כדאי לקנות רכב היברידי נטען? כנראה שלא.

עמל"ק: לא. אם אין לכם בעיה לנהוג במשהו שלא נבנה בשביל חוויית נהיגה, ואתם בקטע של רכב סיני – לכו על זה. מבחינתי, עדיף ללכת על היברידי רגיל מיצרן מוכר או רכב אחר שנותן ערך אמיתי.

לא יודע מה קורה בזמן האחרון, אבל כל בן אדם שני שאני פוגש שואל אותי על רכב היברידי נטען. בחדר כושר, אצל חברים, במשפחה – אפילו הספר שלי, באמצע התספורת, עצר ושאל אם כדאי לו לקנות. אז במקום לענות לכולם אחד־אחד, אני עושה סדר.

וולוו EX30 חשמלית
וולוו EX30 חשמלית

ג'אקו 7 היברידי נטען – מלך המכירות של הקטגוריה

נכון להיום, ג'אקו 7 היברידי נטען הוא לא רק הרכב הכי נמכר בקטגוריה, אלא גם הפנים של גל הפלאג-אין בארץ. כולם מכירים מישהו שקנה אחד או שוקל לקנות, וכולם בטוחים שזה "הדבר הבא".

עכשיו, חשוב לדייק – לא נהגתי בגרסה ההיברידית נטענת שלו, כן יצא לי לבחון את גרסת הבנזין. דעתי? רכב סיני טיפוסי: הרבה מאוד גימיקים טכנולוגיים שאף אחד לא באמת צריך, איכות נסיעה בינונית מינוס, ואופי נהיגה שלא באמת עושה לך חשק להחזיק את ההגה. זה לא אומר שאני ממליץ להתרחק, אבל אם אתם מחפשים חוויית נהיגה אמיתית – זה לא הרכב בשבילכם. אם אתם לא בעניין של נהיגה, אלא רוצים רכב עם עיצוב מודרני והמון מסכים – סבבה, לכו על זה. אני אישית הייתי הולך על וולוו EX30 וסוגר עניין.

רכב היבריד נטען
לינק אנד קו 02 היברידי נטען

למה אנשים קונים רכב היברידי נטען?

הסיבה ברורה – חסכון בדלק. רכב היברידי נטען נותן לכם אפשרות לנסוע בערך 80–100 ק"מ על חשמל בלבד, לפני שהמנוע הבנזיני בכלל נכנס לפעולה. מי שיש לו עמדת טעינה בבית או בעבודה, ועושה נסיעות יומיות קצרות – כמעט ולא רואה תחנת דלק.

למשל, אם אתם גרים בפתח תקווה ועובדים בתל אביב, ומטעינים כל לילה – יכול להיות שתדלקו פעם בחודש, אם בכלל.

MG היברידי נטען
MG ZS היברידי נטען

ה"אבל" הגדול – והוא כפול

1. מחיר גבוה יותר

החיסכון בדלק מגיע עם תג מחיר. רוב רכבי הפלאג-אין, כולל ג'אקו 7 היברידי נטען, עולים בערך 20–30 אלף שקל יותר מהגרסה הבנזינית. אם אתם מוציאים בממוצע 1,500 ש"ח בחודש על דלק, תצטרכו לנסוע ככה בערך 4–5 שנים רק כדי להחזיר את ההפרש הזה – וזה בהנחה שאתם באמת מנצלים את הטווח החשמלי כמעט כל יום.

2. ירידת ערך

פה קבורה הכלב. כל עוד הרכב חדש מהחברה – הכל טוב. יש אחריות, יש תחושת ביטחון. אבל בשוק היד השנייה, המותג שעל מכסה המנוע הופך לבעיה. לרוב האנשים זה לא משנה אם כתוב על הרכב "ג'אקו", "צ'רי" או "אקספנג" – מבחינתם זה רכב סיני, וזה מספיק בשביל להוריד את המחיר חזק. ירידת הערך פה חדה בהרבה מכל רכב יפני, קוריאני או אירופי, ואפילו יותר חדה מהמותגים הידועים לשמצה כמו סיטרואן, פיג’ו ופורד.

מרצדס A קלאס פלאג אין
מרצדס A קלאס פלאג אין

למי זה כן מתאים?

רכב היברידי נטען מומלץ בעיקר למי שבאמת יכול למצות את היתרונות שלו:

  • נוסע כמעט כל יום טווח של עד 100 ק"מ.
  • יש לו טעינה קבועה בבית או בעבודה.
  • מתכנן להחזיק את הרכב לפחות 5–6 שנים.

שתפו:

מאמרים נוספים

רוצים להתייעץ איתנו?

נשמח לשמוע ממכם. אתם יכולים לשתף איתנו על התלבטות שיש לכם בין רכבים, שאלות בנושא קנייה/מכירה או אפילו לבקש לפרסם כתבה בנושא חשוב. כתבו לנו הודעה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!