חשמלית חכמה, מעוצבת ומפתיעה עם ביצועים טובים, טווח שימושי ותמורה מצוינת למחיר – בלי להרגיש פשרה
החל מ-
₪ 173,888
כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.
אם הייתם אומרים לפני שנתיים ש־MG – כן, אותה MG הסינית־בריטית – תוציא חשמלית שתהפוך ללהיט בישראל, כנראה הייתם מקבלים הרמת גבה. אבל MG 4 היא לא סתם עוד רכב חשמלי – היא ההוכחה שאפשר להציע ביצועים, עיצוב, טווח והנדסת אנוש סבירה במחיר שפוי. כמעט.
MG4 היא לא מכונית שנראית כמו עיצוב גנרי של "עוד סינית". היא נראית מודרנית, עם פרופורציות של האצ'בק ספורטיבית: חרטום מחודד, פנסים חדים, וקו גג שמתחיל להיראות כמו קופה. מאחור היא מקבלת פס תאורה רחב וכנף עליונה, כאילו באה לעשות דאבל דריפט ביציאה מהקניון.
העיצוב אמיץ, אולי אפילו קצת פרובוקטיבי – וזה בדיוק מה שצריך כדי למשוך לקוחות שמאסו ב"לבן פנינה עם ניקל".
בפנים, ה־MG4 מרגישה מינימליסטית. יש מסך מולטימדיה צף (10.25 אינץ'), לוח מחוונים דיגיטלי קטן, קונסולה מרחפת – הכול באווירת "אנחנו רכב חשמלי, אנחנו עתידניים". זה נראה טוב, גם אם יש כמה מקומות שבהם הפלסטיקים מזכירים שמדובר ברכב שעולה פחות מטסלה.
מערכת ההפעלה – בעבר עקב אכילס של MG – שופרה משמעותית, אבל עדיין יש מי שיתגעגע לפשטות של טויוטה. לפחות התמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי מצילה את העניינים.
MG4 מגיעה בכמה גרסאות. הדגם הנפוץ בישראל הוא עם הנעה אחורית ו־204 כ"ס, שמזניקים אותה מ־0 ל־100 בכ־7.7 שניות – לא טסלה, אבל בטח לא עגלה.
יש גם גרסת Trophy שמביאה טווח של כ־435 ק"מ (WLTP), סוללה של 64 קוט"ש, ותחושת יציבות שבאה גם מהתכנון של פלטפורמה חשמלית ייעודית – לא סתם "שמו סוללה במרכב ישן".
הכי מפתיע? התנהגות הכביש. היא לא רק נוסעת, היא נהנית לנהוג. בזכות ההנעה האחורית והאיזון המשקל הנכון – זו מכונית חשמלית עם אופי.
בטווחים, ה־MG4 מציעה בין 350 ל־450 ק"מ (תלוי בגרסה ובאורך הרגל של הנהג). זה לא רכב לטיולים לאילת בלי לעצור, אבל לשימוש יומיומי – היא פותרת את חרדת הטווח לרוב הנהגים.
הטעינה המהירה מאפשרת מ־10% ל־80% בכחצי שעה (במטען DC 135kW). כן, בתיאוריה. בפועל? תלוי איפה תטעינו ואיזה תור תחכה לכם בתחנת הטעינה הציבורית.
מערכות הבטיחות כוללות בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ועוד. גרסאות הביניים והפרימיום כבר מציעות גם מצלמת 360, חימום מושבים, תאורת LED מלאה ועוד פינוקים.
ובניגוד לחלק מהמתחרות – MG לא קמצנית באבזור גם בגרסאות הנמוכות.
המחירים מתחילים סביב 170 אלף ש"ח, וזה מה שמביא אנשים לסוכנות. בתמורה מקבלים חשמלית שמרגישה לגמרי 2025, ולא רק על הנייר. האחריות, אגב, היא ל־7 שנים או 150,000 ק"מ – כולל הסוללה – וזה עוד שקט נפשי שהרבה מותגים עדיין לא מציעים.
MG4 היא לא תחליף לטסלה, היא אלטרנטיבה הגיונית.
למי שמחפש רכב חשמלי שימושי, עם טווח סביר, עיצוב מעניין והתנהגות כביש מפתיעה – מבלי למכור כליה – זו אחת האופציות הכי הגיוניות בשוק. היא אולי לא מושלמת, אבל בגזרת התמורה למחיר? קשה לנצח אותה.
© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV