכביש מהיר מורגשים רעשי רוח וצמיגים מעט יותר ממתחרים יוקרתיים, אבל לא בצורה שמפריעה באופן קיצוני. בידוד הרעשים והבידוד התרמי בסך הכול טובים. מערכת ההנעה החשמלית חלקה, והשליטה בהילוך יחיד (עם בלימת רגנרציה מתכווננת) הופכת את הנהיגה לקלה ואינטואיטיבית.
עלות ותמורה
מחירו של ליפמוטור C10 בישראל מתחיל ב-169,900 ₪ לגרסת Style ומגיע ל-184,900 ₪ בגרסת Design. במחירים האלה הוא מתמקם מול דגמים כמו BYD Atto 3, סרס 5 ו-MG4 Extended. היתרון הגדול שלו הוא טווח הנסיעה הגבוה יותר, אבזור עשיר במיוחד, ורמת בטיחות גבוהה. מצד שני, כמות המותגים החדשים שנכנסו לשוק יוצרת צפיפות תחרותית, ופה החיסרון הגדול – ליפמוטור עדיין מותג חדש לגמרי בישראל, בלי מוניטין של שמירת ערך או אמינות לטווח ארוך.
יתרונות
-
טווח נסיעה מכובד (424 ק”מ WLTP).
-
אבזור עשיר ומתקדם כבר בגרסה הבסיסית.
-
תא נוסעים מרווח ונעים.
-
בטיחות גבוהה עם דירוג חמישה כוכבים.
-
מחיר תחרותי ביחס לנתונים.
חסרונות
-
מותג חדש בישראל – שמירת ערך לא ידועה.
-
תא מטען קטן יחסית למידות הרכב.
-
בידוד רעשים יכול להשתפר.
-
טעינה מהירה מוגבלת ל-84 קילוואט – איטית יותר מהטופ שבקטגוריה.
סיכום
הליפמוטור C10 EV מראה היטב עד כמה המותגים הסינים מתקדמים: קרוסאובר חשמלי משפחתי, עם טווח שימושי, אבזור יוקרתי, בטיחות גבוהה ומחיר שמעמיד במבוכה מותגים ותיקים. הוא לא מושלם – בידוד הרעשים בינוני ושאלת שמירת הערך עדיין מרחפת באוויר – אבל כעסקה ללקוח שמחפש רכב חשמלי משפחתי מתחת ל-200 אלף ₪, ה-C10 הוא אחת ההצעות הכי חזקות כרגע בשוק.




חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.