אלפא רומיאו סטלביו

אלפא רומיאו לוגו
אלפא רומיאו סטלביו

בחירה לנהגים שרוצים לשלב פרקטיות עם רגש. הוא אולי פחות "חבילה מושלמת" מהגרמנים, אבל בכל מה שקשור לחוויית נהיגה ועיצוב, הוא מצליח להחזיר את החיוך שכבר שכחנו שמכוניות יכולות לייצר.

החל מ-

 369,900


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

כשאלפא רומיאו הציגה את הסטלביו בשנת 2016, היא ידעה שהיא נכנסת לשדה קרב צפוף – קטגוריית ה־SUV היוקרתי בגודל בינוני. זהו השוק שבו שולטות יצרניות גרמניות כמו ב.מ.וו X3, אאודי Q5 ומרצדס GLC. אבל במקום ללכת על בטוח, אלפא בחרה להביא משב רוח אחר: קרוסאובר עם DNA של מכונית ספורט, כזה שנולד מהפלטפורמה המצוינת של הג'וליה ומציע עיצוב מרגש, חוויית נהיגה מובהקת, ושפה עיצובית שלא מתביישת להיות שונה.

בישראל, הסטלביו תמיד היה דגם נישה – לא כי הוא פחות טוב, אלא כי הוא מיועד ללקוח שמבין מה הוא קונה: רכב שלא נבחר לפי רשימת האקסל של ציוד ומחיר, אלא לפי ההרגשה שהוא נותן.


עיצוב חיצוני – חתימה איטלקית חד־משמעית

החזית של הסטלביו היא בית ספר לעיצוב רכב – הגריל המשולש של אלפא, פנסים חדים עם קווי LED עדכניים, ומכסה מנוע עם קימורים בולטים שמעבירים כוח גם כשהרכב עומד. הפרופורציות הדוקות: אורך של 4.69 מטר ורוחב של 1.90 מטר, עם גובה של כ־1.67 מטר – מידות שמציבות אותו באמצע הקטגוריה, אבל עם קו גג דינמי שמעניק לו מראה כמעט קופה.

מאחור, הפנסים הצרים והמעוצבים יחד עם יציאות הפליטה הכפולות (או המרובעות בגרסת Quadrifoglio) ממשיכים את המראה האגרסיבי. החישוקים – בגדלים של 18 עד 21 אינץ’ – הם פריט עיצוב בפני עצמם, ובשוק הישראלי חלק מהגרסאות מקבלות עיצובים ייחודיים שמבדלים אותן מהסטנדרט האירופי.


תא נוסעים – חיבור בין יוקרה לאופי ספורטיבי

הכניסה לתא הנוסעים חושפת אווירה שונה מהגרמנים. לוח מחוונים אנלוגי־דיגיטלי, מסך מולטימדיה צנוע יחסית (8.8 אינץ’ בגרסאות המוקדמות, עד 10.25 אינץ’ בחדשות), הגה עבה עם כפתור ההתנעה האדום – הכל ממוקד בנהג.

איכות החומרים השתפרה משמעותית בשנים האחרונות – עור איכותי, דיפוני אלומיניום או עץ, וגימורים שמרגישים מהוקצעים. מערכת המולטימדיה כוללת קישוריות Apple CarPlay ו־Android Auto, ובחלק מהגרסאות – גם מערכת שמע פרימיום של Harman/Kardon עם 14 רמקולים.

מרווח הפנים טוב לשני נוסעים מאחור, אם כי הקו הספורטיבי של הגג פוגע מעט במרווח הראש לנוסעים גבוהים. תא המטען מציע 525 ליטר – מספר נאה, אם כי מתחרים כמו ב.מ.וו X3 מציעים נפח גדול יותר.


יחידות הנעה וביצועים – לא רק קלישאת "SUV ספורטיבי"

בישראל נמכר הסטלביו בעיקר עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין, ארבעה צילינדרים, בהספק של 280 כ”ס ומומנט של 40.8 קג”מ. הוא משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית והנעה כפולה Q4. הנתונים האלה מתורגמים לתאוצה של 5.7 שניות מ־0 ל־100 קמ”ש – מהירים בקטגוריה, במיוחד לרכב במשקל כ־1.7 טון.

בחו”ל יש גם גרסת דיזל, אך היא לא משווקת כאן. מעל כל אלה עומדת גרסת Quadrifoglio עם מנוע V6 טווין־טורבו 2.9 ליטר (בפיתוח פרארי) עם 510 כ”ס ו־61.2 קג”מ, שמאיצה ל־100 קמ”ש ב־3.8 שניות בלבד – נתון שמציב אותה מול מכוניות־על ולא רק מול SUV מתחרים.


נוחות והתנהגות – איפה שהאיטלקי באמת מבריק

הסטלביו מרגיש שונה כבר בפנייה הראשונה. ההגה חד, עם יחס מהיר במיוחד שמעניק תחושת שליטה מיידית. מערכת ההנעה הכפולה Q4 מתפקדת בעיקר כהנעה אחורית, ומעבירה כוח לגלגלים הקדמיים רק כשצריך – מה שמעניק לו תחושת נהיגה טבעית וכיפית יותר.

המתלים מכוילים קשיח יחסית בגרסאות הספורטיביות, אך עדיין מצליחים לספק נוחות טובה ביום־יום. בידוד הרעשים טוב, אם כי מנוע ה־2.0 ליטר נשמע מעט נוכח בהאצה חדה – וזה דווקא מוסיף אופי, כל עוד לא מצפים לשקט מוחלט של אאודי Q5.


בטיחות – עדכני אך לא שובר שוק

כל הגרסאות מגיעות עם בלימת חירום אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים וחיישני חניה היקפיים. גרסאות חדשות יותר כוללות גם מצלמת 360 מעלות ובקרת ירידה במדרון.

במבחן הריסוק של Euro NCAP הסטלביו קיבל חמישה כוכבים, עם ציונים גבוהים בהגנה על נוסעים מבוגרים וילדים.


אבזור ופיצ'רים מיוחדים

בין הפיצ'רים המיוחדים אפשר למצוא:

  • מערכת Alfa DNA עם שלושה מצבי נהיגה שמשנים את אופי הרכב

  • חבילת Lusso עם מושבי עור מלא, חימום והאוורור

  • חבילת Sport עם מתלים אדפטיביים וחישוקים גדולים יותר

  • גג פנורמי נפתח, חלונות אחוריים כהים ודלת תא מטען חשמלית

  • בלמי Brembo בגרסאות החזקות


מחיר ותחרות

בישראל, מחירו של סטלביו 2.0 טורבו מתחיל סביב 350–380 אלף ש”ח, בהתאם לרמת הגימור. גרסת Quadrifoglio חוצה את קו ה־700 אלף ש”ח.

המתחרים הישירים הם ב.מ.וו X3, אאודי Q5, מרצדס GLC וולוו XC60. היתרון של הסטלביו – חוויית נהיגה חדה, עיצוב ייחודי והבדלה מהשגרה. החסרון – תא נוסעים פחות מרווח משל חלק מהמתחרים, ומותג פחות מוכר בשוק הישראלי.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “אלפא רומיאו סטלביו”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

תפריט נגישות

לצורך הקמת מערך שירותי ייעוץ אפקטיבי

לזמן מוגבל אנחנו מציעים את שירותי הייעוץ שלנו לגמרי בחינם.

יש לכם הטלבטות לגבי קניית רכב? השאירו פרטים

מבטיחים לא להספים.

אלפא רומיאו סטלביו

קבל הצעת מחיר תוך 24 שעות

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.