מיצובישי ASX

מיצובישי לוגו
מיצובישי ASX

קרוסאובר פשוט ונוח, עם אמינות יפנית ותמחור תחרותי – בחירה טובה למי שמעדיף רכב פרקטי ושקט על פני חדשנות נוצצת.

החל מ-

 150,900


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

בעולם הקרוסאוברים הקומפקטיים, שבו כל יצרן מנסה להבריק עם עיצוב מוחצן או טכנולוגיה מתקדמת, מיצובישי ASX נשאר יחסית צנוע. זהו דגם ותיק בשוק, אבל מתוחזק היטב עם עדכונים קטנים לאורך השנים, והוא ממשיך להציע חבילה פשוטה: עיצוב נעים לעין, שימושיות מספקת, אמינות מוכרת ותמחור תחרותי. השאלה הגדולה היא – האם זה מספיק כדי להתמודד מול מתחרות עדכניות כמו יונדאי טוסון, קיה ספורטאז’ ומאזדה CX-30?


עיצוב חיצוני

ה-ASX לא נועד להפיל לסתות, אבל הוא בהחלט מצליח לשמור על מראה מודרני. החזית נושאת את שפת העיצוב של מיצובישי "Dynamic Shield" – גריל מודגש עם פנסים צרים בחלק העליון ויחידות תאורה נוספות מתחת. מהצד מתקבל מראה נקי ודי קלאסי, כזה שלא מנסה להתחכם, ובכך גם שומר על נוכחות נעימה שלא מתיישנת מהר. מאחור הקווים פשוטים ומעט שמרניים, אבל התאורה המעודכנת נותנת לו נגיעה רעננה.


תא נוסעים

הכניסה פנימה מגלה עיצוב פונקציונלי לפני הכול. לוח מחוונים אנלוגי קלאסי עם מסך מידע קטן, מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ’ עם תמיכה ב־Apple CarPlay ו־Android Auto, ותפעול פשוט ונוח. החומרים – סבירים, עם שילוב של פלסטיק קשיח ובדים. אין כאן יוקרה או תחכום כמו אצל מאזדה CX-30, אבל ההרכבה טובה והתחושה כללית יציבה.

מבחינת מרחב – מקדימה הישיבה נוחה ותומכת גם בנסיעות ארוכות. מאחור שני נוסעים ירגישו נעים, שלישי פחות. תא המטען בנפח כ־405 ליטר, נתון שמספיק ליום-יום, אך מתחרים מובילים מציעים יותר.


מנוע וביצועים

בישראל ה-ASX מוצע עם מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין:

  • הספק: 150 כ"ס

  • מומנט: כ־20 קג"מ

  • תיבה: רציפה (CVT) עם יחסי העברה מדומים

  • הנעה: קדמית

  • תאוצה 0–100 קמ"ש: סביב 10–11 שניות

  • מהירות מרבית: כ־190 קמ"ש

המנוע מספק כוח מספק לנהיגה עירונית ובין-עירונית, אך התאוצה לא מרשימה במיוחד. תיבת ה-CVT נוחה לנסיעה רגועה וחוסכת דלק, אבל תחת עומס יוצרת רעש מנוע מתמשך. בצריכת דלק יומית מתקבלים נתונים סביב 13–14 ק"מ לליטר, תלוי בסגנון הנהיגה.


נוחות והתנהגות כביש

הכיול של ה-ASX מכוון לנוחות. המתלים רכים יחסית, מה שמספק נוחות בעיר ובכבישים משובשים – יתרון משמעותי לישראל. ההגה קל, מתאים לנהגים שרוצים רכב פשוט לתפעול. בכבישים מפותלים התחושה פחות חדה, והשלדה לא מתקרבת ליכולת הדינמית של מתחרות ספורטיביות יותר. זה רכב שנועד בעיקר לשימוש יומיומי רגוע, לא למי שמחפש חוויית נהיגה.


טכנולוגיה ובטיחות

האבזור בגרסאות המשווקות בישראל כולל:

  • מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ’ ותמיכה בחיבורי סמארטפון

  • מצלמת רוורס וחיישני חניה

  • בקרת שיוט

  • בלימה אוטונומית

  • ניטור שטחים מתים (בחלק מהגרסאות)

  • התראה על תנועה חוצה מאחור

מדובר במפרט סביר, אך מתחרים קוריאניים מציעים מערכות מתקדמות יותר, כולל שמירה אקטיבית על נתיב או בקרת שיוט חכמה.


יתרונות

  • נוחות נסיעה טובה בעיר ובכבישים משובשים

  • עיצוב נעים ושמרני שלא מתיישן מהר

  • מנוע חסכוני יחסית לקטגוריה

  • תפעול פשוט ומוכר – מתאים למי שלא מחפש תחכום

  • תמחור תחרותי ואמינות מוכחת של מיצובישי

חסרונות

  • תא מטען ומושב אחורי קטנים יחסית למתחרים

  • תיבת CVT לא מהנה בנהיגה דינמית

  • איכות חומרים בינונית, מרגישה מיושנת מול מתחרות חדשות

  • מערכות בטיחות פחות מתקדמות ביחס למובילי הקטגוריה


מתחרים

ה-ASX מתחרה ישירות מול יונדאי טוסון וקיה ספורטאז’ – שמציעים יותר מרחב וטכנולוגיה – ומול מאזדה CX-30 שמעניקה איכות וחוויית נהיגה עדיפה. הוא נחות מולן בתחומים אלה, אבל מציע יתרון בנוחות, פשטות ואמינות יפנית. לקהל שמעדיף רכב פחות מתוחכם ויותר "פשוט לחיים", ה-ASX הוא אופציה אמיתית.


סיכום

מיצובישי ASX הוא קרוסאובר קומפקטי ותיק, שלא מנסה להיות הכי נוצץ או הכי חכם – אלא בעיקר רכב שימושי, נוח ואמין. הוא פחות מתאים למי שמחפש טכנולוגיה חדשנית או חוויית נהיגה ספורטיבית, אבל כן מהווה בחירה מצוינת לנהגים שמעריכים שקט תעשייתי, נוחות וחיים קלים עם רכב שמוכיח את עצמו לאורך שנים.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “מיצובישי ASX”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

רכבים בהנחה

ב.מ.וו iX

ב.מ.וו IX

המחיר המקורי היה: ₪ 604,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 499,000.

אלפא רומיאו ג'וניור

אלפא רומיאו ג'וניור

המחיר המקורי היה: ₪ 189,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 174,900.

קיה סלטוס

קיה סלטוס

המחיר המקורי היה: ₪ 164,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 153,900.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.