ביקורת נוקבת על מרצדס CLA החדשה

מרצדס CLA 2026 נראית עתידנית ומרשימה טכנולוגית, אבל מתקשה להרגיש כמו מרצדס אמיתית – ובמחיר כזה, זה פשוט לא מספיק.

הדור החדש של מרצדס CLA 2026 נחשף כשהוא מתיימר להוביל את עידן החשמל והדיגיטל של מרצדס – אבל בפועל, הוא מרגיש יותר כמו תרגיל במיתוג מאשר קפיצת מדרגה אמיתית. מרצדס מדברת על "טוהר סנסואלי", "עיצוב רגשי" ו"חדשנות חוצת גבולות", אבל כשמסתכלים על הרכב בלי הפילטרים – מתגלה תמונה אחרת לגמרי: רכב קומפקטי עם עיצוב מוזר, חוויית נהיגה אפרורית ותמחור שמרגיש פשוט מוגזם ביחס למה שמקבלים.

מרצדס CLA החדשה

עיצוב חיצוני: מנסה יותר מדי, מצליח פחות

מרצדס טוענת שה-CLA החדשה "מגדירה מחדש את התשוקה", אבל היא בעיקר מבלבלת את העין. החזית נראית כמו ניסיון לחקות את ה-GT של מרצדס בלי החן, עם גריל ענק ומואר שצורח "שימו לב אליי" במקום לשדר יוקרה מאופקת. הפרופורציות אמנם ספורטיביות – עם בסיס גלגלים ארוך ו"כתפיים" מודגשות – אבל מהצד היא נראית מוארכת מדי, ומהאחוריים? כמו ניסוי בעיצוב שטרם הבשיל.

כל העניין הזה של אורות נעים, כוכבים מוארים בפגוש והנדסת אוויר קפדנית – נשמע מרשים על הנייר. בפועל, מדובר באפקטים חזותיים שלא בהכרח תורמים למראה כללי שמרגיש הרמוני או יוקרתי. יותר גימיק מאשר גרייס.

מרצדס CLA החדשה

מבפנים: מסכים מרשימים, אווירה חלולה

במרצדס מתגאים ב־MBUX Superscreen – מסכים ענקיים שמרגישים כמו אייפד מחובר לקונסולה צפה באוויר. זה מרשים, זה מגיב מהר, וזה מצטלם נהדר לסושיאל – אבל אין פה שום עומק תחושתי. החומרים אמנם איכותיים טכנית, עם דיפונים ממוחזרים וחומרי דמוי עור, אבל התחושה הכללית היא של מינימליזם מוגזם, חסר חום. יותר טכנולוגיה, פחות רכב.

מרצדס CLA מבפנים

הדלתות ללא מסגרת מרגישות יוקרתיות, והגג הפנורמי יפה – אבל קשה להרגיש בתוך מרצדס אמיתית כשהרכב חסר את התחושה הכבדה, המבודדת והמהודקת שהמותג היה מזוהה איתה. התחושה היא של מוצר שנבנה סביב אפליקציה, לא סביב נהג.

מרצדס CLA החדשה

על הכביש: נוחות כן, יוקרה לא

יחידות ההנעה החשמליות של מרצדס CLA 2026 אמנם מתקדמות טכנית, עם עד 800 וולט, שני הילוכים אחוריים וטעינה מהירה במיוחד – אבל התחושה בכביש די רדודה. אין את אותה מסה גרמנית שאפיינה מרצדס בעבר, אין את הריסון המושלם על בורות, ואין את השקט המלכותי שציפינו לו. זו לא חוויה רעה, אבל גם לא שונה בהרבה ממה שתקבלו בטסלה מודל 3 או ב-Polestar 2 – במחיר נמוך יותר.

הביצועים של גרסת 250+ סבירים לחלוטין, עם טווח של כ־750 ק"מ בתקן WLTP, אבל בפועל – צפויים סביב 500–550 ק"מ. התחושה דינאמית ונחמדה, אבל ממש לא מרגשת. לא במהירות, לא בהיגוי, ולא בהתנהגות כביש.

מרצדס CLA 2026

מה מקבלים – ומה לא

מרצדס מדברת על "יוקרה מודרנית", "אינטליגנציה רגשית", "עיצוב דיגיטלי" – אבל בפועל, מדובר ברכב קומפקטי עם 405 ליטר תא מטען, בלי הנעה אחורית ברוב הגרסאות, בלי חומרים יוצאי דופן באמת ועם תג מחיר שעשוי להתחיל בישראל סביב 330,000 ש"ח ואף להגיע ל-400,000 ש"ח בגרסאות המאובזרות.

במחיר הזה, הציפייה היא לחוויית פרימיום מלאה – לא רק למסכים נוצצים או למערכת שמע עם Dolby Atmos. מה עם מערכת אוויר אקטיבית? חוויית ניתוק מהכביש? איכות חומרים שמרגישה כמו C-Class ולא כמו iPhone? פה ה-CLA מפספסת.

מרצדס CLA 2026

חסרה נשמה של מרצדס

CLA 2026 אולי מבריקה בתמונות ומרשימה במפרט, אבל היא פשוט לא מרגישה כמו מרצדס. לא באופי, לא בנוכחות, ולא בעידון. היא תתאים אולי למי שמחפש טכנולוגיה ונראות מודרנית – אבל אם אתה מחפש את התחושה שבגללה פעם קנית מרצדס – זו לא המכונית שתיתן לך אותה.

מרצדס CLA חשמלית

סיכום:

מרצדס CLA 2026 היא ניסיון מעניין לשלב חשמל, טכנולוגיה ועיצוב – אבל התוצאה מרגישה כמו אבטיפוס של מותג אחר. יוקרה? אולי על הנייר. פרקטיקה? חלקית. תמורה למחיר? לא ממש. עם כל הכבוד לאורות ריקוד ולמסכים, זה לא מספיק כדי להצדיק רכב פרמיום שעולה כמו C-Class – אבל מרגיש כמו A-Class על סטרואידים.

שתפו:

מאמרים נוספים

רוצים להתייעץ איתנו?

נשמח לשמוע ממכם. אתם יכולים לשתף איתנו על התלבטות שיש לכם בין רכבים, שאלות בנושא קנייה/מכירה או אפילו לבקש לפרסם כתבה בנושא חשוב. כתבו לנו הודעה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!