אחרי שה-DBX 707 הראה לנו שאסטון מרטין יודעת לייצר רכבי פנאי ספורטיביים שלא מתנצלים על הכוח והנוכחות שלהם, מגיעה גרסה חדשה שמבטיחה לקחת את העסק הזה עוד כמה רמות למעלה: קבלו את אסטון מרטין DBX S. ואם השם מצלצל לכם מוכר, אתם לא טועים. האות "S" באסטון מרטין היא לא סתם קישוט, היא סמל למכוניות מיוחדות עם ביצועים משודרגים, מסורת שהחלה עוד ב-2004 עם הוואנקוויש S האגדית. ה-DBX S ממשיך את השושלת הזו בגאון, ומוכיח שאפשר לשלב בין נוחות של SUV לבין אופי ספורטיבי מתפרץ.

אז מה השתנה כאן?
ובכן, לא מעט. נתחיל עם הדבר הכי חשוב: המנוע. אסטון מרטין לקחה את מנוע ה-V8 טווין-טורבו המוכר והמוערך בנפח 4.0 ליטר ושדרגה אותו בטכנולוגיה ישירות מהוולהלה, מכונית העל העתידית שלהם. זה אומר טורבו משופר עם קוטר מדחס גדול יותר, ושיפורים פנימיים נוספים שמתורגמים לתוספת של 20 כ"ס מכובדים, ומביאים את הסך הכל ל-727 כוחות סוס פראיים. התוצאה? תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות בלבד, וקיצוץ של 0.3 שניות בזמן ההאצה ל-200 קמ"ש. המהירות המרבית נשארה מרשימה כשהייתה – 309 קמ"ש. אבל תאמינו לי, המספרים האלה לא מספרים את כל הסיפור.
ה-DBX S לא רק חזק יותר, הוא גם קל יותר. באסטון מרטין השקיעו מחשבה רבה בהפחתת המשקל, ולא סתם זרקו כמה חלקי פלסטיק. קחו לדוגמה את גג הקרבון האופציונלי, יצירת אמנות של ממש בגימור אריגה יחיד, שהוא גם רכיב הקרבון הגדול ביותר שהותקן אי פעם באסטון מרטין. הוא לא רק חוסך 18 ק"ג יקרי ערך, אלא גם מוריד את מרכז הכובד, מה שתורם ליציבות ולזריזות.

אבל זה לא נגמר שם. לראשונה בסגמנט ה-SUV, אסטון מרטין מציעה חישוקי מגנזיום אופציונליים. מגנזיום קל משמעותית מפלדה, טיטניום ואפילו אלומיניום, ובחירה בחישוקי 23 אינץ' האלה חוסכת עוד 19 ק"ג של משקל בלתי מוקפץ. התוצאה היא שיפור משמעותי באיכות הנסיעה, בדיוק ההיגוי ובתחושה הכללית של הרכב. אם מגנזיום מרגיש לכם קצת יותר מדי אקזוטי, תוכלו לבחור בחישוקי אלומיניוםForged 23 אינץ' שמגיעים כסטנדרט.
עוד דרך להוריד משקל ולשפר את התנהגות הכביש היא גריל קדמי קל משקל מפווליקרבונט בעיצוב חלת דבש מרהיב, עם לא פחות מ-25,000 פאות אינדיבידואליות. העיצוב הזה לא רק מרשים ויזואלית, אלא גם עוזר להעביר את מרכז הכובד מעט אחורה, מה שתורם לאחיזה ולטיפול בכביש.

גם ההיגוי עבר כיול מחדש והפך ישיר יותר ב-4 אחוזים, שיפור קטן אבל מורגש שמוסיף לתחושה הספורטיבית בלי להפוך את הרכב לעצבני. בנוסף, קוטר הסיבוב קטן כמעט בחצי מטר, מה שמקל על תמרונים בעיר.
מערכת המתלים של ה-DBX S נהנית מהשדרוגים שהוצגו כבר ב-2024, עם כיול מחודש של בולמי האוויר והבולמים האלקטרוניים. זה אומר שליטה טובה יותר בתנודות המרכב, פחות העברות משקל ושיפור באיכות הנסיעה הכללית. אפילו בפניות הדוקות, ה-DBX S נוטה רק ב-1.5 מעלות, מה שמעניק תחושה טבעית של הרכב בפנייה, אבל עדיין שומר אותו שטוח יותר מרכבי ספורט דו-מושביים רבים. קשיחות הקפיצים משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, מה שמשפר את האחיזה ותגובת ההיגוי. ולבסוף, מערכת בלימה קרמית-פחמנית עצומה ממדים מבטיחה כוח עצירה בלתי נגמר.

גזרת העיצוב
אסטון מרטין עשתה הכל כדי שלא יהיה ספק שמדובר ב-SUV אולטרה-יוקרתי עם יכולות דינמיות מרשימות במיוחד. מלפנים, הגריל השחור החדש עם שבכות אנכיות מעניק נוכחות כביש מיידית, ואילו הגריל הקל מפווליקרבונט עם עיצוב חלת דבש (בהשראת ה-DBS 770 Ultimate) זמין כאופציה. ספליטר ודיפיוזר חדשים מקדימה ומאחור מדגישים את האופי האסרטיבי של הרכב, לצד פנסי היום הייחודיים.
מהצד, בולטים ספי הצד החדשים עם מפצלי אוויר הפונים כלפי מעלה, אשר כמו תמיד באסטון מרטין, משלבים פונקציונליות ועיצוב. חלקי קרבון זמינים למראות הצד, כונסי האוויר בצדדים ובחלק התחתון של הדלתות, וסמלי "S" ייחודיים על הכנפיים הקדמיות מסמנים את זהותו האמיתית של הרכב. הסמלים האלה, כמו סמל הכנפיים האיקוני של אסטון מרטין, עשויים מתכת מלאה עם אמייל זכוכית והאות "S" בצבע אדום, בדיוק כמו בדגמים קודמים כמו ה-V12 Vantage S וה-Rapide S.

השינויים הוויזואליים הבולטים ביותר נמצאים מאחור, עם צמד מפלטים מרובעים אנכיים חדשים, הזמינים בגימור מבריק או מט, שמשחררים את שאגת ה-V8 במלוא הדרה. הפגוש האחורי והדיפיוזר עוצבו מחדש לחלוטין, ובדומה לספי הצד והכנף האחורית, ניתן להזמין אותם בקרבון כדי לחסוך עוד 7 ק"ג. ה-DBX S מציג גם עיצוב גרפי חדש בחלק התחתון של המרכב, זמין בשלושה צבעים ספורטיביים.
גם תא הנוסעים של ה-DBX S קיבל טיפול ייחודי, עם מוטיב "S" בולט. הדבר הבולט ביותר הוא עיצוב "הרינגבון" ייחודי שמגיע כסטנדרט על המושבים, ומופיע גם על גג המושבים אם בוחרים בגג הקרבון האופציונלי. קווי ההרינגבון הופכים רחבים יותר ככל שהם עולים על המושב, מה שיוצר תחושה ברורה של מהירות – בהחלט מתאים ל-SUV בעל הביצועים הגבוהים ביותר של המותג.
בסופו של יום, אסטון מרטין DBX S הוא לא רק עוד SUV יוקרתי. הוא הצהרה. הצהרה על כוח, על עיצוב ללא פשרות, ועל תשוקה אמיתית לנהיגה. הוא מצליח לשלב בצורה מרשימה בין נוחות ושימושיות של רכב פנאי לבין חוויה ספורטיבית מרגשת. ואם אתם מחפשים רכב שיגרום לכם להרגיש כמו ג'יימס בונד בדרך לגן הילדים, זה בהחלט יכול להיות הכרטיס שלכם. רק אל תשכחו את הקוקטייל מרטיני שלכם (מנוער, לא מעורבב).