השוואה פשוטה: מה שונה בטסלה מודל Y סטנדרט?

בלי בלבולי סרק - כל מה שלקחו מטסלה מודל Y הרגילה כדי למכור לכם אותה בגרסת סטנדרט זולה יותר וכמה היא צפויה לעלות בישראל.
תחוםמודל Y סטנדרט – אין/פחותמודל Y “רגילה” (Premium RWD) – יש/יותרהערות
פסי תאורה רציפים (קד’/אח’)איןישהוסרו במעבר ל-Standard
יחידות תאורהפנס קדמי “הכול כלול” (DRL/איתות/אור נמוך/גבוה באותה יחידה)יחידות מופרדות ופסי אור רציפיםשינוי עיצובי/חיסכון
חישוקים18" כסטנדרט; 19" אופציונלי19" כסטנדרט; 20" אופציונלילפי נתוני הטווח שצוינו
צבעי מרכברק לבן/שחור/אפור (כחול ירד)מבחר רחב יותר, כולל כחול (עד לאחרונה)הפלטה צומצמה
קיבולת סוללה נטו~69.5 קוט"שגבוהה יותר (לא פורסם מספר)פחות תאים מחוברים במקביל
טווח EPA517 ק"מ (18"), 488 ק"מ (19")עד 575 ק"מ (19"), 554 ק"מ (20")לפי Car and Driver
טעינת DC מירבית225 קילוואט250 קילוואטבסופרצ'ארג’ר
הספק מנוע~300 כ"ס (פחות מה-Premium)גבוה יותר (לא פורסם כמה)טסלה לא פירטה בכמה
תאוצה 0–100 קמ"ש6.8 שניות5.4 שניות (Premium RWD)לפי ההערכות
הנעה כפולה (AWD)לא מוצעת ב-Standardקיימת בגרסאות אחרות במפרט הרגילההשוואה בין רמות גימור במשפחה
בולמים אדפטיבייםאיןיש (ב-Premium)הסטנדרט מכויל לרוך נעים
ריפוד מושביםשילוב בד + “עור” טבעוני“עור” טבעוני מלאתחושת חסכון בפנים
כוונוני מושב קדמיפחות, ומעבר בקרים למסךיותר, כפתורים בצדי המושבנוחות תפעול
אוורור מושבים קדמייםאיןישהוסר
חימום מושבים אחורייםאיןישהוסר
מסך אחורי 8" לנוסעיםאיןישהוסר
תאורה אווירתיתמצומצמת (רגליים/כיסי דלת)רחבה יותר בתא הנוסעיםחלק מנקודות הקיצוץ
מסנן HEPAאיןישהוסר
מערכת שמע7 רמקולים, ללא סאב15 רמקולים + סאבירידה ניכרת באודיו

טסלה מודל Y סטנדרט 2026 נחשפת עם הבטחה פשוטה: אותה חוויית טסלה, פחות זוהר, יותר היגיון. נבהיר את העיקר: טסלה מודל Y סטנדרט 2026 מקצצת באבזור, אבל שומרת על טווח טוב, טעינה מהירה ונוחות נסיעה שמתאימה לישראל.

סטלה מודל Y סטנדרט מהצד
בתכלס זאת עדיין אותה טסלה

מה חדש ומה נחתך

טסלה הורידה שכבת “שואו”: פסי התאורה הרציפים נעלמו, החישוקים מתחילים ב-18 אינץ’ ופלטת הצבעים התכווצה ללבן, שחור ואפור. בפנים, הבד מחליף חלק מה“עור” הטבעוני, כפתורי המושבים הועברו למסך, והאוורור במושבים – הלך. גם החימום מאחור, המסך האחורי ותאורת האווירה המורחבת ירדו. מסנן HEPA? מחוץ לרשימה. מערכת השמע צנועה: שבעה רמקולים בלי סאב.

טסלה מודל Y סטנדרט מהחזית
אפשר לראות שיחידות התאורה וכונס האוויר התחתון גורמים לה להיראות זולה יותר

ביצועים, סוללה וטעינה

מתחת לפני השטח יש פחות דרמה. הסוללה נטו סביב 69.5 קוט"ש. הטווח לפי EPA עומד על 517 ק"מ עם חישוקי 18 אינץ’ ו-488 ק"מ עם 19 אינץ’. טעינת DC מגיעה עד 225 קילוואט. ההנעה אחורית בלבד עם כ-300 כ"ס, וה-0–100 קמ"ש נסגר בכ-6.8 שניות. זו לא רקטה, אבל זה בהחלט זריז ליומיום.

מסך טסלה מודל Y
הייחודיות של טסלה לא נפגעה

על הכביש

סוף סוף רכות. כאן מגיע הטריק: בלי בולמים אדפטיביים, הכיול רך יותר – וטוב יותר לכבישים שלנו. פסי האטה, שברים ובורות נספגים בקלות. ההגה הקטן מגיב בקלילות, הגוף נשאר מאוזן, והקצב זורם. הצמיגים היעילים פחות מגבילים אחיזה בקצה, אך בתכל’ס – העיר, כביש 6 או כבישים בהרי ירושלים לא יפילו אותה.

טסלה מודל Y במבט אווירי
גג הזכוכית נשאר

מסך וטכנולוגיה

המסך המרכזי 15.4 אינץ’ נשאר מלך הבמה. הממשק מהיר, העדכונים “באוויר” והניווט עובד היטב. אין CarPlay/Android Auto, אך רוב האפליקציות המבוקשות זמינות מקומית. וייז אין כאפליקציה מקורית; בדפדפן – זה עובד, אם כי פחות נוח.

נהיגה אוטונומית בטסלה מודל Y סטנדרט
מערכות הנהיגה האוטונומיות נשארו

סיוע לנהג ורגולציה

בישראל כל החומרה מוכנה ל-FSD, אבל בישראל החבילה המלאה עדיין תלויה באישורי משרד התחבורה. תקבלו בקרת שיוט אדפטיבית; היגוי אוטומטי ייפתח רק עם רכישת FSD ובהתאם לזמינות אזורית. חשוב לבדוק מול היבואן מה פעיל ביום המסירה.

טסלה מודל Y נוסעת מהר
הביצועים פחות מרשימים אבל עדיין טובים יותר משל רוב המתחרות בקטגוריה

מחיר, תחרות ותמורה

בארה"ב: 41,630 דולר לפני מסים. בישראל, אחרי מס קנייה, שינוע ורישוי, ההערכה: 210–230 אלף ש"ח (תלוי מועד ומלאי). בכך, מודל Y סטנדרט מתמקם מול סקודה אניאק, פולקסווגן ID.4 וניסאן אריה – וגם מסתכל בעיניים לגרסאות בסיס של קוריאניות מצוידות.

טסלה מודל Y סטנדרט מבט מאחור
פס התאורה האחורי הוחלף בחתיכת פלסטיק, אבל זה עדיין נראה לא רע

למי זה מתאים

  • למשפחה שרוצה טסלה חדשה במחיר כניסה נמוך יותר.
  • למי שמעדיף נוחות נסיעה ושקט על פני גאדג'טים יוקרתיים.
  • למי שיכול לחיות בלי CarPlay ועם מערכת שמע בסיסית.
מצב שמירה על טמפרטורה בטסלה מודל Y סטנדרט
כל הפיצ'רים המיוחדים נשמרו: בקרת אקלים פעילה בזמן שכלב נעול ברכב

יתרונות

  • מחיר כניסה נמוך יותר לדגם המבוקש בישראל
  • נוחות נסיעה רכה ומתחשבת בכבישים מקומיים
  • טווח שימושי וטעינה מהירה יחסית
  • אקוסיסטם טסלה: ממשק, עדכונים ורשת סופרצ’ארג’ר

חסרונות

  • קיצוץ באבזור: מושבים, תאורה, HEPA ומערכת שמע
  • אין CarPlay/Android Auto, ו-Waze לא Native
  • ביצועים פחות חדים מה-Premium/‏AWD
  • יכולות סמי-אוטונומיות תלויות רגולציה
פתיחת תא מטען טסלה מודל Y סטנדרט
גם תא המטען הענק עדיין בפתיחה חשמלית

שורה תחתונה

טסלה מודל Y סטנדרט 2026 לא מנסה להרשים – היא מנסה להישמע הגיונית. פחות פינוקים, יותר ערך: טווח טוב, טעינה חזקה, מרחב למשפחה ונוחות שקטה. בכבישי ישראל העמוסים יחד עם מזג אוויר חם, זה מתכון מנצח – במיוחד אם המחיר יישמר קרוב לתחזית.

שתפו:

מאמרים נוספים

רוצים להתייעץ איתנו?

נשמח לשמוע ממכם. אתם יכולים לשתף איתנו על התלבטות שיש לכם בין רכבים, שאלות בנושא קנייה/מכירה או אפילו לבקש לפרסם כתבה בנושא חשוב. כתבו לנו הודעה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תפריט נגישות

לצורך הקמת מערך שירותי ייעוץ אפקטיבי

לזמן מוגבל אנחנו מציעים את שירותי הייעוץ שלנו לגמרי בחינם.

יש לכם הטלבטות לגבי קניית רכב? השאירו פרטים

מבטיחים לא להספים.