תיאור
הפורסטר הוא כבר שנים אחד מעמודי התווך של סובארו – רכב פנאי־משפחתי ששם את הפונקציונליות והאמינות לפני כל טרנד חולף. הדור השישי שהגיע כעת ממשיך את הקו הזה, אבל מוסיף עיצוב חד יותר, מערכות טכנולוגיות עדכניות ושדרוג כללי בנוחות ובבטיחות. מי שמכיר את הפורסטר יודע שהוא אף פעם לא היה “הכי נוצץ בשכונה”, אלא זה שאפשר לסמוך עליו גם אחרי עשור על הכביש.
עיצוב וממדים
העיצוב החדש פחות שמרני מבעבר: גריל גדול יותר, פנסי LED צרים, קווים מודרניים וקשתות גלגלים מודגשות. הפורסטר עדיין משדר קשיחות ופחות “עירוניות” בהשוואה למתחרים. עם מרווח גחון נדיב של כ-22 ס"מ, הוא שומר על יכולת שטח בסיסית – יתרון אמיתי בקטגוריה שבה רוב הרכבים נשארים נטו לכביש.
תא נוסעים ונוחות
בתוך הרכב השדרוג מורגש: מסך מולטימדיה גדול (עד 11.6 אינץ’), קישוריות מלאה לסמארטפון, עיצוב נקי יותר ותחושת שימושיות גבוהה. תנוחת הישיבה גבוהה ושדה הראייה רחב – אחד היתרונות המסורתיים של הפורסטר.
המושבים נוחים, המרווח מאחור נדיב, ותא המטען מציע קיבולת משפחתית אמיתית. איכות החומרים השתפרה, אבל עדיין לא ברמה של רכבי פרימיום – וזה חלק מהדנ"א של סובארו: פרקטי ולא מצועצע. בידוד הרעשים טוב מבעבר, אבל במהירויות גבוהות עדיין חודרים רעשי רוח וכביש.
מנוע וביצועים
בישראל מוצע מנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטר עם 180 כ"ס ותיבה רציפה (CVT) עם 8 יחסי העברה מדומים. התוצאה היא ביצועים סבירים: תאוצה ל-100 קמ"ש בכ-9.5 שניות. זה לא רכב שמרגש חובבי נהיגה, אבל הוא חלק, נעים לשימוש ומרגיש בטוח.
יתרון ברור של הפורסטר הוא ההנעה הכפולה הקבועה (AWD) – לא כאופציה אלא כסטנדרט – מה שמעניק לו אחיזה טובה בכביש רטוב ובשטח קל. בנוסף, מערכת X-Mode מותאמת לנהיגה במדרונות ובקרקע חלקלקה.
צריכת דלק
במנוע הבנזין מקבלים צריכה של כ-13–14 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת – לא חסכוני כמו טויוטה היברידית, אבל בהחלט סביר לרכב עם AWD קבוע. בשווקים אחרים מוצעת גם גרסה היברידית שמספקת שיפור ניכר בצריכה, אך היא טרם זמינה בישראל.
בטיחות
הפורסטר מצויד במערכות הבטיחות המתקדמות של סובארו – EyeSight – כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב וזיהוי הולכי רגל. בגרסאות הגבוהות מקבלים גם מצלמות היקפיות וחיישני שטח מת. במבחני ריסוק הדגם זכה לציונים גבוהים מאוד, כך שהבטיחות היא אחת מנקודות החוזק הבולטות שלו.
גרסאות ומחירים בישראל
הפורסטר נמכר בישראל בארבע רמות גימור: Premium, Sport, Limited ו-Limited Plus. המחירים נעים בין כ-212,900 ₪ לגרסת הבסיס ועד כ-258,900 ₪ לגרסה המאובזרת ביותר. כבר בגרסה הבסיסית מקבלים חבילת בטיחות מלאה ומולטימדיה מתקדמת, ובגרסאות הגבוהות תוספות כמו גג שמש, מושבים מחוממים וחישוקי 18 אינץ’.
יתרונות
-
הנעה כפולה קבועה – יתרון אמיתי מול מתחרים.
-
בטיחות גבוהה ומערכות מתקדמות כסטנדרט.
-
מרווח פנימי ותא מטען נדיבים.
-
אמינות ומוניטין של סובארו.
-
יכולת שטח בסיסית שמביישת חלק מהמתחרים.
חסרונות
-
ביצועים בינוניים ותיבה רציפה שלא מספקת חוויית נהיגה.
-
בידוד רעשים שעדיין רחוק מהטובים בקטגוריה.
-
חומרים פנימיים פשוטים יחסית למחיר.
-
מחיר התחלתי גבוה מול מתחרים יפניים וקוריאניים.
סיכום
סובארו פורסטר החדש נשאר נאמן לאופי שתמיד הגדיר אותו – רכב משפחתי פרקטי, אמין ובטוח, עם יכולת שטח אמיתית. הוא אולי לא מרגש בעיצוב או בביצועים, אבל הוא נותן את מה שרוב הישראלים באמת צריכים: שקט נפשי, שימושיות וביטחון על כל כביש ובכל מזג אוויר.




חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.