אופל לא תמיד הייתה שם נרדף לריגוש. במשך שנים היא סיפקה רכבים שימושיים, בטוחים ו… קצת אפרוריים. ואז הגיעה סטלנטיס – ובעזרת קצת השראה מראלי, קצת תעוזה עיצובית והרבה אמביציה – נולדה מוקה GSE, שמראה שלפעמים, כשנותנים למהנדסים חופש – קורים דברים טובים.
מאוד טובים.

מראה חיצוני: חזית של ראלי, טביעת עין של סטארט־אפ
המוקה תמיד הייתה אחת המכוניות היפות בקטגוריית הג'יפונים, אבל בגרסת GSE היא מקבלת אפקט וואו של ממש. חזית אגרסיבית עם נגיעות שחורות וצהובות, גריל "ויזור" מודגש, גלגלים עצומים בקוטר 20 אינץ' עם צמיגי מישלין פיילוט EV – ובתוכם, קאליפרים צהובים שמזכירים שזה לא עוד מוקה לחשמליים. זה דגם שמגיע עם אמירה.
וכששמים עליו את סמל GSE – שמחזיר לחיים את ימי התהילה של אופל מהספורט המוטורי – מבינים שיש כאן לא רק עיצוב אחר, אלא גישה אחרת. משהו שבא להתריס מול ג'יפונים חסרי אופי.

ביצועים: מהר, חזק, מפתיע
אופל מוקה GSE הוא לא רק יופי לעיניים – הוא גם אגרוף לביצועים. עם 280 כוחות סוס, מומנט של 345 ניוטון מטר ותאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־5.9 שניות, הוא בין הקרוסאוברים החשמליים הקטנים הכי מהירים היום על הכביש.
ולא מדובר רק בנתונים: ההיגוי תוכנן מחדש, יש דיפרנציאל מוגבל החלקה (Torsen) ומערכת מתלים עם בולמי זעזועים כפולים – כולם לקוחים ישירות ממכונית ראלי. וזה מורגש. הוא מגיב מהר, שומר על אחיזה מצוינת גם ביציאה מפניות – ומצליח להיות מרגש, ולא רק "מהיר".
יש שלושה מצבי נהיגה – Sport, Normal ו־Eco – שמאפשרים לעבור מרכב חייתי לשקט ומעודן תוך שניות. הסוללה היא בקיבולת 54 קוט"ש, וזה אולי החוליה היחסית פחות מרשימה בנתונים – אבל בזכות משקל עצמי של פחות מ־1.6 טון, הביצועים מדהימים בכל מקרה.

עיצוב פנימי: אלקנטרה, פוקוס, וספורט אמיתי
גם בפנים, מוקה GSE ממשיך עם הקו של "שונה – אבל מדויק". מושבי אלקנטרה עם תפירה צהובה וקווים לבנים נראים כמו משהו שהיית מצפה לפגוש באאודי S3 – לא באופל. הדשבורד מוקפד, הדלתות עם אלקנטרה, וההגה שטוח מלמעלה ולמטה – עם אחיזה מעולה.
מול הנהג יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ', ולצידו מסך מגע מרכזי שמספק מידע לא רק על מדיה וניווט, אלא גם על מדדי ביצועים כמו G-Force, האצה, ניהול סוללה, ופרטי הטעינה. הכול מעוצב בסגנון GSE מיוחד – לא עוד ממשק כללי שמודבק על דגם עם צבע חדש.

GSE – לא עוד גרסה, אלא זהות
מה שהופך את המוקה GSE לכה מרעננת, זה שהיא לא מרגישה כמו גרסה "ספורטיבית" של דגם קיים – אלא כמו רכב שפותח מלכתחילה עם מטרה להעיר את המותג. סטלנטיס נותנת לאופל חופש יצירתי, והתוצאה נראית – ומרגישה – אחרת. יש כאן חשיבה מחוץ לקופסה: דגם שאינו שייך לשום תבנית עיצובית מוכרת, ולא מנסה לרדוף אחרי טסלה או פולקסווגן.
וזה לא טריוויאלי. בימים שבהם כל קרוסאובר חשמלי נראה אותו דבר – עוד טבלט עם גלגלים – מוקה GSE מצליח להפתיע, לרגש ולהרגיש אישי.

למה דווקא הוא?
כי אם נמאס לכם מרכבים חסרי אופי, אם אתם רוצים רכב חשמלי שגם נראה מצוין, גם מאובזר, גם מרגיש זריז וגם לא עולה כמו Q4 או C40 – אין הרבה מתחרים.
אופל מוקה GSE הוא בדיוק מה שצריך לקרות יותר בשוק הזה: פחות קלישאות חשמליות, יותר רגש, יותר הנאה, ויותר תעוזה.

סיכום:
אופל מוקה GSE הוא לא עוד ג'יפון חשמלי – אלא הצהרת כוונות. שילוב של ביצועים מפתיעים, עיצוב מקורי, חוויית נהיגה ספורטיבית ותעוזה עיצובית שבאה ממקום אמיתי. סטלנטיס סוף־סוף נותנת לאופל לפרוח – והם מוכיחים שיש להם הרבה מה להציע כשנותנים להם לרוץ קדימה.