JAC 30

jac
JAC 30

סופר מיני חשמלית מאובזרת ובעלת טווח שימושי מרשים, שמציעה תמורה גבוהה למחיר – אך עם פשרות בתחום הבטיחות וחוסר בגמישות גרסאות.

החל מ-

 129,900

שתפו:


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

JAC 30 היא מכונית סופר מיני חשמלית שמציבה אתגר אמיתי למתחרות הגדולות בתחום הרכב העירוני. היא אולי לא נראית יוצאת דופן במבט ראשון, אבל מתחת לעיצוב השמרני מסתתרת חבילה טכנולוגית מרשימה במיוחד. עם ממדים קומפקטיים שממקמים אותה בקטגוריית הסופר מיני (אורך של 4.02 מטר, בסיס גלגלים של 2.62 מטר), היא מצליחה לשלב מרחב פנימי סביר עם רמת אבזור גבוהה במיוחד, וכל זה במחיר כניסה נמוך ביחס לרכבים חשמליים אחרים.


ביצועים ונהיגה יום-יומית

יחידת ההנעה של ה-JAC 30 כוללת מנוע חשמלי קדמי עם הספק של 136 כוחות סוס ו-17.8 קג"מ מומנט, שמאפשרים לה להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-8 שניות. זה לא נתון שמפיל לסתות, אבל בהחלט מספק בקטגוריה הזו. התחושה הכללית בנהיגה היא של רכב שקט, נעים ולא מתאמץ, בעיקר במהירויות עירוניות ובינעירוניות מתונות. ההיגוי מדויק אך קל מאוד, המתלים מעט רכים, והתחושה הכללית היא של רכב שפותח לנסיעות יומיומיות נינוחות – לא לנהגים חובבי דינמיקה.


טווח נסיעה וטעינה

JAC 30 מצוידת בסוללה בקיבולת של 51.5 קוט"ש, שמספקת טווח נסיעה רשמי של 374 ק"מ לפי תקן WLTP. במציאות, עם מזגן פועל ונהיגה משולבת, הטווח האמיתי נע סביב 330–350 ק"מ – נתון טוב מאוד ביחס למחיר. טעינה מהירה מתבצעת בעמדת DC בהספק של עד 60 קילוואט, והטעינה מ-30% ל-80% אורכת כ-40 דקות. אם תטעינו אותה בעמדת טעינה ביתית תלת-פאזית (11 קילוואט), תקבלו טעינה מלאה תוך 3–5 שעות. בנוסף, היא כוללת גם יכולת V2L, כלומר שימוש ברכב כמקור חשמל חיצוני – פרקטי במיוחד לקמפינג או מקרי חירום.


תא נוסעים, נוחות ואבזור

המראה הפנימי של JAC 30 משדר משהו אחר לגמרי מהמראה החיצוני הפשוט שלה. עיצוב הפנים מודרני, עם נגיעות כמעט יוקרתיות, ומרכזו מסך מולטימדיה גדול בגודל 15.6 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto (כולל חיבור אלחוטי), וכן משטח טעינה אלחוטי. עוד תמצאו כאן ריפודי עור טבעוני, מושב נהג מחומם ומאוורר, גג שמש פנורמי, תאורת אווירה מתחלפת ומערכת שמע בת שמונה רמקולים. למרות גודלו הצנוע של הרכב, התחושה בתא הנוסעים איננה קלסטרופובית, ויש מספיק מקום לנוסעים במושב האחורי – לפחות לשניים, ואפילו שלושה ילדים.


בטיחות – מרשימה על הנייר, אבל עם חסרונות

JAC 30 כוללת רשימת מערכות בטיחות מכובדת, עם התרעת סטייה מנתיב, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעת שטח מת, אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת לזיהוי עייפות. היא כוללת גם 6 כריות אוויר, בלם יד חשמלי עם Auto Hold, ונקודות ISOFIX. עם זאת, יש בעיה אחת בולטת: היא לא כוללת מערכת בלימה אוטונומית – מה שנחשב כיום לסטנדרט ברוב הרכבים, אפילו הקטנים והזולים יותר. בנוסף, היא עדיין לא נבחנה על ידי Euro NCAP ולכן לא ניתן לדעת עד כמה המבנה שלה באמת בטוח במקרה של תאונה.


ומה החסרונות?

למרות התמחור האטרקטיבי והאבזור המרשים, JAC 30 מגיעה רק בגרסה אחת – אין גרסאות נוספות עם אפשרות לשדרוג או להתאמה אישית. תא המטען, בנפח של 310 ליטר, יספיק לרוב המטלות היום-יומיות, אבל הוא קטן ביחס למה שמציעות משפחתיות או קרוסאוברים קומפקטיים. מעבר לכך, מדובר במותג פחות מוכר בישראל, מה שעלול לעורר חששות אצל לקוחות בנוגע לשירות, זמינות חלפים ותחזוקה לטווח הארוך – גם אם האחריות עומדת על חמש שנים לרכב ושמונה לסוללה.


למי זה מתאים?

JAC 30 היא פתרון אידיאלי למי שמחפש רכב חשמלי קומפקטי, פרקטי ובמחיר שפוי. היא תתאים מאוד לזוגות, לסטודנטים, או כ"רכב שני" במשפחה. מי שמבלה את רוב זמנו בעיר או בנסיעות קצרות ייהנה ממנה מאוד, בעיקר בזכות האבזור והנוחות. לעומת זאת, משפחות שזקוקות לתא מטען גדול יותר, מערכות בטיחות מתקדמות יותר או יכולת בין-עירונית מאומצת – כנראה ימצאו חלופות מתאימות יותר, גם אם יקרות יותר.


לסיכום

JAC 30 היא אחת מהמכוניות החשמליות הזולות והמרשימות ביותר שתוכלו למצוא כרגע בשוק. היא לא חפה ממגבלות – בעיקר בתחום הבטיחות והמותג – אבל ברמת המחיר שבה היא נמכרת, היא מעניקה חוויית נהיגה מודרנית, טכנולוגיה עשירה ותחושת ערך אמיתי. עבור לא מעט לקוחות, זה כל מה שצריך.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “JAC 30”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

רכבים בהנחה

ב.מ.וו iX

ב.מ.וו IX

המחיר המקורי היה: ₪ 604,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 499,000.

קיה סלטוס

קיה סלטוס

המחיר המקורי היה: ₪ 164,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 153,900.

קיה פיקנטו

קיה פיקנטו

המחיר המקורי היה: ₪ 109,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 99,900.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!