סלייט טראק תצליח לשבור את השוק עם רכב בסיסי? אנחנו לא בטוחים

סלייט רוצה שנחזור לחלונות מנואלה וכפתורים פיזיים. זה נשמע כמו רעיון שיווקי מקורי, אבל האם זה באמת רכב שאפשר לקחת ברצינות?

חברת סלייט האמריקאית החדשה מגיעה עם גישה "מהפכנית" לשוק הרכב: פשטות מקסימלית, הורדת עלויות דרך ויתור על כל מה שנחשב בעיני רבים לחלק בלתי נפרד מחוויית הרכב המודרנית, והתמקדות ב"אמינות". כן, שמעתם נכון. בעולם שבו יצרניות מתחרות על מי תדחוף לנו יותר מסכים נוצצים ומערכות מולטימדיה מורכבות, סלייט רוצה שנחזור לחלונות מנואלה וכפתורים פיזיים. זה נשמע כמו רעיון שיווקי מקורי, אבל האם זה באמת רכב שאפשר לקחת ברצינות?

סלייט טראק

מנכ"ל סלייט, כריס ברמן, מדבר גבוהה על "החזרת הכוח לידי הלקוחות" ועל פלטפורמת טנדר רדיקלית שיכולה להפוך מטנדר דו-מושבי לרכב פנאי חמישה מושבים. על הנייר זה נשמע מעניין, אבל כשמתחילים לרדת לפרטים, עולות כמה תהיות רציניות.

הטנדר החשמלי הדו-מושבי של סלייט מגיע בתצורה אחת ויחידה מהמפעל. אין אפשרויות, אין שדרוגים. רק מה שיש. המראה מוגדר כ"נקי ועל-זמני", אבל אם נהיה כנים, הוא כנראה ייראה בעיקר… בסיסי. חישוקי פלדה מבחוץ, חלונות מנואלה ומזגן עם כפתורים בפנים. זה לא רכב, זה נשמע כמו סוג של קונספט נייד שמנסה למשוך את הנוסטלגיה של דור שלא באמת זוכר מה זה חלון מנואלה.

סלייט טראק

הקטע של "התאמה אישית בלתי מוגבלת" דרך יותר מ-100 אביזרים נשמע מבטיח, אבל זה גם מעלה תהיות לגבי האיכות והבטיחות של אותם אביזרים, במיוחד כשחלקם מיועדים להתקנה עצמית. הרעיון של קיט SUV שטוח-אריזה שהופך את הטנדר לרכב פנאי נשמע כמו פתרון גאוני למי שגר בדירת סטודיו ויש לו זמן פנוי בסופי שבוע להרכבת רכב. אבל עבור רוב האנשים, זה פשוט נשמע כמו עוד כאב ראש פוטנציאלי.

ובמקום מערכת מולטימדיה מתקדמת, סלייט מציעה לנו "להביא את הטכנולוגיה שלנו" עם תושבת אוניברסלית לטלפון ושקע USB. הרשו לי להיות סקפטי. זה קצת מזכיר את הניסיונות הכושלים ליצור "סמארטפון מודולרי" – רעיון שנשמע טוב על הנייר אבל התגלה כמסורבל ולא פרקטי בחיים האמיתיים. האם אנחנו באמת רוצים לחבר את הטלפון שלנו לכל פונקציה ברכב? מה יקרה כשהטלפון יתיישן או יתקלקל? האם כל חווית הנהיגה שלנו תהיה תלויה במכשיר הנייד שלנו?

סלייט טראק

מבחינת הנעה, סוללה של 52.7 קוט"ש עם טווח נסיעה משוער של כ-240 ק"מ זה סביר, אבל לא מרשים בשנת 2025. האופציה לסוללה גדולה יותר משפרת את המצב, אבל זה עדיין לא מתחרה בטווחים שמציעות יצרניות אחרות. הטעינה דרך שקע NACS היא סטנדרטית, אבל זה לא מפצה על תחושת ה"פשרה" הכללית של הרכב.

ההבטחה לבטיחות גבוהה היא כמובן חשובה, אבל קשה להעריך אותה בלי לראות תוצאות מבחני ריסוק עצמאיים. ובנוגע למחיר המיועד של פחות מ-20,000 דולר אחרי הטבות מס – זה אולי האספקט הכי אטרקטיבי, אבל צריך לזכור ש"אתה מקבל מה שאתה משלם עליו".

סלייט טראק

הייצור בארה"ב ומודל המכירה הישיר לצרכן הם נקודות זכות, אבל זה לא מספיק כדי לפצות על התחושה הכללית שמדובר ברכב שהוא יותר גימיק מאשר כלי תחבורה רציני. סלייט מנסה לפנות לקהל שמחפש פשטות וזול, אבל האם הקהל הזה באמת מוכן לוותר על כל הנוחות והטכנולוגיה שאנחנו רגילים אליהם ברכב מודרני?

בסופו של דבר, סלייט טראק מרגיש יותר כמו ניסוי מעניין או הצהרה רעיונית מאשר מתחרה אמיתי בשוק הרכב החשמלי. הרעיון של רכב מודולרי וניתן להתאמה אישית הוא נחמד, אבל הביצוע בפועל מעורר לא מעט סימני שאלה. אנחנו כבר ראינו חברות מנסות את הגישה ה"פשוטה וזולה" בשוק הטלפונים הסלולריים, ורובנו זוכרים איך זה נגמר. האם סלייט תצליח במקום שבו אחרים נכשלו? רק הזמן יגיד, אבל כרגע, קשה להסתכל על הטנדר הזה כעל משהו שהוא מעבר לקונספט משונה עם גלגלים.

שתפו:

מאמרים נוספים

רוצים להתייעץ איתנו?

נשמח לשמוע ממכם. אתם יכולים לשתף איתנו על התלבטות שיש לכם בין רכבים, שאלות בנושא קנייה/מכירה או אפילו לבקש לפרסם כתבה בנושא חשוב. כתבו לנו הודעה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV