מאזדה 3 טורבו היקרה במיוחד בדרך לישראל

מאזדה 3 טורבו מציעה משהו אחר: תחושת נהיגה מהנה ברכב יפני שנשאר נאמן לאופי שלו, עם טוויסט ספורטיבי שדי נעלם מהכבישים בשנים האחרונות.

אחרי שנים שבהן מאזדה 3 שומרת על תדמית של "האצ’בק נאה עם אופי", מגיעה לישראל הגרסה שכנראה הייתה צריכה להיות כאן מזמן – מאזדה 3 טורבו עם הנעה כפולה. מנוע חזק, עיצוב ספורטיבי ואבזור שלא משאיר מקום לדמיון. אז למה היא בכל זאת צפויה להיות נישה?

מאזדה 3 טורבו

סוף סוף – גרסת הקצה מגיעה לישראל

דלק מוטורס מתחילה בקרוב לשווק בישראל את גרסת הטורבו של מאזדה 3 – דגם שהוצג בארה״ב כבר ב-2020, ועושה עליה באיחור של חמש שנים. הסיבה? ריענון דחוף להיצע ההולך ומתיישן של מאזדה בישראל, לצד הבנה שהשוק מתחיל לחפש שוב מכוניות שנותנות קצת יותר מ-A ל-B. הרכב יוצע בשני מרכבים: סדאן והאצ'בק 5 דלתות, כששניהם ישווקו ברמת גימור גבוהה במיוחד – Premium.

מאזדה 3 טורבו

מנוע עם נוכחות, ביצועים עם טוויסט

בלב המערכת נמצא מנוע 2.5 ליטר טורבו שמספק 227 כ"ס ו-42.8 קג"מ עם דלק אוקטן 95. שדרגו לאוקטן 98 – והמנוע יחזיר לכם 250 כ"ס ו-44.1 קג"מ. כל זה עובר דרך תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים ומועבר לכל הגלגלים במערכת הנעה כפולה i-Activ AWD.
נתוני ביצועים? 6.5 שניות ל-100 קמ"ש, עם אפשרות לשפר עוד כמה עשיריות בעזרת הדלק הנכון. המהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש, והצריכה המשולבת לפי תקן EPA האמריקאי – 11.5 ק"מ לליטר. לא ממש חסכוני, אבל היי – זו לא הסיבה שבשלה אתם שוקלים לקנות את הדגם הזה.

מאזדה 3 טורבו

לא צועקת ספורט – אבל מרגישה ככה

מבחוץ, מאזדה 3 טורבו לא עושה הרבה רעש – אלא אם כן אתם יודעים לחפש את הדקויות. חבילת השחרה, מפצל זרימה קדמי, ספוילר גג מעט יותר נוכח – וזהו. אפילו החישוקים לא צועקים "אני מהירה". וזה בדיוק הקטע: ספורטיביות מתחת לרדאר. מי שמבין – יזהה.

החלק החשוב הוא הבפנים: מושב נהג חשמלי, ריפודי עור, מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', מערכת שמע BOSE עם 12 רמקולים, טעינה אלחוטית, תצוגה עילית, חיישני חניה מכל הכיוונים, בקרת אקלים מפוצלת – וכל זה ברמת אבזור שמרגישה יותר פרמיום ממה שמרבית המתחרים מציעים סביב רף המחיר הזה.

מאזדה 3 טורבו

למי זה מתאים?

ובכן, לא לכולם. עם תג מחיר של 209,900 שקל לסדאן ו-214,900 שקל להאצ’בק, זה לא רכב שמכוון לנהג הישראלי הממוצע שמחפש "משהו חסכוני ונמוך בטיפולים". אלא יותר לכיוון של חובבי נהיגה, אוהבי מאזדה, כאלה שעדיין מתרגשים מצליל טורבו ומעיקול טוב בכביש 89.

מצד שני, במחיר הזה היא נכנסת לזירה צפופה עם שחקנים כמו קיה EV6, יונדאי איוניק 6 או אפילו סקודה אוקטביה RS – חלקם מהירים יותר, חלקם חסכוניים יותר, כולם מאוד שונים. מאזדה 3 טורבו מציעה משהו אחר: תחושת נהיגה מהנה ברכב יפני שנשאר נאמן לאופי שלו, עם טוויסט ספורטיבי שדי נעלם מהכבישים בשנים האחרונות.

שורה תחתונה: מאזדה חוזרת ליהנות מהנהיגה

מאזדה 3 טורבו AWD היא לא מכונית המיינסטרים הבאה של ישראל – וכנראה שגם לא אמורה להיות. זו גרסה שמיועדת לאוהבי המותג, למי שמבין מה הוא מקבל תמורת הכסף, ולמי שעדיין יודע להעריך נהיגה.

האם זה שיווק חכם או ניסיון נואש לרענן דגם ותיק? ימים יגידו. אבל דבר אחד בטוח – אנחנו שמחים שסוף סוף יבואן ישראלי מעז להביא גרסה שבאמת מרגשת.

שתפו:

מאמרים נוספים

רוצים להתייעץ איתנו?

נשמח לשמוע ממכם. אתם יכולים לשתף איתנו על התלבטות שיש לכם בין רכבים, שאלות בנושא קנייה/מכירה או אפילו לבקש לפרסם כתבה בנושא חשוב. כתבו לנו הודעה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV