אחרי לא מעט ציפייה, דאצ'יה Bigster סוף סוף נוחת בישראל, והוא עושה את זה בדיוק כמו שציפינו מדאצ'יה: עם מחיר אטרקטיבי, רמות גימור פשוטות להבנה, אבזור סביר ואפס מניירות. אבל לפני שאתם ממהרים לסוכנות, כדאי להבין בדיוק מה אתם מקבלים – ומה לא.

מה זה בכלל דאצ'יה Bigster?
ביגסטר הוא הגרסה הכי גדולה של דאצ'יה, ומן הסתם – גם הכי שאפתנית. זה SUV בגודל משפחתי (כמעט 4.6 מטרים לאורך), עם תא מטען ענק (472 ליטר), ומרחב פנימי שמרגיש די דומה לטוסון או קשקאי. בנוי על פלטפורמת CMF-B של רנו, ומשתמש בטכנולוגיות מוכרות מהמותג – כלומר, לא תמצאו פה מהפכות, אלא טכנולוגיה מוכחת, וזה דווקא דבר טוב. העניין הוא שהפעם דאצ'יה מכוונת גבוה יותר – לא רק רכב זול, אלא כזה שיכול להתחרות בקטגוריה שמתחילה ב-200 אלף ש"ח ומעלה.
אז האם זה באמת רכב "יוקרתי בתקציב עממי"? לא בדיוק. אבל זה כן הרבה רכב בשביל המחיר.

גרסאות ומחירים – כן, זה זול (יחסית)
הביגסטר משווק בישראל עם שתי מערכות הנעה:
- מילד-היבריד עם תיבת הילוכים ידנית והנעה כפולה (4X4)
- היבריד מלא (Full Hybrid) עם תיבה אוטומטית והנעה קדמית בלבד

שלוש רמות גימור מוצעות, והמחירים נראים ככה:
גרסה | מערכת הנעה | גיר | מחיר החל מ- |
---|---|---|---|
Expression 4X4 | mild hybrid | ידני | ₪169,990 |
Expression full hybrid | full hybrid | אוטומטי | ₪169,990 |
Expression Plus 4X4 | mild hybrid | ידני | ₪174,990 |
Expression Plus full hybrid | full hybrid | אוטומטי | ₪174,990 |
Journey | full hybrid בלבד | אוטומטי | ₪184,990 |
לכל המחירים יש להוסיף 1,500 ש"ח אם תרצו צבע מטאלי (וכנראה שתרצו), כך שגרסת Journey האוטומטית תעמוד בפועל על כ-189 אלף ש"ח כולל רישוי. זה עדיין זול בעשרות אלפי שקלים מטוסון, ספורטאז', פיג'ו 3008 או ניסאן קשקאי – וזו נקודת המכירה הכי חזקה של הביגסטר.

מה מקבלים בפנים?
האמת? לא רע בכלל. אפילו מפתיע. כבר בגרסת Expression מקבלים:
- מסך מגע 10.1 אינץ' עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי
- מצלמה אחורית וחיישני חניה
- בקרת אקלים מפוצלת (!)
- חיישני גשם ואורות
- תאורת FULL LED
- תיקון סטייה מנתיב

ב-Expression Plus מתווספים מצלמות היקפיות, חיישני חניה קדמיים, מפתח חכם ומערכת לזיהוי שטח מת – שזו כבר רמת אבזור שלא הייתה נשמעת הגיונית לפני 5 שנים במכונית דאצ'יה.
גרסת Journey מוסיפה גימיקים נחמדים כמו דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטי ושמשות כהות, אבל לא באמת תרגישו בהבדל בנהיגה היומיומית.

מה לא מקבלים?
וכאן מגיע הטוויסט.
- בידוד רעשים? לא. מי שמכיר את דאצ'יה יודע שהחסכנות מתחילה מהרגע שסוגרים את הדלת. זה רכב שירגיש בסיסי כשנוסעים מהר – רוח, כביש, קצת מנוע – הכול חודר פנימה.
- תחושת פרימיום? ממש לא. הפלסטיקים פשוטים, העיצוב תכליתי, והכול מרגיש כמו גרסת דמו של רכב יוקרתי.
- ביצועים סוחפים? גם כאן אל תצפו לניסים. הגרסאות הידניות עם mild hybrid מרגישות עצלות בעיר וכבדות בעליות. הגרסאות האוטומטיות (full hybrid) כבר נעימות יותר, אבל לא מדובר בחוויית נהיגה ספורטיבית.
- אין הנעה כפולה בגרסאות האוטומטיות. שזה פספוס גדול – רוב הנהגים יעדיפו גיר אוטומטי, אבל אז ייאלצו לוותר על הנעה כפולה.

בטיחות – דווקא כאן דאצ'יה לא מתקמצנת
נקודת אור מובהקת: כל הגרסאות מגיעות עם מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעה על עייפות. Expression Plus ו-Journey מוסיפות גם התרעה על שטח מת, מצלמות 360 מעלות וסיוע בחניה. כריות אוויר? 6. לא מהפכני, אבל מכובד.
עדיין אין ציון EURO NCAP לדגם, אבל אם הוא יתבסס על הדאסטר, נוכל לצפות ל-3 או 4 כוכבים. זה בסדר – לא יותר מזה.

אז כדאי לקנות?
אם אתם מחפשים SUV במחיר של רכב משפחתי קטן – כן. קשה להתווכח עם התמורה שמקבלים כאן על כל שקל. דאצ'יה ביגסטר עושה בדיוק את מה שהיא אמורה לעשות: נותנת מקסימום רכב במינימום כסף. רק אל תצפו לפינוק, עידון או תחושת יוקרה.
אם אתם אוהבים לנהוג, רגישים לבידוד רעשים, או מחפשים רכב שמרגיש יקר – תחפשו במקום אחר. אבל אם אתם רוצים רכב גדול, מרווח, חסכוני, בטוח ושפוי במחיר – הביגסטר הוא אחד הדילים החכמים של 2025.
