תיאור
לקסוס תמיד נתפסה כמותג יוקרה שמתחיל במכוניות גדולות יחסית, אבל עם ה־LBX היא נכנסת לטריטוריה חדשה: קרוסאובר קטן במיוחד, מבוסס על פלטפורמת טויוטה יאריס קרוס. השם LBX – ראשי תיבות של Lexus Breakthrough Crossover – מסמל את הפריצה של לקסוס לסגמנט חדש. המטרה ברורה: להביא לקוחות צעירים יותר לעולם של לקסוס, ולאפשר גישה לניחוח יוקרתי במחיר נגיש יחסית.
עיצוב חיצוני
למרות שמדובר ברכב קטן, אורכו כ־4.2 מטר בלבד, ה־LBX נראה כמו "לקסוס אמיתי". יש כאן גריל קדמי מודגש, פנסים חדים ויחידת תאורה אחורית רציפה. זהו רכב שנועד להתבלט בעיר, לשדר יוקרה גם בממדים של סופר־מיני מוגבהת. הוא מצליח לשלב אלגנטיות עם עיצוב מודרני, אם כי יש מי שיטענו שהוא נראה קרוב מדי לטויוטה יאריס קרוס שעליה הוא מבוסס.
תא נוסעים ואבזור
בפנים ההבדל מורגש: החומרים איכותיים, יש מסך מולטימדיה 9.8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי גדול, והתחושה הכללית מזכירה את הדגמים הגדולים של לקסוס. אפשר לבחור שילובי צבעים וגימורים שונים, כולל ריפודי עור וסטיילינג מותאם אישית – משהו נדיר בקטגוריה הזו.
עם זאת, כמו בכל קרוסאובר קטן, יש מגבלות: המושב האחורי צפוף יחסית, ותא המטען (בסביבות 330 ליטר) קטן לעומת מתחרים גדולים יותר. הוא יתאים בעיקר לזוגות או למשפחות קטנות בעיר, פחות למי שצריך מקום אמיתי לטיולים עם ציוד.
יחידות הנעה וביצועים
ה־LBX מוצע עם מנוע 1.5 ליטר היברידי (3 צילינדרים) בהספק של כ־136 כ"ס. התאוצה ל־100 קמ"ש אורכת כ־9 שניות, נתון סביר לסגמנט אבל רחוק מלהיות ספורטיבי. מערכת ההנעה משלבת תיבת הילוכים e-CVT, שמוכרת מטויוטה – יעילה מאוד וחסכונית, אבל פחות מהנה תחת עומס כשצריך כוח.
היתרון הגדול הוא החיסכון: 17–20 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. קיימת גם גרסה עם הנעה כפולה (E-Four) בעזרת מנוע חשמלי אחורי, לטובת אחיזה טובה יותר.
נוחות והתנהגות כביש
ה־LBX נהנה מהנדסה טובה של טויוטה עם שיפורים של לקסוס. המתלים מכוילים לרכות יחסית, והנסיעה בעיר נוחה מאוד. בידוד הרעשים טוב, אבל לא ברמה של דגמי לקסוס הגדולים. ההיגוי קל ונעים, ומתאים במיוחד לנהיגה עירונית. בכבישים בינעירוניים הוא יציב, אבל לא רכב שנועד להעניק חוויית נהיגה דינמית באמת.
בטיחות
לקסוס ציידה את ה־LBX בכל מערכות הבטיחות המוכרות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד. במבחני Euro NCAP הוא קיבל ציון גבוה במיוחד (5 כוכבים), מה שמוסיף לשקט הנפשי שהמותג מציע.
יתרונות
-
כניסה לעולם של לקסוס במחיר נגיש יחסית.
-
חסכוני מאוד בדלק.
-
אבזור בטיחות עשיר ואחריות נדיבה.
-
תחושת פרימיום אמיתית ביחס לגודל.
חסרונות
-
תא נוסעים ותא מטען קטנים יחסית.
-
ביצועים בינוניים, לא מתאים למי שמחפש רכב חזק או ספורטיבי.
-
שיתוף מכלולים רחב עם טויוטה יאריס קרוס, שעלול לגרום לתחושת "פחות ייחודית".
השוואה למתחרים
ה־LBX מתמודד מול רכבים כמו Audi Q2, BMW X2 או מרצדס GLA. מול המתחרים הוא מציע צריכת דלק טובה יותר ומחיר התחלתי נמוך יותר, אבל פחות מרחב פנימי ופחות כוח. עבור מי שמוכן לוותר על גודל וביצועים לטובת יעילות, איכות ובטיחות – הוא נותן תמורה אמיתית.
סיכום
לקסוס LBX הוא הצעד הנכון של לקסוס לעבר קהל צעיר יותר ומודע למחיר. הוא לא מציע את החוויה הדינמית של הגרמנים, אבל מעניק חבילת פרימיום חסכונית ומעוצבת למי שחי בעיקר בעיר.




חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.