ב.מ.וו X1

ב.מ.וו
ב.מ.וו X1

מציעה שילוב מרשים של עיצוב יוקרתי, טכנולוגיה עדכנית וביצועים זריזים – אך במחיר גבוה יחסית לקרוסאובר קומפקטי וללא מרווח נדיב במיוחד למשפחה.

החל מ-

 309,900

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

הדור החדש של ב.מ.וו X1 מצליח לשלב עיצוב בוגר, תא נוסעים איכותי, טכנולוגיה מתקדמת וביצועים מפתיעים – מבלי לוותר על שימושיות יומיומית. השאלה היא: האם הוא שווה את המחיר?


רקע והצבה בשוק

ב.מ.וו X1 בדורו השלישי (U11) הוא הקרוסאובר הקומפקטי ביותר של המותג, שמבוסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית של ב.מ.וו (בדומה לסדרה 1 וה-MINI). מדובר באחד הדגמים הפופולריים ביותר של החברה, במיוחד עבור לקוחות חדשים שמעוניינים בכניסה לעולם הפרימיום מבלי לקפוץ ישר ל-X3 או לסדרה 3.


עיצוב חיצוני: בוגר יותר, מרשים יותר

הדור החדש של X1 נראה רחב, קשוח ובעל נוכחות משמעותית יותר מהדור הקודם. הגריל הקדמי גדל, הפנסים דקיקים ומחודדים, והפרופורציות משדרות ביטחון. למרות שמדובר ברכב קומפקטי, הוא מצליח להיראות יוקרתי ומכובד – בלי להיראות מוגזם או מוחצן מדי.


תא נוסעים: איכות גבוהה, טכנולוגיה עדכנית

סביבת הנהג החדשה מביאה את שפת העיצוב של הדגמים הגדולים – עם מסך קעור דיגיטלי שמכיל לוח מחוונים בגודל 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10.7 אינץ'. מערכת ההפעלה היא iDrive 8, עם ממשק גרפי עשיר, שליטה קולית, עדכונים באוויר ותמיכה מלאה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.

חומרי הדיפון איכותיים, תנוחת הישיבה גבוהה, ויש שפע של תאי אחסון ונקודות טעינה. החיסרון העיקרי הוא שמרבית הפקדים עברו למסך – כולל בקרת האקלים, מה שפוגע בנוחות השימוש.


מרווח פנימי ושימושיות

למרות שמדובר ב-SUV קומפקטי באורך של כ-4.5 מטר, ה-X1 מציע מרווח מפתיע לטובה – גם במושב האחורי. תא המטען נדיב במיוחד ומציע בין 500 ל-540 ליטר (תלוי בגרסה), וניתן להרחיב אותו ליותר מ-1,600 ליטר עם קיפול מושבים.

זה לא רכב משפחתי "עמוק", אבל בהחלט יספיק לזוג עם ילדים קטנים או למי שצריך מרחב לסידורים יומיים.


גרסאות ומנועים בישראל

בישראל משווקות נכון ל-2025 בעיקר גרסאות בנזין מוגדשות טורבו, עם הנעה כפולה:

  • xDrive 28i – מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 245 כ"ס, תיבה אוטומטית 7 הילוכים כפולת מצמד, תאוצה של כ-6.5 שניות ל-100 קמ"ש.

  • M35i xDrive – גרסת ביצועים עם אותו מנוע משודרג ל-300 כ"ס, תאוצה של 5.4 שניות ל-100, מתלים מוקשחים והגה חד יותר.

לשוק האירופי והאמריקאי מוצעות גם גרסאות פלאג-אין היבריד (xDrive25e / xDrive30e) וגרסה חשמלית מלאה (iX1), אך אלו טרם הגיעו לישראל באופן סדיר.


נוחות והתנהגות כביש

ה-X1 מצליח להציע איזון מוצלח בין נוחות לחדות. בגרסת הבסיס התחושה בוגרת ונעימה, עם בידוד רעשים טוב ויכולת ספיגה מרשימה. גרסת ה-M35i כבר מתקשה להסתיר את האופי הספורטיבי – עם מתלים קשיחים יותר והתנהגות חדה בכביש המפותל.

לא מדובר ברכב שטח אמיתי, אך ההנעה הכפולה מאפשרת לו להתגבר בקלות על דרכי עפר, חנייה מורכבת או מזג אוויר חורפי.


מערכות בטיחות וטכנולוגיה

הרכב מגיע עם מערך בטיחות מלא כולל:

  • בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל

  • בקרת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי

  • בקרת שיוט אדפטיבית

  • זיהוי תמרורים

  • ניטור שטחים מתים ומצלמות היקפיות (בחבילות האבזור הגבוהות)

המערכת האקטיבית פועלת ברוב התנאים ומרשימה ביעילותה, אם כי חלק מהתוספות מגיעות רק בחבילות הגבוהות.


מחיר ותמורה בישראל

המחיר ההתחלתי של ב.מ.וו X1 בישראל מתחיל בסביבות 265,000 ש"ח לגרסת xDrive28i, ויכול לטפס עד כ-340,000 ש"ח לגרסת M35i המאובזרת.
זהו תג מחיר גבוה יחסית לסגמנט – אך גם מקבלים בתמורה עיצוב חיצוני מרשים, סביבת נהג איכותית, טכנולוגיה עדכנית וביצועים גבוהים ביחס לקטגוריה.


מתחרים עיקריים

  • אאודי Q3 – נראית טוב, אך פחות עדכנית בתא הנוסעים.

  • וולוו XC40 – נוחה מאוד ובטוחה, אך פחות מהנה לנהיגה.

  • מרצדס GLA – אלגנטית אך פחות מרווחת.

  • לקסוס UX – אמינה וחסכונית, אבל לא באמת פרימיום מבפנים.


למי זה מתאים?

לבעלי משפחה קטנה, זוגות או נהגים בודדים שמחפשים רכב יוקרה עם גובה ישיבה גבוה, עיצוב חיצוני ייצוגי, חוויית נהיגה מוקפדת וטכנולוגיה עדכנית – מבלי לעבור לקטגוריה של SUV גדול ומגושם.


סיכום

ב.מ.וו X1 החדשה היא דוגמה מצוינת לאיך עושים קרוסאובר קומפקטי נכון: היא מרשימה מבחוץ, איכותית מבפנים, מאובזרת טכנולוגית ומתנהגת מצוין – כל עוד מבינים שמדובר ברכב פרימיום קטן, לא משפחתי גדול.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “ב.מ.וו X1”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

הדור החדש של ב.מ.וו X1 מצליח לשלב עיצוב בוגר, תא נוסעים איכותי, טכנולוגיה מתקדמת וביצועים מפתיעים – מבלי לוותר על שימושיות יומיומית. השאלה היא: האם הוא שווה את המחיר?


רקע והצבה בשוק

ב.מ.וו X1 בדורו השלישי (U11) הוא הקרוסאובר הקומפקטי ביותר של המותג, שמבוסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית של ב.מ.וו (בדומה לסדרה 1 וה-MINI). מדובר באחד הדגמים הפופולריים ביותר של החברה, במיוחד עבור לקוחות חדשים שמעוניינים בכניסה לעולם הפרימיום מבלי לקפוץ ישר ל-X3 או לסדרה 3.


עיצוב חיצוני: בוגר יותר, מרשים יותר

הדור החדש של X1 נראה רחב, קשוח ובעל נוכחות משמעותית יותר מהדור הקודם. הגריל הקדמי גדל, הפנסים דקיקים ומחודדים, והפרופורציות משדרות ביטחון. למרות שמדובר ברכב קומפקטי, הוא מצליח להיראות יוקרתי ומכובד – בלי להיראות מוגזם או מוחצן מדי.


תא נוסעים: איכות גבוהה, טכנולוגיה עדכנית

סביבת הנהג החדשה מביאה את שפת העיצוב של הדגמים הגדולים – עם מסך קעור דיגיטלי שמכיל לוח מחוונים בגודל 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10.7 אינץ'. מערכת ההפעלה היא iDrive 8, עם ממשק גרפי עשיר, שליטה קולית, עדכונים באוויר ותמיכה מלאה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.

חומרי הדיפון איכותיים, תנוחת הישיבה גבוהה, ויש שפע של תאי אחסון ונקודות טעינה. החיסרון העיקרי הוא שמרבית הפקדים עברו למסך – כולל בקרת האקלים, מה שפוגע בנוחות השימוש.


מרווח פנימי ושימושיות

למרות שמדובר ב-SUV קומפקטי באורך של כ-4.5 מטר, ה-X1 מציע מרווח מפתיע לטובה – גם במושב האחורי. תא המטען נדיב במיוחד ומציע בין 500 ל-540 ליטר (תלוי בגרסה), וניתן להרחיב אותו ליותר מ-1,600 ליטר עם קיפול מושבים.

זה לא רכב משפחתי "עמוק", אבל בהחלט יספיק לזוג עם ילדים קטנים או למי שצריך מרחב לסידורים יומיים.


גרסאות ומנועים בישראל

בישראל משווקות נכון ל-2025 בעיקר גרסאות בנזין מוגדשות טורבו, עם הנעה כפולה:

  • xDrive 28i – מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 245 כ"ס, תיבה אוטומטית 7 הילוכים כפולת מצמד, תאוצה של כ-6.5 שניות ל-100 קמ"ש.

  • M35i xDrive – גרסת ביצועים עם אותו מנוע משודרג ל-300 כ"ס, תאוצה של 5.4 שניות ל-100, מתלים מוקשחים והגה חד יותר.

לשוק האירופי והאמריקאי מוצעות גם גרסאות פלאג-אין היבריד (xDrive25e / xDrive30e) וגרסה חשמלית מלאה (iX1), אך אלו טרם הגיעו לישראל באופן סדיר.


נוחות והתנהגות כביש

ה-X1 מצליח להציע איזון מוצלח בין נוחות לחדות. בגרסת הבסיס התחושה בוגרת ונעימה, עם בידוד רעשים טוב ויכולת ספיגה מרשימה. גרסת ה-M35i כבר מתקשה להסתיר את האופי הספורטיבי – עם מתלים קשיחים יותר והתנהגות חדה בכביש המפותל.

לא מדובר ברכב שטח אמיתי, אך ההנעה הכפולה מאפשרת לו להתגבר בקלות על דרכי עפר, חנייה מורכבת או מזג אוויר חורפי.


מערכות בטיחות וטכנולוגיה

הרכב מגיע עם מערך בטיחות מלא כולל:

  • בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל

  • בקרת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי

  • בקרת שיוט אדפטיבית

  • זיהוי תמרורים

  • ניטור שטחים מתים ומצלמות היקפיות (בחבילות האבזור הגבוהות)

המערכת האקטיבית פועלת ברוב התנאים ומרשימה ביעילותה, אם כי חלק מהתוספות מגיעות רק בחבילות הגבוהות.


מחיר ותמורה בישראל

המחיר ההתחלתי של ב.מ.וו X1 בישראל מתחיל בסביבות 265,000 ש"ח לגרסת xDrive28i, ויכול לטפס עד כ-340,000 ש"ח לגרסת M35i המאובזרת.
זהו תג מחיר גבוה יחסית לסגמנט – אך גם מקבלים בתמורה עיצוב חיצוני מרשים, סביבת נהג איכותית, טכנולוגיה עדכנית וביצועים גבוהים ביחס לקטגוריה.


מתחרים עיקריים

  • אאודי Q3 – נראית טוב, אך פחות עדכנית בתא הנוסעים.

  • וולוו XC40 – נוחה מאוד ובטוחה, אך פחות מהנה לנהיגה.

  • מרצדס GLA – אלגנטית אך פחות מרווחת.

  • לקסוס UX – אמינה וחסכונית, אבל לא באמת פרימיום מבפנים.


למי זה מתאים?

לבעלי משפחה קטנה, זוגות או נהגים בודדים שמחפשים רכב יוקרה עם גובה ישיבה גבוה, עיצוב חיצוני ייצוגי, חוויית נהיגה מוקפדת וטכנולוגיה עדכנית – מבלי לעבור לקטגוריה של SUV גדול ומגושם.


סיכום

ב.מ.וו X1 החדשה היא דוגמה מצוינת לאיך עושים קרוסאובר קומפקטי נכון: היא מרשימה מבחוץ, איכותית מבפנים, מאובזרת טכנולוגית ומתנהגת מצוין – כל עוד מבינים שמדובר ברכב פרימיום קטן, לא משפחתי גדול.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV