תיאור
סיאט איביזה היא הסופרמיני המזוהה ביותר עם המותג הספרדי. מאז ההשקה הראשונה ב־1984 היא הפכה לאחד הדגמים הנמכרים ביותר של סיאט, והדור הנוכחי, החמישי במספר, יושב על פלטפורמת MQB A0 של קבוצת פולקסווגן. המשמעות – בסיס טכנולוגי משותף לדגמים מוכרים כמו פולקסווגן פולו וסקודה פאביה, עם התאמות לעיצוב הספרדי הצעיר והאנרגטי.
עיצוב חיצוני
האיביזה החדשה ממשיכה את הקווים החדים שמאפיינים את סיאט, עם חזית אגרסיבית יחסית, פנסים צרים וטכנולוגיית LED בגרסאות המאובזרות. בפרופיל הצד נראית מכונית קומפקטית אך בעלת נוכחות, ובגרסת FR מתווספים חישוקי סגסוגת גדולים יותר, פגושים מעוצבים בספורטיביות וקישוטים כהים. בסך הכול מדובר בעיצוב מודרני, לא מצועצע, שמשדר נמרצות בלי לגלוש לצעקנות.
תא נוסעים ואבזור
בפנים, סיאט מציעה תא נוסעים פשוט וברור לתפעול, עם מסך מולטימדיה מרכזי “צף” בגודל 8.25 אינץ’ או 9.2 אינץ’ בדגמים המתקדמים. המערכת תומכת בחיבור מלא לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. לוח מחוונים דיגיטלי קיים בגרסאות FR, ותאי אחסון רבים פזורים בתא הנוסעים.
האיכות הכללית טובה לקטגוריה, גם אם בחלק מהגרסאות עדיין תמצאו פלסטיק קשיח. המרווח לנוסעים סביר מאוד – מקדימה יש תחושת מרחב טובה, מאחור הנוסעים יסתדרו היטב כל עוד אינם גבוהים במיוחד. תא המטען בנפח 355 ליטר נחשב מהנדיבים בסופרמיני.
יחידת הנעה וביצועים
בישראל האיביזה מוצעת עם מנוע 1.0 TSI בנפחים שונים: 95 או 110 כ"ס, ובגרסת FR גם 150 כ"ס עם מנוע 1.5 TSI. התיבה היא ידנית או DSG כפולת מצמד בהתאם לגרסה.
בגרסת 110 כ"ס מתקבלת תאוצה ל־100 קמ״ש סביב 10 שניות – לא רכב ספורט, אבל בהחלט מספק לנסיעה יום־יומית. צריכת הדלק נעה סביב 16–18 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, נתון טוב מאוד לסגמנט. מנוע ה־1.5 מספק ביצועים זריזים בהרבה, עם תאוצה מתחת ל־9 שניות, אך יקר יותר לרכישה.
התנהגות כביש ובטיחות
האיביזה מרגישה זריזה וקלה לתמרון בעיר, עם הגה מהיר ונוחות נסיעה טובה יחסית למכונית קטנה. בכבישים מהירים היא שומרת על יציבות נאה, אם כי רעשי רוח וכביש מתחילים לחדור במהירות גבוהה. גרסאות ה־FR עם מתלים מוקשחים מציעות חוויית נהיגה מהנה יותר, אך על חשבון רכות הנסיעה בעיר.
בתחום הבטיחות, האיביזה קיבלה 5 כוכבים במבחני Euro NCAP. מערכות כמו בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית מוצעות בהתאם לרמת הגימור. בגרסאות הכניסה חלק מהמערכות חסרות, וזהו חיסרון לעומת חלק מהמתחרות שמציעות אותן כסטנדרט.
גרסאות ומחירים בישראל
היבואנית מציעה את האיביזה בגרסאות Style ו־FR, כולן עם מנוע 1.0 TSI. גרסת Style מתומחרת כאופציה בסיסית יותר, עם אבזור שימושי אך לא מפנק, בעוד גרסת FR מגיעה עם עיצוב ספורטיבי, מתלים משודרגים ומנוע חזק יותר. המחירים בישראל נעים סביב רף ה־120–135 אלף ש"ח (נכון ל־2025), תלוי ברמת הגימור ובמבצעים.
מתחרות עיקריות
בישראל האיביזה מתמודדת מול דגמים כמו פולקסווגן פולו, סקודה פאביה, טויוטה יאריס, הונדה ג'אז ורנו קליאו. היתרון שלה הוא עיצוב צעיר, התנהגות כביש מהנה ותא מטען גדול, אך היא פחות חסכונית מהיאריס ההיברידית ופחות מרווחת מהג'אז.
חוות דעת מסכמת
סיאט איביזה היא סופרמיני מודרנית עם עיצוב צעיר, אבזור טוב והתנהגות כביש מהנה. היא מתאימה במיוחד למי שמחפש מכונית עירונית עם טוויסט דינמי ומוכן לוותר על קצת נוחות ורכות לטובת חוויית נהיגה ותחושה “צעירה”.




חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.