דודג' חזרה לשפיות: חשמל – לפח. טווין־טורבו – שגר!

דודג’ ניסתה לשכנע את הלקוחות שלה לעבור לשקט – וקיבלה מהם שתיקה רועמת במכירות. עכשיו היא חוזרת למקורות עם ה־SIXPACK הטווין־טורבו – ואפשר להגיד בביטחון: השרירים חזרו הביתה.

בשנים האחרונות, יצרניות הרכב נגררו למרוץ חשמלי כאילו מדובר בגביע הקדוש. אבל מה לעשות – לא כל מותג נולד כדי להיות שקט ומנומס. דודג’, סמל השרירים האמריקאי, ניסתה לשחק את המשחק עם ה־Charger Daytona החשמלי – וקיבלה סטירה מהלקוחות. עכשיו היא מתקנת את הטעות ומשיקה את ה־Charger Scat Pack עם מנוע בנזין חדש, טווין־טורבו עוצמתי בשם SIXPACK.

דודג’ צ'ארג'ר
דודג’ צ'ארג'ר SIXPACK

החשמלי שנכשל – ומהר

ה־Daytona EV הוצג כהבטחה גדולה: עיצוב קלאסי, טכנולוגיה עדכנית וביצועים מרשימים על הנייר. בפועל? הלקוחות לא התחברו. בלי רעש מנוע, בלי ויברציות דרך המושב, ועם תחושה סטרילית מתחת לרגל ימין – הוא פשוט לא היה "צ'ארג'ר". במקום תחושת דחיפה אל המושב עם ריח דלק באוויר, קיבלת זמזום חשמלי חלקלק.

המספרים מדברים בעד עצמם: בחצי השנה הראשונה של 2025 נמכרו בארה"ב רק כ־4,300 יחידות מהדגם החשמלי, לעומת יותר מ־48 אלף יחידות של דגמי הבנזין הקודמים (Charger ו־Challenger). זו לא טעות קטנה – זו התרסקות. המכירות הכלליות של דודג’ נפלו בכמעט 50% באותה תקופה, בעיקר בגלל חוסר היצע של גרסאות בנזין בזמן ההשקה.

דודג’ צ'ארג'ר דאייטונה חשמלית
דודג' צ'ארג'ר חשמלית

למה הנהגים בחרו בבנזין

  • הצליל – מנוע בנזין טוב הוא לא רק מקור כוח, הוא כלי נגינה. הלקוחות רצו לשמוע שאגה, לא לחשוב שהם נוסעים בקורקינט משודרג.
  • התחושה – מנוע בעירה פנימית כבד, בועט ומגיב באגרסיביות. זה חלק מהקסם של מכונית שרירים, וחשמלי פשוט לא משחזר את זה.
  • החוויה – נהגים לא קונים צ'ארג'ר בשביל חסכון באנרגיה, הם קונים אותו בשביל האדרנלין.
דודג' צ'רג'ר
דודג' צ'רג'ר עם מנוע i6 וטווין-טורבו

ה־SIXPACK: השרירים חוזרים

כדי לתקן את המצב, דודג’ משיקה את מנוע ה־SIXPACK – טווין־טורבו שישה צילינדרים בשורה, 3.0 ליטר, עם שני מגדשי Garrett שמייצרים יחד 550 כ"ס ו־73 קג"מ. התאוצה ל־100 קמ"ש? 3.9 שניות. רבע מייל? 12.2 שניות. כל זה עם הנעה כפולה חכמה, שיכולה להפוך בלחיצת כפתור להנעה אחורית בשביל בורנאאוט כמו שצריך.

השלדה עברה חיזוק, חלוקת המשקל היא 55/45 לטובת הקדימה, והמתלים – רב־חיבוריים מלפנים ומתלה עצמאי 4־חיבורים מאחור – מעניקים שיפור של עד 25% באחיזת הכביש לעומת הדור הקודם. הבלמים – ברמבו שישה בוכנות מלפנים – נבחרו כדי להתמודד עם כוח כזה, והאגזוז האקטיבי דואג שכל השכונה תשמע אותך מגיע.

דודג' צ'ארג'ר
מנוע ה-SIXPACK של דודג' צ'ארג'ר

עיצוב ותא נוסעים – כוח עם סטייל

ה־Scat Pack החדשה נראית כמו שמכונית שרירים צריכה להיראות: רחבה, אגרסיבית, עם גריל ייחודי, מכסה מנוע בולט ואגזוז כפול בגימור כרום או שחור. בפנים מחכה תא נהג ממוקד ביצועים – מסך נהג 10.25 אינץ’ ומסך מרכזי 12.3 אינץ’, תאורת אווירה עם 64 צבעים, מושבי עור נפה איכותיים ואפשרות לגג פנורמי.

דודג' צ'ארג'ר
דודג' צ'ארג'ר בפנים

המחיר – תחרותי ומפתה

הדגם החזק, Scat Pack עם 550 כ"ס, יעלה בארה"ב החל מ־54,995 דולר – מה שהופך אותו לרכב השרירים החזק ביותר מתחת ל־55 אלף דולר. וזה בדיוק מה שהלקוחות רצו לשמוע: הרבה כוח, הרבה רעש, ופחות שיחות על עמדות טעינה.

שתפו:

מאמרים נוספים

רוצים להתייעץ איתנו?

נשמח לשמוע ממכם. אתם יכולים לשתף איתנו על התלבטות שיש לכם בין רכבים, שאלות בנושא קנייה/מכירה או אפילו לבקש לפרסם כתבה בנושא חשוב. כתבו לנו הודעה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!