טויוטה קורולה קרוס 2025 בישראל והיא חזקה יותר

טויוטה קורולה קרוס 2025 לא שוברת מוסכמות, אבל מציעה חבילת שימושיות, אמינות וחיסכון בדלק שיכולה לשכנע את מי שעד עכשיו נהג בקורולה סדאן – בתנאי שהוא מוכן לנהוג גבוה יותר.

טויוטה קורולה קרוס החדשה נחתה בישראל, והיא עושה זאת בתקופה לא פשוטה למותג. אחרי שנים שבהן טויוטה קורולה סדאן שלטה ביד רמה במכירות והייתה לרכב הנמכר ביותר בישראל, היא נעלמת מהאולמות – והלקוחות שמעדיפים לשבת נמוך יותר, נאלצים להתפשר ולעבור לרכב גבוה. הקורולה קרוס כאן כדי למלא את החלל הזה, אבל האמת? מדובר באבולוציה עדינה מאוד, לא במהפכה.

מה חדש? בעיקר תיקון של פאשלות

מי שציפה לשדרוג משמעותי יתאכזב – הקורולה קרוס 2025 כמעט זהה לדגם שיצא ב־2021. השינויים העיקריים הם תיקונים של מה שבטויוטה הבינו שאי אפשר להשאיר כך עוד שנה:

  • מערכות בטיחות עודכנו לגרסה העדכנית של Toyota Safety Sense עם שיפורים בזיהוי הולכי רגל, דו-גלגליים ומכוניות בצמתים.
  • הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש, והכפתורים סודרו בצורה נורמלית – סוף סוף בלי תחושה של לוח בקרה של אוטובוס.
  • חזית עם גריל חדש ופנסים מעודכנים עם חתימת LED מודרנית, וגם מאחור הוחלפו הפנסים בפרופיל עדכני יותר.

יחידת הנעה – אותה גישה, קצת יותר כוח

העדכון המשמעותי יותר נמצא מתחת למכסה המנוע: מערכת ההנעה ההיברידית משלבת מנוע בנזין 1.8 ליטר עם מנוע חשמלי חזק יותר מבעבר, בהספק כולל של 140 כ"ס (לעומת 122 כ"ס בדגם הקודם). רוב הכוח מגיע מהמנוע החשמלי – 93 כ"ס – במטרה לשפר את החיסכון בדלק.

התוצאה בפועל: צריכת דלק רשמית של כ־20 ק"מ לליטר, והאמת – בנהיגה רגועה, זה נתון ריאלי לגמרי. מצד שני, תאוצות לא מרשימות – 0 ל־100 קמ"ש ב־9.2 שניות – והתחושה מאחורי ההגה היא של רכב רגוע מאוד, לפעמים רגוע מדי.

טויוטה קורולה קרוס

עיצוב ותא נוסעים – עדיין שמרני

טויוטה לא ניסתה להפוך את הקורולה קרוס למשהו נועז. העיצוב החיצוני ממשיך להיות מאופק, כזה שלא מושך מבטים – לטוב ולרע. בפנים, השדרוגים הקטנים משפרים את חוויית השימוש: מסך מולטימדיה 10.5 אינץ’ עם תמיכה ב־Apple CarPlay ו־Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ’, ומעט חומרים רכים יותר במגע.

המרווח לנוסעים נשאר אחד היתרונות הבולטים, עם מושב אחורי מרווח ותא מטען בנפח 436 ליטרים בגרסה ההיברידית.


נוחות והתנהגות

מי שמכיר את טויוטה יודע למה לצפות: מתלים רכים, ספיגת שיבושים טובה בעיר ובכבישים משובשים, והתנהגות כביש בטוחה וצפויה – אבל לא ספורטיבית. ההיגוי קל, שקט הרוח והכביש טובים יחסית, וזו מכונית שנועדה לשדר "שקט תעשייתי" – לא להעלות דופק.

טויוטה קורולה קרוס

בטיחות – ציוד מלא כבר מהבסיס

הקורולה קרוס מגיעה עם מערך בטיחות מלא כסטנדרט:

  • בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, דו־גלגליים ורכבים.
  • בקרת שיוט אדפטיבית.
  • שמירה על מרכז נתיב והתרעת סטייה.
  • זיהוי תמרורים.
  • ניטור שטחים מתים והתרעת תנועה חוצה מאחור.
  • 7 כריות אוויר.

מחירים בישראל – ינואר 2025

טויוטה קורולה קרוס ACTIVE – מחיר 179,990 ₪

טויוטה קורולה קרוס DYNAMIC – מחיר 182,990 ₪

טויוטה קורולה קרוס DYNAMIC BITONE – מחיר 185,990 ₪

טויוטה קורולה קרוס ADVENTURE – מחיר 192,990 ₪


למי זה מתאים?

לטעמי, הקורולה קרוס היא פתרון מעולה למשפחה שרוצה את שלושת הדברים הבאים:

  1. חיסכון בדלק – מערכת היברידית מוכחת.
  2. אמינות – טויוטה. מספיק אמרנו.
  3. שקט נפשי – שמירת ערך גבוהה יחסית, שירות בפריסה ארצית, ותדמית של "רכב שלא מתקלקל".

מצד שני – מי שמחפש ביצועים, עיצוב בולט או טכנולוגיות מרגשות – ימצא יותר תמורה באותו מחיר אצל מתחרים: רכב פלאג־אין סיני (ג’אקו 7, צ’רי טיגו 7) עם הרבה יותר כוח ואבזור, או טורבו בנזין קוריאני/צ’כי (קיה ספורטאז’, יונדאי טוסון, סקודה קודיאק).

שתפו:

מאמרים נוספים

רוצים להתייעץ איתנו?

נשמח לשמוע ממכם. אתם יכולים לשתף איתנו על התלבטות שיש לכם בין רכבים, שאלות בנושא קנייה/מכירה או אפילו לבקש לפרסם כתבה בנושא חשוב. כתבו לנו הודעה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!