תיאור
מאז שהושק לראשונה ב־2010, הדאסטר הפך לאחד הדגמים החשובים ביותר של דאצ’יה. הוא יועד לתת פתרון פשוט, קשוח וזול למי שמחפש ג’יפון אמיתי בלי להתפזר במחירים של מותגים יוקרתיים. בישראל הוא נמכר כבר שני דורות ברציפות, וזכה לאהדה גדולה בקרב מי שחיפשו רכב שטח קומפקטי עם הנעה כפולה במחיר של משפחתית.
הדור החדש, שהוצג ב־2024, מגיע עם עיצוב מודרני בהרבה, תא נוסעים משופר ומערכות הנעה חדשות כולל מיילד־היבריד והיברידי מלא – מה שהופך אותו להרבה יותר אטרקטיבי גם למי שמחפש חסכון בדלק.
עיצוב חיצוני
הדאסטר תמיד התאפיין במראה קשוח ופשוט. בדור החדש העיצוב קיבל קווים מודרניים יותר, עם יחידות תאורה צרות, חתימת LED ייחודית בצורת חץ, וגריל רחב עם לוגו D חדש. הפגושים השחורים, המגינים מתחת לדלתות וחיפויי הפלסטיק סביב הגלגלים מדגישים את האופי ה”שטחיסטי”.
הממדים לא גדלו דרמטית – האורך סביב 4.34 מ’, בסיס גלגלים 2.65 מ’ ומרווח גחון של 217 מ”מ בגרסאות כפולות הנעה. במילים אחרות: קומפקטי מספיק לעיר, אבל עם פרופורציות שמאפשרות שטח אמיתי.
תא נוסעים ושימושיות
הביקורת העיקרית בדורות הקודמים הייתה על תא נוסעים בסיסי מאוד. בדגם החדש דאצ’יה שיפרה את האיכות, הציגה לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ’ ומסך מולטימדיה 10.1 אינץ’ עם תמיכה מלאה ב־Apple CarPlay ו־Android Auto.
העיצוב הפנימי מודרני בהרבה, עם קונסולה מרכזית חדשה, תאי אחסון רבים, ומושב אחורי שמספק מרחב סביר ל־3 נוסעים. תא המטען מציע 472 ליטרים – נתון מכובד מאוד לקטגוריה.
יחידות הנעה וביצועים
בדאסטר החדש בישראל זמינות שתי גרסאות עיקריות:
-
מנוע 1.2 ל’ טורבו מיילד־היבריד עם 130 כ”ס, תיבה ידנית 6 הילוכים והנעה כפולה (4×4). זהו השילוב שממשיך את המסורת של הדאסטר כג’יפון זול עם יכולת שטח אמיתית. צריכת הדלק המשולבת סביב 6.1 ליטר ל־100 ק”מ.
-
מערכת היברידית מלאה בהספק 140 כ”ס, תיבה אוטומטית ייחודית והנעה קדמית. בגרסה הזו, שמיועדת בעיקר לנסיעה עירונית, אפשר להגיע ל־4.7 ל’ ל־100 ק”מ בצריכת דלק משולבת.
זאת אומרת: מי שמחפש שטח ייקח ידני 4×4, מי שמעדיף אוטומט וחסכון – יבחר בהיברידי.
בטיחות
בדור החדש, הדאסטר סוף סוף מצויד במערך בטיחות מודרני: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, ניטור שטח מת (ברמות גימור גבוהות), ובקרת שיוט אדפטיבית.
עם זאת, חשוב לדעת: לא כל המערכות מגיעות בגרסאות הבסיס, כך שמי שרוצה את מלוא החבילה יצטרך לבחור ברמות האבזור הגבוהות יותר.
התנהגות נסיעה
כיול המתלים נותר נוח, כזה שמאפשר לבלוע שיבושים יומיומיים. ההיגוי קליל ולא חד במיוחד, אבל מתאים לרכב שמיועד גם לשטח קל. בגרסת ה־4×4 יש מצבי נהיגה שונים, כולל “Lock” לשטח חלקלק, יחד עם מרווח גחון של מעל 21 ס”מ וזוויות גישה/נטישה טובות יחסית.
גרסאות ומחירים בישראל
-
1.2 ל’ טורבו מיילד־היבריד 4×4 ידני – החל מכ־140 אלף ש”ח.
-
היברידי מלא 140 כ”ס אוטומט – החל מכ־145 אלף ש”ח, ועולה בהתאם לרמת האבזור.
כך הדאסטר מציב עצמו כאחד מרכבי ה־SUV הזולים ביותר שמציעים גם הנעה כפולה אמיתית וגם גרסה היברידית חסכונית.
יתרונות וחסרונות
יתרונות:
-
מחיר נגיש מאוד ביחס לקטגוריה.
-
גרסת 4×4 ידנית עם יכולת שטח אמיתית.
-
גרסה היברידית חסכונית שמתאימה לעיר.
-
תא נוסעים שודרג משמעותית לעומת הדורות הקודמים.
-
מרווח גחון גבוה ושימושיות טובה.
חסרונות:
-
מי שמעדיף אוטומט לא יכול לקבל 4×4.
-
בידוד רעשים בינוני יחסית ליפניות/קוריאניות.
-
איכות חומרים בסיסית.
-
לא כל מערכות הבטיחות זמינות בגרסאות הנמוכות.
שורה תחתונה
הדאסטר החדש ממשיך להיות אחד הרכבים הכי רלוונטיים למי שמחפש SUV אמיתי במחיר שפוי. הוא לא מושלם, הוא לא יוקרתי, אבל הוא כן נותן מה שצריך – הרבה רכב ופחות כסף, בדיוק כמו שהמותג מבטיח.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.