אאודי Q8 E-Tron

אאודי
אאודי Q8 E-Tron

החשמלית הגדולה למי שמעדיף יוקרה שקטה על פני ראווה – ומוכן לשלם בשביל זה.

החל מ-

 636,003

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

כשאאודי הציגה את ה-e-tron המקורי ב-2019, זו הייתה כניסה זהירה לשוק החשמל – רכב שבחר להיות נעים ומוכר, במקום חדשני ומטלטל. כמה שנים אחר כך, עם תחרות הולכת וגדלה מטסלה, BMW ומרצדס, אאודי בחרה להישאר נאמנה לאותה פילוסופיה גם כששידרגה את הדגם – והעניקה לו שם חדש: Q8 E-Tron. זהו הדגם החשמלי הבכיר של המותג, לפחות עד הגעת ה-Q6, והוא מתמקד בעיקר בדבר אחד: לתת חוויית נהיגה של אאודי – רק בלי אגזוז.


עיצוב שמרני למראה, אבל משדר יוקרה

ה-Q8 E-Tron לא מנסה להמציא את עצמו מחדש. הוא נראה כמו קרוסאובר יוקרתי רגיל לגמרי, וזה בדיוק העניין. מי שלא רוצה למשוך תשומת לב, ימצא כאן עיצוב שמרני אך אלגנטי: גריל קדמי בולט עם אלמנטים אטומים, חתימת תאורה דינמית מלפנים ומאחור, וקווים עגלגלים שמזוהים מאוד עם דגמי Q האחרים של אאודי. יש גם גרסת ספורטבק עם גג משתפל למי שמעדיף מראה "קופה", אבל בשני המקרים הפרופורציות מכובדות – כמעט 4.92 מטר באורך, בסיס גלגלים של 2.93 מטר, ורוחב של כמעט שני מטר. זה רכב גדול, שמרגיש גדול – וזה חלק מהקסם.


תא נוסעים מוכר, איכותי, אבל כבר לא חדשני

אם על העיצוב החיצוני עוד אפשר להתווכח, בתוך תא הנוסעים אאודי נשארת בתחום המוכר והטוב. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ' ועוד מסך שליטה לנוחות ולמיזוג בגודל 8.6 אינץ'. הכל מרגיש איכותי, מדויק ומוכר – אבל גם קצת מיושן לעומת ממשקים חדשים כמו אלה שראינו ב-Q6 E-Tron או אפילו ב-BMW iX.

המושבים מצוינים, גם קדימה וגם מאחור, ויש שפע מקום בכל כיוון. איכות החומרים נשארת ברמה הגבוהה שאאודי יודעת לייצר – עם דיפוני עור, חומרים ממוחזרים איכותיים בגימור סביבתי, ותאורת אווירה נעימה. הבעיה היחידה? אין כמעט הפתעות. אם אתם אוהבים חידושים – זה לא הרכב שיעיף לכם את הסכך.


ביצועים חלקים, לא מרגשים – וזה בכוונה

ה-Q8 E-Tron משווק בישראל עם שתי גרסאות הנעה עיקריות:
גרסת 50 כוללת שני מנועים (אחד בכל סרן) עם 340 כ"ס ו-67.7 קג"מ, שמביאים את הרכב ל-100 קמ"ש תוך 6 שניות. גרסת 55 כוללת גם היא שני מנועים, אבל כאן ההספק עולה ל-408 כ"ס והמומנט ל-67.7 קג"מ – עם תאוצה של 5.6 שניות ל-100 קמ"ש.

התנהגות הכביש שקטה ומעודנת. זה רכב שמרגיש מבודד מהעולם – לא רק מבחינת רעש, אלא גם בתחושת הנהיגה. ההיגוי קל, השלדה מרוסנת, והמתלים (אדפטיביים כסטנדרט) עושים עבודה נהדרת. זה רכב שנבנה כדי להרגיע, לא להלהיב. בשונה מ-BMW iX או טסלה מודל X, כאן לא תרגישו את הדחף להיכנס חזק לפניות – אבל כן תרגישו שאתם צפים מעל האספלט.


טווח, טעינה ויעילות

גרסת ה-50 מגיעה עם סוללה בקיבולת נטו של 89 קוט"ש, ולטענת היצרן מציעה טווח של כ-450 ק"מ לפי תקן WLTP. גרסת ה-55 מקבלת סוללה גדולה יותר – 106 קוט"ש נטו – ומספקת טווח של עד 582 ק"מ בתנאים אידיאליים. בפועל, בישראל, תראו טווח של כ-370–400 ק"מ בגרסה הקטנה וכ-470–500 ק"מ בגדולה, תלוי בקצב הנסיעה ובשימוש במזגן.

הטעינה המהירה (DC) מתבצעת בעד 150 קילוואט בדגם 50, ועד 170 קילוואט בדגם 55. טעינה מלאה בעמדת AC (11 קילוואט) תדרוש בין 9 ל-11 שעות, תלוי בסוללה. אלו נתונים לא רעים, גם אם לא מהירים כמו ב-Q6 החדש.


אבזור ובטיחות – כל מה שצריך, כמו שאפשר לצפות

האאודי Q8 E-Tron מגיע עם אבזור עשיר מאוד: מושבים חשמליים עם זיכרונות, חימום ואוורור, גג פנורמי, תאורת מטריקס LED, פתיחה חשמלית לתא המטען, חישוקים גדולים (20–21 אינץ') ומערכת שמע של Bang & Olufsen בגרסאות הגבוהות.

בצד הבטיחות תמצאו את כל מה שמצופה מרכב פרימיום: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, מצלמות היקפיות, התרעה על תנועה חוצה מאחור, והכנה לנהיגה אוטונומית שלב 2+. הרכב קיבל חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי, כצפוי.


למה כן ולמה לא

הסיבות לא לקנות את Q8 E-Tron הן קודם כול המחיר – בסביבות 470 עד 580 אלף שקל, תלוי בגרסה. זה מחיר שמתחרה במודלים עם טכנולוגיה מתקדמת יותר או ביצועים מרגשים יותר. הוא גם לא מרגיש חדשני במיוחד, לא בתפעול ולא בנהיגה.

אבל למה כן לקנות? כי זו אאודי קלאסית – שקטה, איכותית, נעימה, בטוחה, ומהודקת. זו חשמלית שלא צועקת "תראו אותי", אלא פשוט עושה את העבודה בצורה אלגנטית. אם אתם רוצים לעבור לעולם החשמלי מבלי להרגיש שאתם עולים על חללית – זו אולי האופציה הכי הגיונית כרגע בקצה העליון של השוק.


סיכום: נוחות, עידון ומותג – בלי דרמות

האאודי Q8 E-Tron היא חשמלית שמתאימה למי שמעדיף שלווה על פני רעש, איכות על פני חדשנות, ומיתוג גרמני סולידי על פני אפליקציות נוצצות. היא אולי לא פורצת דרך, אבל היא מציבה רף גבוה של שקט, נוחות ואיכות – בדיוק כמו שמצופה מרכב דגל עם ארבע טבעות על החרטום.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “אאודי Q8 E-Tron”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

כשאאודי הציגה את ה-e-tron המקורי ב-2019, זו הייתה כניסה זהירה לשוק החשמל – רכב שבחר להיות נעים ומוכר, במקום חדשני ומטלטל. כמה שנים אחר כך, עם תחרות הולכת וגדלה מטסלה, BMW ומרצדס, אאודי בחרה להישאר נאמנה לאותה פילוסופיה גם כששידרגה את הדגם – והעניקה לו שם חדש: Q8 E-Tron. זהו הדגם החשמלי הבכיר של המותג, לפחות עד הגעת ה-Q6, והוא מתמקד בעיקר בדבר אחד: לתת חוויית נהיגה של אאודי – רק בלי אגזוז.


עיצוב שמרני למראה, אבל משדר יוקרה

ה-Q8 E-Tron לא מנסה להמציא את עצמו מחדש. הוא נראה כמו קרוסאובר יוקרתי רגיל לגמרי, וזה בדיוק העניין. מי שלא רוצה למשוך תשומת לב, ימצא כאן עיצוב שמרני אך אלגנטי: גריל קדמי בולט עם אלמנטים אטומים, חתימת תאורה דינמית מלפנים ומאחור, וקווים עגלגלים שמזוהים מאוד עם דגמי Q האחרים של אאודי. יש גם גרסת ספורטבק עם גג משתפל למי שמעדיף מראה "קופה", אבל בשני המקרים הפרופורציות מכובדות – כמעט 4.92 מטר באורך, בסיס גלגלים של 2.93 מטר, ורוחב של כמעט שני מטר. זה רכב גדול, שמרגיש גדול – וזה חלק מהקסם.


תא נוסעים מוכר, איכותי, אבל כבר לא חדשני

אם על העיצוב החיצוני עוד אפשר להתווכח, בתוך תא הנוסעים אאודי נשארת בתחום המוכר והטוב. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ' ועוד מסך שליטה לנוחות ולמיזוג בגודל 8.6 אינץ'. הכל מרגיש איכותי, מדויק ומוכר – אבל גם קצת מיושן לעומת ממשקים חדשים כמו אלה שראינו ב-Q6 E-Tron או אפילו ב-BMW iX.

המושבים מצוינים, גם קדימה וגם מאחור, ויש שפע מקום בכל כיוון. איכות החומרים נשארת ברמה הגבוהה שאאודי יודעת לייצר – עם דיפוני עור, חומרים ממוחזרים איכותיים בגימור סביבתי, ותאורת אווירה נעימה. הבעיה היחידה? אין כמעט הפתעות. אם אתם אוהבים חידושים – זה לא הרכב שיעיף לכם את הסכך.


ביצועים חלקים, לא מרגשים – וזה בכוונה

ה-Q8 E-Tron משווק בישראל עם שתי גרסאות הנעה עיקריות:
גרסת 50 כוללת שני מנועים (אחד בכל סרן) עם 340 כ"ס ו-67.7 קג"מ, שמביאים את הרכב ל-100 קמ"ש תוך 6 שניות. גרסת 55 כוללת גם היא שני מנועים, אבל כאן ההספק עולה ל-408 כ"ס והמומנט ל-67.7 קג"מ – עם תאוצה של 5.6 שניות ל-100 קמ"ש.

התנהגות הכביש שקטה ומעודנת. זה רכב שמרגיש מבודד מהעולם – לא רק מבחינת רעש, אלא גם בתחושת הנהיגה. ההיגוי קל, השלדה מרוסנת, והמתלים (אדפטיביים כסטנדרט) עושים עבודה נהדרת. זה רכב שנבנה כדי להרגיע, לא להלהיב. בשונה מ-BMW iX או טסלה מודל X, כאן לא תרגישו את הדחף להיכנס חזק לפניות – אבל כן תרגישו שאתם צפים מעל האספלט.


טווח, טעינה ויעילות

גרסת ה-50 מגיעה עם סוללה בקיבולת נטו של 89 קוט"ש, ולטענת היצרן מציעה טווח של כ-450 ק"מ לפי תקן WLTP. גרסת ה-55 מקבלת סוללה גדולה יותר – 106 קוט"ש נטו – ומספקת טווח של עד 582 ק"מ בתנאים אידיאליים. בפועל, בישראל, תראו טווח של כ-370–400 ק"מ בגרסה הקטנה וכ-470–500 ק"מ בגדולה, תלוי בקצב הנסיעה ובשימוש במזגן.

הטעינה המהירה (DC) מתבצעת בעד 150 קילוואט בדגם 50, ועד 170 קילוואט בדגם 55. טעינה מלאה בעמדת AC (11 קילוואט) תדרוש בין 9 ל-11 שעות, תלוי בסוללה. אלו נתונים לא רעים, גם אם לא מהירים כמו ב-Q6 החדש.


אבזור ובטיחות – כל מה שצריך, כמו שאפשר לצפות

האאודי Q8 E-Tron מגיע עם אבזור עשיר מאוד: מושבים חשמליים עם זיכרונות, חימום ואוורור, גג פנורמי, תאורת מטריקס LED, פתיחה חשמלית לתא המטען, חישוקים גדולים (20–21 אינץ') ומערכת שמע של Bang & Olufsen בגרסאות הגבוהות.

בצד הבטיחות תמצאו את כל מה שמצופה מרכב פרימיום: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, מצלמות היקפיות, התרעה על תנועה חוצה מאחור, והכנה לנהיגה אוטונומית שלב 2+. הרכב קיבל חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי, כצפוי.


למה כן ולמה לא

הסיבות לא לקנות את Q8 E-Tron הן קודם כול המחיר – בסביבות 470 עד 580 אלף שקל, תלוי בגרסה. זה מחיר שמתחרה במודלים עם טכנולוגיה מתקדמת יותר או ביצועים מרגשים יותר. הוא גם לא מרגיש חדשני במיוחד, לא בתפעול ולא בנהיגה.

אבל למה כן לקנות? כי זו אאודי קלאסית – שקטה, איכותית, נעימה, בטוחה, ומהודקת. זו חשמלית שלא צועקת "תראו אותי", אלא פשוט עושה את העבודה בצורה אלגנטית. אם אתם רוצים לעבור לעולם החשמלי מבלי להרגיש שאתם עולים על חללית – זו אולי האופציה הכי הגיונית כרגע בקצה העליון של השוק.


סיכום: נוחות, עידון ומותג – בלי דרמות

האאודי Q8 E-Tron היא חשמלית שמתאימה למי שמעדיף שלווה על פני רעש, איכות על פני חדשנות, ומיתוג גרמני סולידי על פני אפליקציות נוצצות. היא אולי לא פורצת דרך, אבל היא מציבה רף גבוה של שקט, נוחות ואיכות – בדיוק כמו שמצופה מרכב דגל עם ארבע טבעות על החרטום.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV