איווקו דיילי

איווקו לוגו
איווקו דיילי

ואן מסחרי כבד, עמיד ומגוון תצורות, שמצטיין בנשיאת משקלים ובאמינות – אך סביבת הנהג ותוספות הנוחות נשארות משניות למטרתו העיקרית: עבודה קשה.

החל מ-

 285,000


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

האיווקו דיילי הוא אחד מכלי הרכב המסחריים הוותיקים והידועים ביותר באירופה. מאז שהושק ב־1978, הוא משמש בסיס למגוון רחב של שימושים – מהובלת סחורות ועד רכבי הסעות ייעודיים, אמבולנסים ואף רכבי שטח ייעודיים לשימושים מיוחדים. בישראל, הדיילי מוכר בעיקר כוואן מסחרי כבד ואמין, המיועד לעבודה יומיומית קשה.

עיצוב ומבנה – פרקטיות לפני הכול

בדגם הנוכחי, העיצוב החיצוני אומנם עודכן עם חזית מודרנית יותר, גריל בולט ויחידות תאורה חדשות, אך ברור שהפוקוס אינו על יופי אלא על פונקציונליות. המרכב זמין במגוון אורכים, גבהים ותצורות – מוואן סגור ועד שלדה להתקנות ייעודיות. המדרגה הנמוכה בדלת הצד מקלה על טעינה ופריקה, והדלתות האחוריות נפתחות בזווית רחבה של עד 270 מעלות.

בתוך הקבינה, הדגש הוא על עמידות ושימושיות. איכות החומרים בסיסית אך קשיחה, עם הרבה פלסטיק מוקשח, מושבים תומכים יחסית, ותאי אחסון רבים. הגרסאות הבכירות מציעות מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חיבורי USB, מצלמת רוורס ובקרת אקלים – אך עדיין מדובר בסביבת נהג שמרגישה תעשייתית יותר מאשר מודרנית.

יחידות הנעה וביצועים

הדיילי נמכר בישראל עם מנועי דיזל בנפח 2.3 ליטר ו־3.0 ליטר, כולם עומדים בתקן יורו 6. ההספקים נעים בין כ־136 כ"ס לגרסה הבסיסית ועד כ־210 כ"ס בגרסאות החזקות יותר, עם מומנט גבוה המאפשר גרירה של משקלים כבדים. תיבת ההילוכים יכולה להיות ידנית או אוטומטית (Hi-Matic) עם 8 הילוכים – האוטומטית נחשבת נוחה וחלקה במיוחד בקטגוריה.

בכביש, הדיילי מרגיש יציב מאוד גם בעומס מלא, ומתמודד היטב עם משקל גבוה. בידוד הרעשים שופר לעומת דורות קודמים, אך עדיין נשמע רעש מנוע ורוח במהירויות גבוהות – תזכורת שמדובר ברכב עבודה.

נוחות והתנהגות

למרות שהוא מסחרי כבד, הדיילי מצליח להציע נוחות נסיעה טובה יחסית לקטגוריה. מערכת מתלים אחורית יכולה להיות עם קפיצי עלים או כריות אוויר (בגרסאות ייעודיות), שמאפשרת שיפור משמעותי בנוחות ובעיקר בשמירה על יציבות המטען. ההיגוי כבד מעט במהירויות נמוכות, אך מדויק יחסית לוואן בגודל כזה. רדיוס הסיבוב טוב ביחס למתחרים – יתרון בעיר.

יכולת נשיאה ותצורות

אחד היתרונות הגדולים של הדיילי הוא המגוון הרחב של משקלים ותצורות: הוא מוצע בגרסאות במשקל כולל מותר (GVW) מ־3.5 טון ועד 7.2 טון, עם נפחי תא מטען של 7 עד כמעט 20 מ"ק בגרסאות הוואן. בגרסאות השלדה, ניתן להתקין ארגז קירור, מנוף, תא מטען מוגבה ועוד.

בטיחות

בדגמים החדשים, הדיילי מציע חבילת מערכות בטיחות מתקדמות – כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת יציבות אלקטרונית, חיישני חניה ומצלמות. עם זאת, חלק מהמערכות זמינות רק בגרסאות הבכירות או כתוספת בתשלום.

מתחרים בשוק

בישראל, המתחרים העיקריים של האיווקו דיילי הם מרצדס ספרינטר, פורד טרנזיט ופולקסווגן קרפטר. היתרון של הדיילי הוא במגוון התצורות, יכולת נשיאת משקל גבוהה במיוחד ואמינות מוכחת בשימושים אינטנסיביים. מנגד, הספרינטר מציע סביבת נהג מתקדמת יותר, והקרפטר/טרנזיט מציעים חוויית נהיגה מעט קרובה יותר לרכב פרטי.

סיכום

האיווקו דיילי הוא בחירה מצוינת למי שמחפש רכב מסחרי כבד עם יכולת נשיאה גבוהה, מגוון תצורות והתאמה כמעט לכל משימה. הוא פחות ישכנע נהגים שמחפשים סביבת נהג מפוארת או חוויית נהיגה "פרטית", אך בעבור מי שהפרקטיות והעמידות הן מעל הכול – הדיילי נשאר אחד הכלים הטובים בשוק.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “איווקו דיילי”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

רכבים בהנחה

ב.מ.וו iX

ב.מ.וו IX

המחיר המקורי היה: ₪ 604,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 499,000.

אלפא רומיאו ג'וניור

אלפא רומיאו ג'וניור

המחיר המקורי היה: ₪ 189,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 174,900.

קיה סלטוס

קיה סלטוס

המחיר המקורי היה: ₪ 164,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 153,900.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.