קופרה פורמנטור VZ: קרוסאובר חריף למשפחה

קופרה פורמנטור VZ מוכיח ש־SUV ספורטיבי אמיתי לא חייב לעלות חצי מיליון – והוא עושה את זה עם סגנון, ביצועים ונשמה שהגרמנים שכחו לייצר.

קופרה יצאה לאחרונה במבצע על שלושת הדגמים שהיא משווקת בישראל – לאון, פורמנטור וטוואסקן. הזדמנות נהדרת לעצור ולהתמקד דווקא ב־קופרה פורמנטור, שהוא בעיניי אחד הדגמים הכי מעניינים שנמכרים כאן כיום, במיוחד בגרסת ה־VZ.

נהגתי בשתי גרסאות הבנזין של פורמנטור ושל לאון. החשמלית (טוואסקן) עוד לא הגיעה לידיים שלי, אבל זו לא הסיבה שהפוקוס כאן על פורמנטור – אלא פשוט כי זה רכב שעומד לבד על המפה. לאון היא גרסה קצת יותר עצבנית לגולף GTI, וזה לגמרי נחמד, אבל לפורמנטור אין מקבילה ישירה בבית קונצרן פולקסווגן. בטח לא בארץ.

וזה מוביל אותי לשני דברים שאני חייב להגיד – שהם כנראה גם הסיבה לכך שאני כל כך אוהב את הקרוסאובר הזה.

קופרה פורמנטור VZ

1. הכי קרוב לרכב ספורט אמיתי שתמצאו בפורמט של SUV

קופרה פורמנטור VZ בגרסת 4Drive עם מנוע 2.0 ליטר טורבו מציע 310 כ"ס, הנעה כפולה חכמה, תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים וזינוק מ־0 ל־100 קמ"ש ב־4.9 שניות בלבד. זה מספרים של הוט האצ’ ולא של ג’יפון.

אבל לא מדובר רק במספרים. השלדה קשיחה, ההיגוי חד ומדויק, והמערכת הדינמית משנה את האופי של הרכב בהתאם למצב הנהיגה. זה SUV שלא רק נראה ספורטיבי – אלא גם מרגיש כזה.
אם אי פעם נהגתם בכבישים כמו נס הרים או העליות לדליית אל־כרמל – תבינו על מה אני מדבר.

2. זה SUV, אבל הוא לא מתנהג כמו אחד – וטוב שכך

ופה מגיע הפרדוקס: אני לא אוהב SUV-ים.
הם לרוב מגושמים, גבוהים בלי הצדקה, נטולי יכולת שטח אמיתית, ומנופחים במחיר בגלל "טרנד". כמו לקנות חולצת טריקו של "לואי ויטון" רק בגלל הלוגו – כשהחומר והגזרה לא שווים את זה.

אבל הפורמנטור הוא היוצא מן הכלל.
מצד אחד – יש לו את כל היתרונות של SUV: ישיבה גבוהה, נגישות טובה, מרווח סביר למשפחה, ותא מטען חשמלי עם 420 ליטר. מצד שני – הוא לא מתנהג כמו ג'יפון. הוא מונמך, מוכן לתקוף פניות, מאיץ בלי דרמה ומייצר תחושת נהיגה אמיתית – לא רק "תחושת נהיגה גבוהה".

קופרה פורמנטור מבפנים

עיצוב: אגרסיבי, חצוף – בדיוק מה שצריך

הפורמנטור נראה כמו משהו שבא כדי לעצבן את אאודי. עם קווים חדים, גריל שחור ענק, פנסים צרים וזוג אגזוזים מאחור – מדובר בעיצוב אקטיבי. לא משתדל למצוא חן, אלא בא להבהיר שיש פה רכב של נהגים.
ואם תוסיפו חבילת צבעים נכונה, גג בשחור, חישוקים גדולים – תקבלו אחד הקרוסאוברים הכי בולטים על הכביש. לא יוקרתי-משעמם, אלא אולטרה־מודרני.

קופרה פורמנטור VZ

אבזור: לא צריך לבקש – כבר יש הכל

פורמנטור VZ מגיע מאובזר מכף רגל ועד ראש:

  • מסך מולטימדיה ענק עם ממשק מלא בעברית
  • לוח מחוונים דיגיטלי
  • מושבי ספורט עם חימום ואוורור
  • חבילת בטיחות מלאה כולל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית
  • תאורת LED מלאה, מצלמות, חיישנים, גג פנורמי, טעינה אלחוטית – והכול כלול.

אם יש משהו אחד שפחות התחברתי אליו – זה השימוש המוגזם במסכים ובממשק שליטה מעט מסורבל. אבל זה משהו שתתרגלו אליו. או שתקללו אותו בכל חורף כשצריך להפעיל את המזגן.

קופרה פורמנטור החדשה

ולמה זה משתלם?

כי כשה־פורמנטור VZ נמכר ב־230–250 אלף ש"ח (תלוי רמת אבזור ומבצע), זה מחיר שנמצא אלפי שקלים מתחת למתחרים הגרמניים שמציעים פחות כוח, פחות אבזור ותחושת נהיגה סינתטית יותר.
רוצים להשוות?

  • ב.מ.וו X2 M35i עולה כמעט 100,000 ש"ח יותר
  • אאודי Q3 בגרסאות המקבילות פחות חזקה, פחות מאובזרת ויותר גנרית
  • מרצדס GLA? רק נראות – אפס חוויית נהיגה
קופרה פורמנטור מבפנים

בשורה התחתונה:

קופרה פורמנטור VZ הוא אחד הרכבים הכי כיפיים שתוכלו לנהוג בהם היום – ובמיוחד אם אתם רוצים SUV, אבל שונאים SUV-ים.
הוא חד, עוצמתי, מעוצב בלי פחד, ונמכר במחיר שלא תמצאו בשום מתחרה גרמני. אם עוד לא נהגתם בו – אל תתנו למיתוג לבלבל אתכם. פשוט תעלו על ההגה.

קופרה פורמנטור מבפנים

שתפו:

מאמרים נוספים

רוצים להתייעץ איתנו?

נשמח לשמוע ממכם. אתם יכולים לשתף איתנו על התלבטות שיש לכם בין רכבים, שאלות בנושא קנייה/מכירה או אפילו לבקש לפרסם כתבה בנושא חשוב. כתבו לנו הודעה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!