MG 3

MG
MG 3

סופרמיני היברידית מודרנית וחסכונית שמציעה עיצוב נאה, מערכות בטיחות מתקדמות ואבזור עשיר

החל מ-

 119,888

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

קטגוריה

מידע נוסף

ה-MG 3 החדשה נוחתת בישראל בשעה שהשוק רעב לרכב קטן, פשוט, וחסכוני – מה שפעם נקרא "אוטו ראשון" או "שני בבית". אבל MG של היום, תחת הבעלות הסינית של SAIC, לא באה רק לכבוש את הקטגוריה במחיר – אלא מנסה לשדרג את ההצעה עם עיצוב, בטיחות וטכנולוגיה ברמה גבוהה יחסית. אז מה באמת מציעה MG 3 החדשה, והאם היא תחרות אמיתית לקיה פיקנטו, יונדאי i20 או טויוטה יאריס?


עיצוב: לא מה שציפיתם מסופרמיני

מהרגע הראשון ברור שה-MG 3 החדשה לא מסתפקת במראה של “רכב קטן וחמוד”. היא נראית יותר כמו האחות הקטנה של MG 4 – עם קווים חדים, פנסים דקים, ויחס גוף־גלגלים שנותן לה נוכחות כמעט ספורטיבית. לא מדובר במיקרו-קאר אלא בסופרמיני אמיתית – באורך של כ-4.1 מטר.

העיצוב הזה אמנם לא שובר מוסכמות, אבל הוא כן מפתיע ברמת התחכום והבגרות שהוא משדר. מדובר בהחלט באחד הרכבים היותר נאים בקטגוריה.


תא נוסעים: מרווח מפתיע, איכות סבירה

כשתיכנסו פנימה תגלו סביבת נהג מודרנית, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מסך מולטימדיה 10.25 אינץ', ואפילו בלם חניה חשמלי. הממשק די ברור, למרות שמרגישים שהמערכת לא יושבת בול כמו אצל הקוריאנים. איכות החומרים סבירה – פלסטיק קשה רוב הזמן, אבל ההרכבה עצמה מרגישה יציבה.

איפה היא מפתיעה באמת? במרווח הפנימי. יחסית לרכב קטן – המושבים מאחור מציעים מקום נאה גם למבוגר, ותא המטען בנפח של כ-293 ליטר נחשב לגודל טוב לסגמנט.


מערכת הנעה: בנזין היברידי – אבל לא פלאג-אין

ה-MG 3 החדשה משווקת בישראל עם מערכת הנעה היברידית לא נטענת: מנוע בנזין 1.5 ליטר אטמוספרי יחד עם מנוע חשמלי ותיבת הילוכים אוטומטית מסוג CVT. ההספק המשולב עומד על כ-190 כ"ס – נתון מרשים מאוד לסופרמיני.

אבל… חשוב להבין: המספר הזה לא באמת מרגיש ככה על הכביש. הביצועים טובים מאוד לעיר, אבל מחוץ לעיר התחושה מתונה יותר. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת כ-8 שניות – מהיר, אבל לא "חם".

היתרון הגדול הוא צריכת הדלק. ה-MG 3 צפויה להשיג כ-22–24 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת – וזה כבר נתון שבאמת שם אותה בראש הקטגוריה מבחינת חסכון.


בטיחות: כל מה שצריך – כולל בקרת שיוט אדפטיבית

MG לא חסכה במערכות בטיחות, וזו נקודת זכות גדולה:

  • בלימה אוטונומית

  • תיקון סטייה מנתיב

  • זיהוי תמרורים

  • בקרת שיוט אדפטיבית (!)

  • ניטור עייפות נהג

בקטגוריה שבה לא כל המתחרות מציעות מערכות כאלה כסטנדרט – MG 3 מציבה רף גבוה.


התנהגות כביש ונוחות

כאן מגיעים לשאלה החשובה: איך היא נוסעת?

ובכן – בעיר היא מרגישה בבית. ההגה קל מאוד, התגובה של המנוע מיידית (בזכות המנוע החשמלי), והמרכב קטן מספיק כדי להשתחל לכל חניה.

מחוץ לעיר היא מרגישה פחות בטוחה. הרגישות לרוחות צד מורגשת, והתנהגות הכביש פחות מלוטשת מרכב כמו יאריס או פאביה. נוחות הנסיעה גם כן לא מושלמת – היא מעט קופצנית על שיבושים קטנים, אם כי לא ברמה מעיקה.


מחיר ותמורה

ה-MG 3 החדשה תימכר בישראל סביב 110,000 ש"ח (נכון לאפריל 2025), עם מפרט שכולל:

  • מערכת הנעה היברידית חסכונית

  • מערכות בטיחות מתקדמות

  • מסכים וממשק מודרני

  • אחריות 5 שנים

זה מציב אותה מול גרסאות בסיס של יאריס, i20 או קיה ריו (כשהייתה), אבל עם הרבה יותר כוח, הרבה יותר אבזור – ובמחיר תחרותי.


סיכום: למי MG 3 מתאימה?

אם אתם מחפשים: ✔ רכב שני לבית
✔ אוטו עירוני חסכוני
✔ מערכת בטיחות מתקדמת
✔ מראה מודרני
✔ או פשוט אלטרנטיבה זולה למתחרות יפניות

אז MG 3 שווה בדיקה אמיתית.

מצד שני, אם אתם נוסעים הרבה מחוץ לעיר, או חשוב לכם נוחות סופר־משויפת והתנהגות כביש אירופאית – שווה לבדוק גם את סקודה פאביה או טויוטה יאריס.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV