ג'יפ 4 על 4: קרוסאוברים מומלצים במחירים סבירים

בישראל יש מעט קרוסאוברים מומלצים עם הנעת ג'יפ 4 על 4. סובארו מובילה עם קרוסטרק ופורסטר, דאצ'יה זולה, יונדאי טוסון מודרנית, וסוזוקי פשוטה ואמינה.

בישראל של 2025, יש לא מעט קרוסאוברים על הכביש – אבל כשמחפשים ג'יפ 4 על 4 אמיתי, כזה שיכול לקחת אתכם למעיין נידח בגולן או לשביל עם אבנים ושיפועים במדבר, מגלים שההיצע מצטמצם מאוד. רוב הקרוסאוברים נמכרים עם הנעה קדמית בלבד או לכל היותר מערכות AWD קלילות, שלא באמת מאפשרות ירידה לשטח אמיתי.

דאצ'יה דאסטר

עבורי, ההבנה הזאת הגיעה אחרי טעות קטנה: יצאתי עם ההאצ'בק המשפחתית שלי לדרך עפר לכיוון מעיין ידידיה. ברגע שהגלגלים ירדו מהאספלט, הלב דפק בקצב של 250 קמ"ש. כל אבן קטנה הרגישה כמו מכשול, ובשיפוע הראשון כבר חששתי שאשאיר את הטמבון הקדמי שם לנצח. כשהגעתי בסוף, אחרי הרבה הזעה ודפיקות לב, ידעתי דבר אחד: בחזור אני רוצה לנסוע על ג'יפ 4 על 4 – ולא משנה איזה. העיקר שאוכל לעבור את הדרך בלי כל הדרמה המיותרת.

כפתורים בקונסולה של יונדאי טוסון החדשה

מאז, התחלתי לבדוק אילו קרוסאוברים מומלצים בישראל באמת נותנים הנעת 4×4, ועדיין נמכרים במחירים נגישים – לא כאלה שמתחילים ב־300 אלף ש"ח ומעלה. הנה הרשימה שלי, עם כל היתרונות, החסרונות והנתונים העדכניים.

סובארו קרוסטרק 4 על 4 בצבע אדום

סובארו קרוסטרק – הכי קרוב לשטח אמיתי

הקרוסטרק (שהחליף את ה־XV המוכר) הוא בעיניי הבחירה הראשונה לכל מי שרוצה ג'יפ 4 על 4 אמיתי בתקציב שפוי. מדובר ברכב במידות של משפחתית – לא גדול מדי, לא מגושם, חניה בעיר עדיין לא בעיה, ובכל זאת הוא מצויד במערכת ההנעה הכפולה הקבועה של סובארו, Symmetrical AWD, שמגיעה כסטנדרט בכל הגרסאות.

בנוסף, יש כאן את מערכת X-MODE, שמאפשרת התאמות לנהיגת שטח בבוץ, שלג או דרכי עפר. מרווח הגחון נדיב (יותר מ־22 ס"מ בגרסאות החדשות), והמכאניקה בנויה לעמוד בקשיים.

החסרון? הקרוסטרק מרגיש קצת מיושן מול מתחרים חדשים – מערכת מולטימדיה פחות נוצצת, פחות "גימיקים", וגם ההנעה ההיברידית שלו היא רק מיילד הייבריד. מי שמחפש טכנולוגיה נוצצת ימצא כאן פחות.

סובארו קרוסטר כחולה

סובארו פורסטר – גדול, מרווח וחזק יותר

הפורסטר הוא בעצם "האח הגדול" של הקרוסטרק. יותר מרווח פנימי, מנוע חזק יותר, ועבירות שטח גבוהה יותר. גם כאן מערכת ההנעה הכפולה של סובארו היא סטנדרטית, וגם כאן יש את ה־X-MODE.

בשנת 2025 הוצגה גרסה מעודכנת עם עיצוב מודרני יותר ואבזור משופר, כך שהפורסטר כבר לא מרגיש מיושן. אבל – המחיר קפץ בהתאם.

מי שמחפש קרוסאוברים מומלצים עם יכולות שטח אמיתיות וגם מרווח משפחתי גדול, ימצא בפורסטר אופציה מצוינת. החיסרון היחיד: תג המחיר הגבוה יותר לעומת הקרוסטרק.

סובארו פורסטר החדשה 2025

דאצ'יה דאסטר – ה־4×4 העממי

הדאסטר של דאצ'יה הפך בשנים האחרונות לסוג של אגדה: קרוסאובר קטן, זול, ובעל יכולת שטח מפתיעה. הוא יושב על פלטפורמה ותיקה של רנו, ומרגיש פשוט – אבל זה חלק מהקסם שלו.

בגרסאות הנכונות, הוא מצויד במערכת 4×4 אמיתית, עם בורר מצבים לשטח. המחיר הוא היתרון הגדול ביותר – מדובר ברכב שמתחיל סביב ה־120–130 אלף ש"ח, וזה מציב אותו בליגה משלו.

הבעיה? ההנעה הכפולה מגיעה רק עם גיר ידני. מי שמחפש אוטומט עם 4×4 יצטרך להמתין לגרסאות הבאות שאולי יגיעו ב־2026. מעבר לזה, הדאסטר פחות מאובזר ומרגיש פשוט וזול – אבל אם התקציב שלכם מוגבל, זה כנראה ג'יפ 4 על 4 הכי משתלם בישראל.

דאצ'יה דאסטר 4X4 החדשה

יונדאי טוסון היבריד – מודרני, נוח וחזק

הטוסון ההיברידי הוא כבר רכב משפחתי מודרני לחלוטין. גרסאות ההנעה הכפולה שלו מציעות הספק של יותר מ־230 כ"ס, עם חיסכון דלק הודות לטכנולוגיה ההיברידית.

כאן כבר נכנסים לעולם של עיצוב יוקרתי, מסכים גדולים, מערכות בטיחות מתקדמות ואבזור עשיר – כלומר, זה לא רק רכב שטח אלא גם רכב עירוני ובין־עירוני מצוין.

החיסרון? מרווח הגחון פחות נדיב משל הסובארו או הדאסטר, כך שהשטח הקשה פחות מתאים לטוסון. המחיר גם גבוה יותר, באזור ה־200 אלף ש"ח. ובכל זאת – מי שמחפש קרוסאובר משפחתי מודרני עם יכולת שטח קלה עד בינונית, יקבל כאן עסקה מצוינת.

יונדאי טוסון היבריד 4 על 4 החדשה

סוזוקי S-Cross – האלטרנטיבה הבטוחה

ה־S-Cross לא נולד להיות רכב שטח. מדובר בקרוסאובר קטן יחסית, שמצויד במערכת הנעה כפולה פשוטה (ALLGRIP) בגרסאות מסוימות. היתרון שלו הוא האמינות של סוזוקי והמחיר הסביר, שנמצא איפשהו בין הדאסטר הזול לקרוסאוברים היקרים יותר.

החיסרון? זה רכב די משעמם. אין כאן עיצוב מרגש או מערכות יוצאות דופן, וגם ביכולות שטח הוא לא מתקרב לסובארו. ועדיין – הוא אופציה למי שמחפש "עוד ג'יפון" עם 4×4 במחיר לא מוגזם.

סוזוקי S-Cross החדשה בהנעת 4 על 4

מי מתאים למה?

  • למטיילים אמיתיים בשטח – סובארו קרוסטרק או פורסטר.
  • למי שהתקציב קובע – דאצ'יה דאסטר.
  • למשפחות שמחפשות מודרניות ונוחות – יונדאי טוסון היבריד.
  • למי שמעדיף פשוט ובטוח – סוזוקי S-Cross.

שתפו:

מאמרים נוספים

רוצים להתייעץ איתנו?

נשמח לשמוע ממכם. אתם יכולים לשתף איתנו על התלבטות שיש לכם בין רכבים, שאלות בנושא קנייה/מכירה או אפילו לבקש לפרסם כתבה בנושא חשוב. כתבו לנו הודעה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תפריט נגישות

לצורך הקמת מערך שירותי ייעוץ אפקטיבי

לזמן מוגבל אנחנו מציעים את שירותי הייעוץ שלנו לגמרי בחינם.

יש לכם הטלבטות לגבי קניית רכב? השאירו פרטים

מבטיחים לא להספים.