מאז שהוצג בשנת 2019, אאודי Q3 הפכה לאאודי הנמכרת ביותר בישראל. מדובר בקרוסאובר פרימיום קומפקטי שמצא את עצמו בכל חניון קניון, עם מכירות גבוהות במיוחד שהוכיחו שהקהל הישראלי אוהב את השילוב בין ממדים שימושיים, עיצוב יוקרתי ומחיר נגיש יחסית למתחרות.

אבל כאן גם הבעיה: בזמן שבאירופה קיבלו גרסאות ספורטיביות עם מנועי קוואטרו חזקים וגרסאות פלאג־אין היבריד מתקדמות, אנחנו הסתפקנו בגרסאות עם מנוע 2.0 ליטר בהספק מופחת או מנוע 1.5 ליטר מהפולקסווגן גולף. גם רמות הגימור היו בסיסיות בהשוואה ל־BMW X1 שהגיעה עם חבילת M SPORT וגרמה לכל מי שראה אותה במראה האחורית לפנות מיד נתיב. ה־Q3 בישראל? נסעה בנתיב האמצעי, לפעמים אפילו משאיות עקפו אותה מימין.
כעת מגיעה אאודי Q3 2026 – דור שלישי חדש, עם שלל טכנולוגיות ועיצוב מרשים. השאלה הגדולה: אילו גרסאות באמת יגיעו לישראל?

עיצוב וחידושים טכנולוגיים
הדור החדש של אאודי Q3 2026 קיבל עיצוב שרירי ורגשי הרבה יותר:
- גריל Singleframe רחב, פנסים צרים וממוקדים עם טכנולוגיית Micro-LED Matrix.
- קווי כתפיים מודגשים עם פרופורציות שמזכירות את ה־Quattro האייקונית.
- בגרסת Sportback – גג מונמך ב־29 מ"מ למראה קופה ספורטיבי.
בתא הנוסעים:
- לוח מחוונים דיגיטלי 11.9 אינץ’ ומסך מולטימדיה מרכזי 12.8 אינץ’.
- אפשרות לחלונות קדמיים עם בידוד אקוסטי – לראשונה בסגמנט.
- מערכת שמע SONOS עם 12 רמקולים ו־420 וואט.
- תאורה פנימית אמביינטית עם 30 צבעים.
- נפח תא מטען: 488 ליטר, עד 1,386 ליטר בגרסת SUV.

יחידות הנעה – הפעם לא מתפשרים?
- 1.5 TFSI Mild Hybrid עם 150 כ"ס – גרסת הבסיס.
- 2.0 TFSI quattro עם 204 כ"ס או 265 כ"ס – גרסאות חזקות בהרבה.
- 2.0 TDI עם 150 כ"ס – אופציה דיזלית לנסיעות ארוכות.
- פלאג־אין היבריד (PHEV):
- מערכת משולבת בהספק 272 כ"ס, 400 נ"מ.
- סוללה בקיבולת 25.7 קוט"ש (נטו 19.7).
- טווח חשמלי עד 119 ק"מ (SUV) ו־118 ק"מ (Sportback) לפי WLTP.
- טעינה מהירה DC בהספק 50 קילוואט – 10%–80% בחצי שעה.

טבלה: אאודי Q3 2024 לעומת אאודי Q3 2026
פרמטר | אאודי Q3 2024 (דור 2) | אאודי Q3 2026 (דור 3) |
---|---|---|
שנת ייצור | 2018–2024 | מ־2025 ואילך |
עיצוב חיצוני | קווים נקיים, פחות אגרסיביים | עיצוב שרירי עם פנסי Micro-LED |
טכנולוגיית תאורה | LED / Matrix LED (בדגמים בכירים) | Matrix LED דיגיטלי עם Micro-LED |
מסכים פנימיים | 10.1 אינץ’ מולטימדיה | 11.9 אינץ’ מחוונים + 12.8 אינץ’ MMI |
מערכות שמע | Bang & Olufsen (חלק מהגרסאות) | SONOS 420W, 12 רמקולים |
נפח תא מטען | 460 ליטר | 488–1386 ליטר |
מנועים | 1.5 ל’, 2.0 ל’ (כוח מופחת) | 1.5 ל’, 2.0 ל’ חזקות, PHEV 272 כ"ס |
טווח חשמלי (PHEV) | עד 50 ק"מ | עד 119 ק"מ |
יכולת גרירה | עד 2,000 ק"ג | עד 2,100 ק"ג |

ההיבט הישראלי – האם היבואן יביא את הגרסאות הנכונות?
ופה עולה הספק העיקרי שלי. מניסיון עם הדור היוצא, היבואן בישראל נוטה להביא גרסאות פשוטות יותר: מנועי 1.5 ו־2.0 חלשים יחסית, ורמות אבזור בסיסיות. זה עבד עד עכשיו כי ה־Q3 נמכרה במחירים נגישים יחסית – והייתה אלטרנטיבה זולה מול BMW X1 או וולוו XC40.
אבל מה יקרה אם אאודי Q3 2026 תגיע רק בגרסאות היקרות, עם פלאג־אין היבריד או מנועי 265 כ"ס? המחיר כבר היום מתחיל בכ־310 אלף שקל, ואם יזנק עוד יותר – לקוחות ותיקים עלולים לוותר על החלפה, והקהל החדש יהיה מצומצם.

בתור אחד שמחבב את המותג (הרכב הראשון שלי היה אאודי A3 שקניתי בגיל 17), אני באמת מקווה שהיבואן יבחר להביא את הגרסאות החזקות והמעניינות – כי אחרת, גם עם כל הטכנולוגיות המתקדמות, ה־Q3 תאבד את היתרון שלה ותפנה מקום למתחרות.
שורה תחתונה
אאודי Q3 2026 מציגה שדרוג עצום: עיצוב שרירי, תאורה דיגיטלית מתקדמת, מערכות עזר מהדור החדש, ואפשרות לפלאג־אין היבריד עם טווח חשמלי של מעל 100 ק"מ. אם לישראל יגיעו הגרסאות החזקות עם האבזור המלא – היא בהחלט יכולה לחזור להיות מלכת סגמנט הקרוסאוברים היוקרתיים. אם לא – היא עלולה להישאר עוד ג’יפון "בטוח" ובינוני, בזמן שהמתחרות ממשיכות לעלות שלב.
