הונדה ג'אז

הונדה לוגו
הונדה ג'אז

מכונית קטנה וחכמה שמצליחה להוציא מקסימום פרקטיות וחסכון ממינימום גודל – פתרון מושלם למי שחי בעיקר בעיר.

החל מ-

 154,400


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

הונדה ג'אז היא אחת המכוניות החשובות ביותר של הונדה באירופה ובישראל. מאז שהוצגה לראשונה בתחילת שנות ה־2000, היא תמיד סימלה שילוב של פרקטיות מפתיעה בממדים קטנים. בדור הרביעי, שהגיע לישראל בשנת 2021, הוחלט ללכת על כיוון ברור – ג'אז מוצעת רק עם מערכת היברידית. המהלך הזה הופך אותה לאחת המכוניות העירוניות המתקדמות ביותר מבחינה טכנולוגית, וממקם אותה ישירות מול טויוטה יאריס היבריד, המתחרה היפנית הישירה.

עיצוב חיצוני

הג’אז החדשה קיבלה עיצוב רך ונקי הרבה יותר מהדור הקודם. קווים פשוטים, פנסים עגולים־מודרניים וקו גג גבוה שמדגיש את הפונקציונליות. היא לא מכונית שנועדה להפיל אנשים מהרגליים מבחינת מראה, אלא להיראות נעימה, מודרנית ואפילו קצת חמודה. בגרסת ה־Crosstar, עם תוספות פלסטיק שחורות ופסי גגון, היא משדרת אופי קרוסאוברי קטן, מה שמוסיף לאטרקטיביות.

ממדים ומרווח

באורך של 4.04 מטרים בלבד וברוחב של 1.7 מטר, הג'אז קומפקטית מאוד ומתאימה לחניה עירונית צפופה. ועדיין, בזכות בסיס גלגלים של 2.52 מטר וקו גג גבוה, היא מצליחה להציע תא נוסעים מרווח להפתיע. הסוד הגדול של הג'אז הוא מערכת “Magic Seats” – המאפשרת לקפל את המושבים האחוריים כלפי מעלה כמו באולם קולנוע, וכך ליצור שטח הטענה אנכי ייחודי שאין לאף מתחרה. תא המטען עצמו מציע כ־300 ליטרים, נתון סביר לקבוצה, עם אפשרות הרחבה משמעותית כשמושבים מקופלים.

יחידת הנעה וביצועים

הג'אז עושה שימוש במערכת ההיברידית המתקדמת של הונדה: מנוע בנזין 1.5 ליטר שמצטרף לשני מנועים חשמליים, כולם עובדים בשילוב חכם באמצעות תיבת e-CVT. ההספק המשולב עומד על 109 כ”ס, עם תאוצה ל־100 קמ"ש בכ־9.5 שניות. הנתון אולי לא נשמע מרגש, אבל בעיר ובמהירויות ביניים היא מרגישה זריזה מאוד בזכות המנוע החשמלי שנותן דחיפה מיידית. החלק המשמעותי הוא צריכת הדלק – בנסיעה משולבת אפשר להגיע ל־22–24 ק"מ לליטר בקלות, מה שהופך אותה לאחת המכוניות החסכוניות בישראל.

נוחות ואיכות נסיעה

ביחס למכונית סופר־מיני, הג’אז מציעה נוחות נסיעה טובה מאוד. המתלים רכים, בידוד הרעשים שופר משמעותית מהדור הקודם, והתחושה הכללית היא של מכונית קטנה שבנויה לנסיעות יומיומיות בלי עייפות מיותרת. היא לא מכונית חדה או ספורטיבית, אבל ההיגוי מדויק מספיק, השלדה מאוזנת, והנהיגה קלה מאוד בעיר.

תא נוסעים ואבזור

בתוך הרכב מקבלים תא נוסעים פשוט ונעים, עם דגש על שימושיות. מסך מולטימדיה 9 אינץ’ תומך באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי קטן אך ברור, ומערכת מיזוג יעילה. החומרים לא יוקרתיים במיוחד, אבל איכות ההרכבה גבוהה. הייחודיות האמיתית היא המרווח והגמישות של המושבים – משהו שאין באף מתחרה בקבוצה.

בטיחות

הג’אז מגיעה עם חבילת Honda Sensing כסטנדרט: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, התרעת שטח מת, זיהוי תמרורים ועוד. במבחני הריסוק של Euro NCAP היא קיבלה 5 כוכבים, עם ציונים גבוהים במיוחד בהגנה על נוסעים מבוגרים וילדים.

מתחרים בשוק

היריבה הישירה ביותר היא טויוטה יאריס היבריד, שמציעה צריכת דלק דומה ומוניטין אמינות חזק מאוד. מול היאריס, הג’אז מציעה הרבה יותר מרווח וגמישות פנימית, אך פחות עיצוב מוחצן. מתחרות נוספות הן רנו קליאו ההיברידית, שלא משווקת באופן סדיר בישראל, ופיז’ו 208 החשמלית – שמציעה חוויית נהיגה שונה לגמרי.

סיכום

הונדה ג’אז היבריד היא לא רכב שמכוון לרגש, אלא לשכל. היא לא נראית ספורטיבית, לא מהירה במיוחד ולא מתיימרת להיות רכב יוקרה. אבל היא מציעה בדיוק מה שישראלים מחפשים ברכב שני או עירוני – חסכון יוצא דופן, פרקטיות מפתיעה, בטיחות גבוהה ואמינות יפנית.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “הונדה ג'אז”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

רכבים בהנחה

ב.מ.וו iX

ב.מ.וו IX

המחיר המקורי היה: ₪ 604,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 499,000.

אלפא רומיאו ג'וניור

אלפא רומיאו ג'וניור

המחיר המקורי היה: ₪ 189,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 174,900.

קיה סלטוס

קיה סלטוס

המחיר המקורי היה: ₪ 164,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 153,900.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.