בישראל של 2025 כבר קשה להגיד שאין היצע של רכבים חשמליים. הבעיה היא שהרוב המוחלט מהם תקועים באיזור ה־200 אלף שקלים, וזה כולל גם את טסלה מודל 3 וטסלה Y. במקרה? אולי כן ואולי לא.
אבל אם אתם מחפשים את החשמלית הכי זולה בישראל, או אחת שתתפקד כרכב שני במשפחה – יש כמה אופציות מעניינות. חלקן באמת שוות בדיקה, וחלקן יגרמו לכם להתחרט מהר מאוד.
לפני שנצלול, חשוב להבין: רכב חשמלי זול – במיוחד אלה שבטווח המחירים הנמוך – עדיין לא תמיד מתאים להיות הרכב היחיד בבית. אם יש לכם כבר רכב בנזין או היברידי שמשרת את המשפחה, ואתם מחפשים רכב נוסף לילדים, לנסיעות יומיומיות לעבודה, או סתם בשביל לסגור פינות – אפשר לשקול את אחד הדגמים ברשימה.
אבל אם זה הרכב היחיד שלכם – יש סיכוי טוב שתגלו מהר מאוד את המגבלות שלו, תנסו למכור, ותגלו שהפסדתם עשרות אלפי שקלים. אז… שנתחיל?

Leapmotor T03 – החשמלית הכי זולה בישראל
ה־T03 היא כרגע החשמלית הזולה ביותר בארץ, וזה היתרון הגדול שלה. מדובר במכונית מיני עירונית קלאסית – קטנה, זריזה בפקקים, ואפילו יודעת לצאת לכביש מהיר בלי להזיע. תא הנוסעים מפתיע לטובה – מסכים גדולים, חומרים שמרגישים טוב למגע, והרבה אבזור ביחס למחיר.
החיסרון? גודלה. היא פשוט קטנה מדי לנסיעות משפחתיות, תא המטען זעיר, והמרווח מאחור מתאים בעיקר לילדים. העיצוב… בוא נגיד שיש רכבים יפים יותר.

נתון | ערך |
---|---|
הספק מנוע | 109 כ"ס |
קיבולת סוללה | 36.5 קוט"ש |
טווח נסיעה (WLTP) | כ־280 ק"מ |
טעינה מהירה | עד 45 קילוואט |
מחיר (2025) | החל מ־89,900 ש"ח |

דונגפנג בוקס – חשמלית סינית בשיק צרפתי
אם יש דגם שמפתיע כבר במבט ראשון – זו ה־Box. העיצוב החיצוני שובה לב, ובפנים היא נותנת תחושה של פרימיום – דיפונים רכים בדלתות, ריפודי עור סינתטי, ותכנון חכם של תא הנוסעים. בנסיעה עירונית היא נוחה, שקטה ומרשימה.
החיסרון הגדול שלה הוא לא בכביש – אלא בשוק היד השנייה. ירידת הערך שלה חדה, וזה משהו שחייבים לקחת בחשבון לפני הרכישה. אם אתם בעניין – אל תתביישו לדרוש הנחה משמעותית מראש.

נתון | ערך |
---|---|
הספק מנוע | 95 כ"ס |
קיבולת סוללה | 31.9 קוט"ש |
טווח נסיעה (WLTP) | כ־230 ק"מ |
טעינה מהירה | עד 40 קילוואט |
מחיר (2025) | החל מ־99,900 ש"ח |

BYD דולפין סרף – המיני החשמלית הרצינית
ה־Dolphin Surf היא היחידה כאן שמצליחה להתקרב למעמד של רכב עיקרי בבית. היא לא באמת משפחתית – תא המטען בינוני, המרווח מאחור מוגבל – אבל היא נוחה, מאובזרת, וחסכונית. הטווח טוב ביחס לגודל, וב־BYD יודעים לבנות מערכות הנעה חשמליות אמינות.
היא עדיין לא הדגם הכי זול, אבל ביחס למה שמקבלים – זו אחת העסקאות המשתלמות בסגמנט. אם אתם חייבים רכב חשמלי כרכב שני, זו בהחלט מועמדת חזקה.

נתון | ערך |
---|---|
הספק מנוע | 95 כ"ס |
קיבולת סוללה | 44.9 קוט"ש |
טווח נסיעה (WLTP) | כ־330 ק"מ |
טעינה מהירה | עד 60 קילוואט |
מחיר (2025) | החל מ־119,900 ש"ח |

JAC 30 – אחריות "לכל החיים"… בערך
היבואנית של JAC בארץ עושה מהלך שיווקי חכם – מציעה אחריות "לכל החיים" לרכב. בפועל, מדובר באחריות של כ־8 שנים – בערך מה שמקבלים גם מיצרנים אחרים. ה־E30 מרגישה מושקעת – אבזור עשיר, טווח נאה, וביצועים מכובדים.
אבל, וכאן מגיע האבל הגדול – אין לה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, וכבר נרשמו תלונות על בעיות טכניות כמו באגים בטעינה ובהנעה. שווה לבדוק היטב לפני שקונים.

נתון | ערך |
---|---|
הספק מנוע | 150 כ"ס |
קיבולת סוללה | 51.5 קוט"ש |
טווח נסיעה (WLTP) | כ־400 ק"מ |
טעינה מהירה | עד 60 קילוואט |
מחיר (2025) | החל מ־124,900 ש"ח |

פיאט 500e – הקטנה היקרה
ה־500e היא קסם איטלקי – עיצוב חמוד עד כאב, תא נוסעים מעוצב ומזמין, תחושה שונה מכל רכב אחר על הכביש. הבעיה? היא יקרה מדי ביחס למה שהיא נותנת. הטווח קצר, המושב האחורי כמעט לא שמיש, ותצורת שלוש הדלתות הופכת כל עלייה לאחור למבצע.
לזכותה ייאמר שהיא שומרת על ביקוש ביד השנייה – בזכות המותג והעיצוב – כך שמכירה עתידית תהיה קלה יחסית.
נתון | ערך |
---|---|
הספק מנוע | 118 כ"ס |
קיבולת סוללה | 42 קוט"ש |
טווח נסיעה (WLTP) | כ־320 ק"מ |
טעינה מהירה | עד 85 קילוואט |
מחיר (2025) | החל מ־139,900 ש"ח |

סיכום: אם אתם מחפשים חשמלית זולה כרכב שני – יש כאן כמה מועמדות חזקות, בעיקר BYD Dolphin Surf ו־Dongfeng Box. אבל אם היא צריכה להיות הרכב העיקרי שלכם – רוב הרשימה כאן עלולה לאכזב.