תיאור
מותג WEY אולי נשמע חדש לרוב הישראלים, אבל מדובר בחטיבת הפרימיום של יצרן הרכב הסיני GWM (Great Wall Motors), שבשנים האחרונות מתבסס ככוח עולה בשוק האירופאי – וכעת גם בארץ. הדגם הראשון שהמותג משיק בישראל הוא קופי 01, רכב פלאג-אין היברידי שמכוון ישר ללב השוק החם ביותר: SUV משפחתי יוקרתי עם טווח חשמלי נדיב וביצועים של רכב ספורט. על הנייר – זה נראה כמו חלום. אבל השאלה היא, מה באמת מקבלים כששמים מעל 250 אלף שקלים על רכב סיני עם שם של משקה?
עיצוב ונוכחות: חזק מבחוץ, מפואר מבפנים
קופי 01 לא נראה כמו רכב תקציבי בשום צורה. הוא גדול ומרשים, עם קווים עגלגלים אך שריריים, גריל מודגש, יחידות תאורה דינמיות וגימור מוקפד שנותן תחושת פרימיום אמיתית. באורך של 4.87 מטר, מדובר ברכב שגדול משמעותית מהמתחרים הישירים כמו פיג’ו 3008 או טויוטה ראב 4 פלאג-אין, והוא מתקרב בגודלו לב.מ.וו X5 או מרצדס GLE. תא הנוסעים ממשיך את הקו הזה: שלוש מסכים – כולל לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מרכזי גדול ומסך נוסף שליד הנוסע – עיצוב מינימליסטי, ריפוד אלקנטרה או עור איכותי, ודגש אמיתי על פרטים קטנים. אפילו הכפתורים המועטים עשויים מאלומיניום, ויש אווירה שקטה ובידוד רעשים מצוין.
יחידת הנעה: היבריד עם שרירים
מתחת למכסה המנוע של הקופי 01 מסתתר שילוב מעניין: מנוע בנזין 2.0 ליטר טורבו יחד עם שני מנועים חשמליים וסוללה של 40 קוט”ש – אחת הגדולות מסוגה. ההספק המשולב עומד על 476 כ”ס ו־85.7 קג”מ, ויחד עם מערכת הנעה כפולה, מדובר במכונה שמאיצה מ־0 ל־100 קמ”ש תוך 5.1 שניות. זהו רכב גדול, כבד (כמעט 2.4 טון) אבל עם דחף שמזכיר מכוניות ספורט – במיוחד כשסוללת החשמל טעונה. מנגד, בזמן שהסוללה מרוקנת, מנוע הבנזין נדרש להזיע יותר, והתחושה מעט פחות חלקה. מדובר עדיין ברכב פלאג-אין – לא חשמלי מלא – וחשוב לזכור שצריכת הדלק ללא טעינה עלולה לטפס לכיוון ה-9–10 ליטר ל-100 ק”מ.
טווח ושימוש יומיומי
היתרון הגדול של הקופי 01 הוא הטווח החשמלי – עד כ-140 ק”מ לפי נתוני היצרן, ולפחות 100 ק”מ אמיתיים בעיר. המשמעות היא שבשגרה, רוב הנהגים לא יזדקקו כלל למנוע הבנזין. טעינה איטית לוקחת כ-6–7 שעות משקע ביתי, וטעינה מהירה (AC תלת פאזי בלבד – אין טעינת DC) מצמצמת את זה ל-3 שעות לערך. זה רכב שמתאים למי שיכול לטעון בבית או בעבודה, ופחות למי שמסתמך על עמדות ציבוריות בלבד.
נוחות והתנהגות כביש
על הכביש הקופי 01 מרגיש יציב, שקט ובעיקר כבד. הוא סופג היטב את השיבושים של העיר, במיוחד עם החישוקים הקטנים יותר, אך מרגיש קצת מנותק בתחושת ההיגוי – תזכורת שמדובר קודם כל ברכב נוחות ולא באתלט כביש מפותל. מערכת מתלים אדפטיביים זמינה בגרסאות הבכירות ותורמת לרכות הכללית, וההתנהגות הכביש בטוחה גם במהירויות גבוהות. במקביל, מדובר ברכב ענק – מה שמקשה מעט על תמרון בעיר וחנייה.
בטיחות: כל מה שצריך – ואפילו יותר
הקופי 01 זכה לציון בטיחות מקסימלי של 5 כוכבים במבחני Euro NCAP, עם ציונים גבוהים במיוחד בסעיפי סיוע לנהג והגנה על נוסעים. הוא כולל כסטנדרט מערכות כמו בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, שמירה אקטיבית על נתיב, ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור ועוד. במילים פשוטות – לא חסר פה כלום, והרכב מציע מערך בטיחות שעומד בשורה אחת עם יצרני יוקרה.
אבזור ופינוקים
כל גרסה של הקופי 01 מגיעה מאובזרת מאוד, וכוללת בין היתר: מערכת מולטימדיה בעברית, קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל, טעינה אלחוטית, תצוגה עילית (HUD), מושבים חשמליים עם זיכרונות, חימום ואוורור, גג פנורמי, מצלמות היקפיות ועוד. גרסאות הבכירות מוסיפות מערכת שמע של אינפיניטי, מושב אחורי מחומם, וסיוע חניה אוטומטי. כל זה כלול במחיר, בלי שורת תוספות.
מחיר, גרסאות ומתחרים
WEY קופי 01 נמכר בישראל במחיר שמתחיל סביב 259,000 ש"ח לגרסה המאובזרת, ויכול לטפס מעט עם תוספות. המתחרים הקרובים ביותר ברמת אבזור וביצועים הם טויוטה ראב 4 פלאג-אין (יקר יותר, חלש יותר), פיג’ו 3008 PHEV (קטן יותר, פחות ביצועים), או אפילו דגמים יקרים בהרבה כמו וולוו XC60 T6 או ב.מ.וו X3 פלאג-אין. מבחינת טווח חשמלי, הקופי מוביל בקטגוריה, ובתמורה למחיר – נותן הרבה יותר מהשמות הוותיקים, לפחות על הנייר.
למי זה מתאים?
אם אתם מחפשים SUV משפחתי יוקרתי, עם ביצועים חזקים, טווח חשמלי שימושי מאוד, נוחות גבוהה ואבזור מלא – בלי לשלם את הפרמיה של מותג גרמני – WEY קופי 01 יכול להיות פתרון מצוין. הוא מרשים, טכנולוגי ומתקדם. אבל צריך גם להיות מוכנים לחיות עם רכב גדול, מותג שעדיין לא נבחן לאורך שנים בשוק המקומי, וסוללה שדורשת טעינה יומיומית כדי לשמור על החיסכון.
סיכום
WEY קופי 01 הוא רכב פלאג-אין שאפתני שמוכיח שלמותג סיני יש מה להציע גם בקטגוריה של רכבי יוקרה. עם עיצוב מרשים, אבזור עשיר, ביצועים חזקים וטווח חשמלי מוביל – הוא נותן הרבה יותר מהמחיר שלו. אבל כמו כל סיפור טוב, גם כאן יש כוכביות – בעיקר סביב נוחות תמרון, משקל, ועתיד השירות בישראל. אם אתם מוכנים ללכת צעד קדימה – יכול להיות שהגיע הזמן לכוס הקפה הסיני הראשונה שלכם.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.