סיאט ארונה

סיאט לוגו
סיאט ארונה

קרוסאובר קטן, שימושי ונאה, שמעניק תחושה מודרנית ושייכות לקטגוריה – אבל מומלץ לבחור בגרסת FR כדי ליהנות ממנו באמת.

החל מ-

 132,900


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

סיאט ארונה הוא הקרוסאובר העירוני של המותג הספרדי, שמבוסס על האיביזה ומיועד למי שמחפש גובה ישיבה גבוה ותחושת SUV קומפקטי בלי לשלם על רכב גדול. הדגם הושק ב־2017, עבר מתיחת פנים ב־2021, והדור הנוכחי מציע עדכוני עיצוב, אבזור בטיחות מודרני ומולטימדיה משודרגת. בישראל הארונה מתמקם בין רכבי הסופרמיני לבין הקרוסאוברים המשפחתיים, ומתחרה ישיר של פולקסווגן T-Cross, סקודה קאמיק ורנו קפצ’ור.


עיצוב חיצוני

הארונה נראה צעיר ודינמי, עם קווים חדים שמאפיינים את סיאט. הפנסים הקדמיים צרים וחדים, ובגרסאות המאובזרות הם מגיעים עם תאורת LED מלאה. הפרופורציות מאוזנות – זהו קרוסאובר קטן אך עם נוכחות, במיוחד כשבוחרים בגג בצבע שונה (אופציה נפוצה בגרסאות FR ו־Style). החלק האחורי נקי ומודרני, עם יחידות תאורה מעודכנות ופגוש תחתון במראה קרבי. ביחס למתחרות, הארונה מצליח לשלב מראה סולידי עם קריצה עיצובית שמתאימה לקהל צעיר.


תא נוסעים ואבזור

הפנים של הארונה קיבל עדכון משמעותי במתיחת הפנים – לוח מחוונים מודרני, מסך מולטימדיה "צף" בגודל 8.25 או 9.2 אינץ', ותפעול נוח ופשוט. בגרסאות הגבוהות יש גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא, תאורת אווירה ותוספות עיצוב כמו תפירות קונטרסט.

המרווח טוב יחסית לקטגוריה: מקדימה תנוחת נהיגה גבוהה שמעניקה תחושת שליטה, מאחור שני מבוגרים ישבו בנוחות, אם כי שלישי יתקשה. תא המטען מציע כ־400 ליטר – מהנדיבים בקטגוריית ה־B-SUV – והוא שימושי מאוד עם פתח רחב ורצפה כפולה.


יחידת הנעה וביצועים

בישראל הארונה מוצע לרוב עם מנוע 1.0 TSI טורבו-בנזין בהספק של 110 כ"ס ותיבה DSG כפולת מצמד. יחידה זו מספקת תאוצה של כ־10 שניות ל-100 קמ״ש וצריכת דלק ממוצעת של 15–16 ק"מ לליטר – נתונים סבירים בהחלט לקטגוריה.

בגרסאות חזקות יותר (שאינן תמיד מיובאות) ניתן למצוא גם את מנוע ה־1.5 TSI עם 150 כ"ס, שמעניק ביצועים מהירים בהרבה, אך גם מחיר גבוה יותר. מנוע ה־95 כ"ס (ידני באירופה) אינו מוצע אצלנו, ובצדק – הוא חלש מדי לנסיעות בינעירוניות.


התנהגות כביש ובטיחות

הארונה מתנהג כמו קרוסאובר עירוני טיפוסי – הגה קל ונוח בעיר, מתלים יחסית רכים שסופגים מהמורות בצורה טובה, ושיוט יציב בכבישים מהירים. גרסת FR עם כיול ספורטיבי מעניקה תחושה הדוקה יותר, אך הנוחות נפגעת מעט בעיר.

מבחינת בטיחות, הדגם קיבל ציון מלא של 5 כוכבים ב-Euro NCAP, והוא מצויד במערכות כמו בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי עייפות נהג. בגרסאות הכניסה לא תמיד כל המערכות מגיעות כסטנדרט, וזהו חיסרון לעומת חלק מהמתחרות שמציעות חבילת בטיחות רחבה בכל הגרסאות.


גרסאות ומחירים בישראל

בישראל הארונה משווק בעיקר בשתי רמות גימור: Style ו־FR.

  • גרסת Style מציעה אבזור בסיסי־שימושי, מסך מולטימדיה, בקרת אקלים ומערכות בטיחות חיוניות.

  • גרסת FR מוסיפה עיצוב ספורטיבי, לוח מחוונים דיגיטלי, חישוקי סגסוגת גדולים ומערכת מולטימדיה מתקדמת יותר.

טווח המחירים נע כיום סביב 125–140 אלף ש"ח, תלוי ברמת הגימור ובמבצעים.


מתחרות עיקריות

הארונה מתחרה בקטגוריית הקרוסאוברים הקטנים מול פולקסווגן T-Cross, סקודה קאמיק, רנו קפצ’ור ופיג'ו 2008. היתרון שלו הוא שילוב של עיצוב צעיר, תחושת איכות גרמנית בזכות קבוצת VW, ותא מטען נדיב. מנגד, רנו קפצ’ור ופיג'ו 2008 מציעות עיצוב יותר מוחצן, וטויוטה יאריס קרוס מציעה גרסה היברידית חסכונית בהרבה.


חוות דעת מסכמת

סיאט ארונה הוא קרוסאובר קומפקטי שמתאים לנהגים צעירים ומשפחות קטנות שרוצות רכב עירוני גבוה עם שימושיות טובה. הוא מציע עיצוב עדכני, טכנולוגיה מודרנית ותא מטען נדיב, אך בגרסאות הבסיס הביצועים צנועים וחבילת הבטיחות אינה תמיד מלאה.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “סיאט ארונה”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

יצרן קטגוריה ,

תפריט נגישות

לצורך הקמת מערך שירותי ייעוץ אפקטיבי

לזמן מוגבל אנחנו מציעים את שירותי הייעוץ שלנו לגמרי בחינם.

יש לכם הטלבטות לגבי קניית רכב? השאירו פרטים

מבטיחים לא להספים.

סיאט ארונה

קבל הצעת מחיר תוך 24 שעות

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.