טויוטה אייגו X (נקרא גם Aygo Cross) הושק באירופה כבר לפני כשנתיים, אבל רק עכשיו – עם גרסה היברידית חדשה לגמרי – מתחילה טויוטה לשים עין על השוק הישראלי. מדובר בדגם שעדיין לא נחת כאן, אבל לא קשה להבין למה הוא עשוי להפוך לאחת ההשקות המדוברות של השנה.

קטנה, אבל נראית כמו רכב שטח
אייגו X נולדה כדי לבלבל: מצד אחד זו מכונית מיני קומפקטית – עם בסיס גלגלים קצר, אורך של פחות מ-3.8 מטר ורדיוס סיבוב של קורקינט. מצד שני, טויוטה עטפה אותה באלמנטים של רכב פנאי – גימורים שחורים סביב בתי הגלגלים, מרווח גחון מוגבה (כמעט 15 ס"מ) וגלגלים גדולים בקוטר 18 אינץ'. בשילוב הגובה והפרופורציות, מדובר ברכב שנראה כמו ג'יפ קטן בעיר – ולא רק נראה.
בזכות בסיס גלגלים קצר ומרווח גחון גבוהה המתקבל מהגלגלים הגדולים מדובר ברכב שאשכרה יכול לצלוח תנאי דרך קשים בשטח.
לא מדובר בטיולי סלעים בגליל, אבל בשבילי עפר, מדרכות מוגבהות ודרכי קיבוץ – האייגו X תפתיע אתכם לטובה.

מהפכה מתחת למכסה המנוע
הדור הקודם של האייגו X (ששיווקו ייפסק עוד השנה) סבל ממנוע קטן וחלש. הוא היה קליל וחסכוני, אבל על כבישים בין-עירוניים פשוט לא היה לו מה למכור. טויוטה למדה את הלקח: הגרסה ההיברידית החדשה תשלב את יחידת ההנעה המוכרת מדגמים כמו יאריס, עם מנוע בנזין קטן ומנוע חשמלי שמספק בוסט של כוח והאצה.
אהבנו את הדור הקודם בלי המנוע החשמלי אבל היה חסר לו כוח. עכשיו כאשר יש תוספת של מנוע חשמלי כנראה שמדובר באחד הרכבים הכי חשובים שיגיעו לישראל בשנים הקרובות.
כמו תמיד אצל טויוטה, הדגש הוא על אמינות, צריכת דלק נמוכה ועלות תחזוקה נמוכה. אבל החידוש כאן הוא השילוב בין טכנולוגיה היברידית, עיצוב שובה עין והתאמה לשוק העירוני המקומי.

עיצוב פנים מפתיע ומסך גדול בקטגוריה
האייגו X החדשה מציעה תא נוסעים מינימליסטי אך מודרני – עם מסך מולטימדיה גדול (עד 9 אינץ'), קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ולמרות הגודל הקומפקטי, השימוש בחלונות גדולים ותכנון חכם של הדשבורד יוצרים תחושת מרחב מפתיעה. מאחור, המקום מוגבל – כמו ברוב רכבי המיני – אבל לשני מבוגרים או ילדים בהחלט יש מקום לנסיעות יומיומיות.
האבזור משתנה בהתאם לגרסה, אבל גם ברמות הגימור הבסיסיות תמצאו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב – נדיר בקטגוריה הזו.

כמה זה יעלה לנו?
לישראל טרם פורסם מועד שיווק מדויק או מחיר רשמי, אבל אם לשפוט לפי המחירים באירופה – צפויה אייגו X היברידית להימכר כאן במחיר שמתחיל סביב 110,000 שקלים. במחיר הנכון, טויוטה אייגו X החדשה עשויה להיות הפייבוריטית שלנו מבין כל ההיברידיות הנמכרות כעת בישראל.
זהו רכב שמדבר לנהגים עירוניים שמחפשים תחבורה נוחה, מעוצבת, חסכונית – ולא מוכנים להתפשר על נוכחות.
סיכום: הקטנה שיכולה לעשות רעש גדול
טויוטה אייגו X החדשה מוכנה להיכנס לחלל שהשאירו רכבי המיני העירוניים, ולמלא אותו עם עיצוב נועז, חוויית נהיגה משופרת וטכנולוגיה עדכנית. אם טויוטה תתמחר אותה בצורה חכמה – לא מופרך להמר שהיא תהפוך ללהיט מכירות, ממש כמו יאריס בשעתה.
גם אם היא קטנה בגודל, יש לה את כל מה שצריך כדי לשנות את חוקי המשחק בקצה התחתון של השוק. עכשיו נשאר רק לחכות לראות מתי היא תנחת אצלנו.